Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Tijdens mijn afgelopen wintersport kwam ik er achter dat mijn fotocamera het had begeven, het was nog een camera op batterijen, en zo gouw je er nieuwe instopte waren ze meteen leeg, je kon er geen foto meer mee maken.

Maar goed, hoog tijd voor een nieuwe camera alleen wat voor een?

Hij zal de gehele wintersport in mijn rugzak verblijven, en het wil op de wintersport wel eens vochtig zijn (mijn goggle beslaat wel eens als het sneeuwd) zodat ik geen foto's kan maken omdat de lens helemaal beslagen is van de condens. Tevens maakt hij nog wel eens crashes mee tijdens het snowboarden, al heb ik niet het idee dat mijn vorige camera hierdoor is overleden.

Nu kun je gaan voor zo'n onderwatercamera/shockproof/bestendig tegen lage temperaturen <0graden, nadeel is wat ik zo lees is de kwaliteit van de foto's die toch minder zijn dan die van gewone camera's...

Op wintersport maak ik veel foto's van mensen in actie maar ook van landschappen, maar ook tijdens de apre-ski moet er bij weinig licht in een kroeg leuke foto's kunnen worden gemaakt.

Wat is jullie mening, kun je beter gaan voor zo'n speciale camera of voor een normale camera (zal die het ook wel goed volhouden)? Want wat is de invloed van kou en vochtig weer (geen regen) van invloed op een camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
compact of DSLR??

dSLR kan behoorlijke lage temperaturen aan iig.
Ik heb ook uren in de sneeuw gefotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

-ET-

Phone Home

Ik heb toevallig voor dezelfde doeleinde de volgende camera gekocht een fujifilm finepix z33wp. Water proof tot 3 meter. Dus als je camera een keer in de sneeuw laat vallen is het geen probleem. Ook is het een kleine camera waardoor je hem makelijk in je jas of skibroek kan doen. Mijn zus heeft dezelfde camera maar ik vond het prima foto's. oke geen dSLR kwaliteit maar dat kan en mag je ook niet verwachten van een compact camera van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat om een compact camera. Ik zal de z33wp eens gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Als je dat interessante camera's vindt, dan zou je eerst dit even moeten lezen en vandaar naar de nieuwe modellen kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 13:06
Ik heb deze alweer een tijdje: Olympus Stylus 800 Digital .

Deze is nu een keer of 6 op wintersport mee geweest, en nog nooit geen problemen mee gehad. De sneeuwstand maakt echt superfotos.

Als deze ooit moet worden vervangen, ga ik eens kijken of olympus een degelijke plaatsvervanger op de markt heeft gebracht :)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even een zijweggetje:
Is je camera wel overleden? Lijkt me meer een kwestie van brakke batterijen, of batterijen die niet goed tegen de kou kunnen en daardoor leeg lijken (vrij normaal verschijnsel). Het was deze winter immers ook best wel koud in de verschillende wintersportgebieden, althans, ik heb het in de afgelopen tien jaar nog niet vaak zo koud meegemaakt, dus wellicht zit de oorzaak hem daar wel in en niet in een brakke camera :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Zorg dat je er eentje koopt die minstens 720p kan filmen, liefst op hoge framerate.
Ik film tijdens 't boarden altijd met m'n ixus en dat is 480p (oid) maar dat is qua beeldkwaliteit eigenlijk net niet geschikt, terwijl de filmpjes erg gaaf zijn.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Orion84 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:41:
Even een zijweggetje:
Is je camera wel overleden? Lijkt me meer een kwestie van brakke batterijen, of batterijen die niet goed tegen de kou kunnen en daardoor leeg lijken (vrij normaal verschijnsel). Het was deze winter immers ook best wel koud in de verschillende wintersportgebieden, althans, ik heb het in de afgelopen tien jaar nog niet vaak zo koud meegemaakt, dus wellicht zit de oorzaak hem daar wel in en niet in een brakke camera :)
Ik heb laatst geprobeerd met een paar nieuwe batterijen die samen met de camera op kamer temperatuur waren maar ook die trok die gelijk leeg, zosnel je afdrukt dan gaat hij op de uitstand (trekt lens in en gaat uit). Maar toch bedankt voor de tip, nooit zo over nagedacht (kou en batterijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:53:
Als je dat interessante camera's vindt, dan zou je eerst dit even moeten lezen en vandaar naar de nieuwe modellen kunnen kijken :)
Ik heb die review gelezen en de Canon D10 komt er als winnaar uit, maar ja beetje lomp ding, en de Panasonic F1 moet weer zeer slecht zijn om foto's met de flitser te maken, iets waar ik toch wel veel waarde aan hang. Tevens zou de F1 nog niet speciaal geschikt zijn voor koude temperaturen, iets wat zijn opvolger wel weer heeft...

Moeilijk, moeilijk...je merkt wel dat je toch aardig wat inleverd qua kwaliteit ten opzichte van de normale compact camera's. De vraag waar ik nog niet uit ben is o.a. is het verstanding om voor een waterdichte camera te gaan of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Redlion schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:33:
[...]

Ik heb laatst geprobeerd met een paar nieuwe batterijen die samen met de camera op kamer temperatuur waren maar ook die trok die gelijk leeg, zosnel je afdrukt dan gaat hij op de uitstand (trekt lens in en gaat uit). Maar toch bedankt voor de tip, nooit zo over nagedacht (kou en batterijen).
En waren dat batterijen van een type dat eerder wel goed functioneerde in die camera? Want ik heb wel eens vaker camera's gezien die dit soort problemen gaven, doordat de batterijen in kwestie de grote stroombehoefte van de camera niet aan konden (ook op normale temperatuur). Heb je het al eens geprobeerd met een setje goede oplaadbare batterijen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Ik heb het nogmaals geprobeerd met nieuwe philips batterijen en met philips oplaadbare batterijen maar niks meer mee te beginnen...

Maar bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ok, dan is het inderdaad wel duidelijk dat het daar niet aan lag.

Succes met zoeken naar een nieuwe camera :)

Pagina: 1