Laatste revisie A7V133 rev1.04 of??

Pagina: 1
Acties:

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Ik heb vandaag een A7V133 mobo opgehaald.
Hij draait gelukkig in 1 keer.
Alleen toen ik daar in die winkel was zag er daar een liggen met een 1002C bios.
Toen ik die van mij bekeek zag ik dat ik bios 1001C heb. :(
Vandaar mijn vraag is er al een hogere revisie dan de rev1.04?
Als dat zo is dan ga ik hem proberen te ruilen.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hoe zag je dat zo snel :?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Maar de revisie heeft toch helemaal niets met de BIOS te maken ?
Nieuwste BIOS voor A7V133 is trouwens 1004 (sinds heel pas), maar ik zou nog ff mee wachten totdat je zeker weet dat ze niet weer (!) de foute hebben upgeload.
Maar de enige manier om te weten of jouw board laatste revisie is, is aan iedereen (hele wereld) met een A7V133 te vragen welke revisie ze hebben, als je wel kon zin welke BIOS ie (in winkel) had, waarom kon je dan niet zien welke revisie ie was ?

Edit: Asus Duitsland Tech Support
De 1004 Bios

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Snel, viel eigenlijk wel mee.
Ik kreeg een doos van de stapel, ben toen een goed naar die Mobo gaan kijken.
Op de flashprom zag ik toen een sticker zitten met 1002C erop, toen dacht ik al grappig die bios is volgens mij nog niet zo oud.
Maar omdat de zak waar ie inzat al open was geweest vertrouwde ik het niet helemaal.
Al gebruikt en teruggebracht :?
Ik heb toen een andere van de stapel gepakt.
Deze heb ik helaas niet zo goed bekeken.

Het flashen van de bios zal niet het probleem zijn.
Alleen ben ik bang dat er weer verschillen kunnen zijn tussen mijn rev 1.04 en een mogelijke rev1.05.
Dit is mij al eerder overkomen met een A7V.
Ik heb toen een rev1.01 gekocht, daarvan doet het ide ledje het niet. Ook niet direkt een probleem, mijn huidige HD maakt veel herrie als ie bezig is. Maar het heeft toch wel wat als dat ledje het gewoon netjes doet.

Jake, ik heb wel gekeken naar het revisie nummer, alleen ben ik dit vergeten, dat van die bios is me wel bij gebleven.
Moet morgen toch terug, dus dan kijk ik nog wel een keer. Als ik nu al zekerheid zou hebben dan zou ik gelijk mijn rev1.04 er weer uit halen.

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
nieuwste versie is 1.07. heb ik m'n bios ook mee geflasht. check http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133/a7v/a7v1007.zip

Verwijderd

De bios updates hebben nikz met het moederbord revisie te maken. Een nieuwe revisie betekent dat er iets is veranderdt dat niet zomaar kon via een bios update. zoals bv bij de a7v. bij de een kon je wel de multiplier veranderen in de bios en bij de andere (oudere) niet. Ik heb nog een revisie van voor 1.04 gehad en die had een en al ellende. 1.04 heeft veel minder probs gelukkig! :)

ShaDoW out...

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

mijn asus a7v133 is ook rev 1.04 met 1001c bios erop

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Met mijn 1.01 revisie A7V heb ik weinig problemen gehad, ok hij liep wel eens vast.
Maar dat was meestal met spelletjes.

Inderdaad bios en revisie hebben weinig met elkaar te maken. Alleen ik zag dus dat de A7V133 met verschillende biossen geleverd kunnen worden. Dus mijn vrees is nu dat ik met mijn revisie 1.04 en bios 1001C een oudere revisie heb.
En dat ik dus beter die alreeds uitgepakte A7V133 met bios 1002C had mee kunnen nemen. Alleen weet ik niet meer wat voor revisie dat moederbord is.
Dus ik dacht laten we dat eens vragen: zijn A7V133's revisie 1.05 en heb ik een oude meegenomen waar mogelijk iets niet goed op is. Wat weet ik niet, better save than sorry.
Ik denk dat ik hem nu nog wel terug kan brengen en om kan ruilen voor een rev1.05 als die bestaat. :P

Verwijderd

ik heb ook een asus a7v133 revisie 1.04 met een bios rom versie 1002a is dat een nieuwe versie:?
Pagina: 1