Disk images maken en op een USB stick verplaatsen / backuppn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:57
Mijn broer vroeg me te hulp bij het maken van kopieën van 2 dual layer / 2 gewone DVD's en een CD (allemaal Windows). Het zijn installers / data voor legale catalogus-software, geen films o.i.d.

Nou zou ik speciaal hiervoor een dual-layer brander kunnen kopen en inbouwen, want die heb ik niet, maar.. ik vind het eigenlijk nogal omslachtig voor het backuppen van eenmalig twee DVDtjes.

Op OS X zou ik van al die schijfjes disk images maken en die op een flinke memory stick zetten.. en dan op de computer waar ik ze wil hebben kopieren en activeren door te dubbelklikken en installeren vanaf de schijven die gemount worden.

Ik zag http://www.imgburn.com/ dat ISO images maakt van DVDs. Werkt deze techniek inderdaad goed op Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Images maken is geen probleem met het programma Imgburn in Windows, maar je kan ze niet activeren door te dubbelklikken, dan moet je de images eerst mounten*. Dit kan met een programma zoals Daemon Tools :)
Daarna kan je de image gewoon als een normale cd/dvd benaderen.

* Eigenlijk, wat je in OSX doet met dubbelklikken op een image is ook mounten, maar in Windows heb je daar dus een extra programmaatje voor nodig :)

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 23-02-2010 01:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:57
Aha, OK, thanks! Welke versie heb ik nodig?

Ah, ik zie het al, de Lite versie is genoeg, mooi! :)

[ Voor 40% gewijzigd door laptopleon op 23-02-2010 01:27 ]