Woonveilig draadloos alarmsysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:58

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Tijdens mijn zoektocht naar een draadloos alarmsysteem ben ik uitgekomen bij het woonveilig draadloos alarmsysteem.

Aangezien men er een abbo bij verkoopt ben ik gaan uitzoeken welke instellingen gewijzigd kunnen worden rechtstreeks op de unit zonder tussenkomst van hun webpage.
De klantenservice heeft aangegeven dat het wel kan maar minimale instellingen blijven over.
Tevens stopt de doormelding.

Het zou trouwens gaan om de betrouwbare 868 Mhz frequentie..

Zijn hier tweakers met een draadloos alarmsysteem? Ook op de 868 Mhz frequentie?
Zijn er ervaringen met het woonveilig systeem, zo ook welke parameters er lokaal aangepast kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 23:08
Dit vraag ik me ook wel af.
In hoeverre is het nodig die maandelijkse dienst erbij te nemen?
Of werkt het ook wel zonder.... (als het bijvoorbeeld veel lawaai maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:42
Draadloze alarmsystemen zijn tegenwoordig best betrouwbaar. Bijv. de Powermax systemen maar ook Bosch Security maakt zeer betrouwbare systemen. Als je maar van de Mickey Mouse systemen zoals Elro vandaan blijft. Op 868 MHz, Europese beveiliging frequentie, heb je in ieder geval een stuk minder kans op storingen.

Ik weet alleen niet of ik het alarmsysteem van Woonveilig zou aanraden en al helemaal niet met een abonnement van die club. De doormelding bestaat alleen uit het bellen van door jou opgegeven contact personen. De politie of een alarmopvolgings dienst zullen niet gebeld worden. Om daar nou per maand voor te gaan betalen... Een simpel gsm kiezertje op je paneel doet het zelfde.

Het bediendeel van Woonveilig is ook enkel een numeriek paneeltje. Er zit, voor zover ik het kan zien, geen display op zodat je meteen snel kan lezen welke zone in alarm staat. Maar goed, als dat voor jou voldoende is, prima toch?

Ik heb zelf een Texecom Premier centrale met alle componenten bedraad, moet er niet aan denken om overal steeds batterijtjes in te vervangen. Dat lukt me al niet eens met mijn brand detectoren. ;) Verder zit hier al standaard een analoge telefoonkiezer in maar heb daar ook nog eens een backup gsm melder op zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door AutisticPinguin op 12-03-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
AutisticPinguin schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:57:
Draadloze alarmsystemen zijn tegenwoordig best betrouwbaar. Bijv. de Powermax systemen maar ook Bosch Security maakt zeer betrouwbare systemen. Als je maar van de Mickey Mouse systemen zoals Elro vandaan blijft. Op 868 MHz, Europese beveiliging frequentie, heb je in ieder geval een stuk minder kans op storingen.

Ik weet alleen niet of ik het alarmsysteem van Woonveilig zou aanraden en al helemaal niet met een abonnement van die club. De doormelding bestaat alleen uit het bellen van door jou opgegeven contact personen. De politie of een alarmopvolgings dienst zullen niet gebeld worden. Om daar nou per maand voor te gaan betalen... Een simpel gsm kiezertje op je paneel doet het zelfde.

Het bediendeel van Woonveilig is ook enkel een numeriek paneeltje. Er zit, voor zover ik het kan zien, geen display op zodat je meteen snel kan lezen welke zone in alarm staat. Maar goed, als dat voor jou voldoende is, prima toch?

Ik heb zelf een Texecom Premier centrale met alle componenten bedraad, moet er niet aan denken om overal steeds batterijtjes in te vervangen. Dat lukt me al niet eens met mijn brand detectoren. ;) Verder zit hier al standaard een analoge telefoonkiezer in maar heb daar ook nog eens een backup gsm melder op zitten.
Voor mij persoonlijke situatie is het niet erg dat er geen alarmopvolgingsdienst ter plaatse komt. Het voordeel van het systeem is dat het via internet te bedienen is. Daar zit ook weer het nadeel dat als de internetverbinding in de woning niet functioneel is. Het is echter wel zo, blijkt na onderzoek, dat het systeem zijn werk blijft doen in die situatie. Er wordt echter geen gesprek/mail of sms uitgestuurd.

Er kunnen twee zone's ingeschakeld worden, te denken aan een alarmvrije loop naar het toilet in de nacht.

Het nadeel van de Bosch Security systemen vond ik de kinderachtige interface (poppetjes) en de onhandige badges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Zijn er ervaringen hier met het Easy Series systeem van Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op elk doosje (van sensoren en sirenes, etc.) van WoonVeilig staat 868 Mhz, wat de beveiligings-frequentie is.
Voor €8,95 krijg je een virtuele meldkamer, die SMSjes, email en telefoonoproepen doet.
Bij veel andere centrales kun je of een GSM module kopen of die zit er al in, maar daar moet weer een SIM kaart in (met abonnement).
Al je contactpersonen worden of tegelijk of één voor één gebeld (afhankelijk van instelling), totdat een contactpersoon actie op de alarmmelding neemt. Zonder dat abonnement, heb je deze meldingen niet, maar kun je je systeem nog wel prima beheren.
Mij bevalt het systeem overigens prima, voor huis-beveiliging vind ik het een prima oplossing!
Pagina: 1