Laptop beeld blijft zwart na foutieve bios update...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickDRD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 16:01
Goedemorgen,

Ik heb samen met een vriend op dezelfde laptop een bios update gedaan via windows, bij mijn laptop liep dit wel goed. en bij hem ging het verkeerd. hij sloot ze windows live messenger af en hierna liep de hele laptop vast. we hebben nog circa 5 minuten gewacht maar de laptop deed helemaal niks meer.

Hierna hebben we de laptop op de harde manier uit gezet (accu eruit - netstroom eraf).
Toen hebben we de onderkant open geschroefd en geheugen eruit gehaald en hierna proberen op te starten. weer geen beeld, met 1 bankje geheugen ook geen beeld. Hierna hebben we de laptop helemaal open geschroefd, de bios batterij eruit gehaald, en toen weer proberen op te starten hier gaf hij ook geen beeld.
toen de batterij er weer in gedaan en de laptop weer in elkaar geschroefd.
verder nog zonder batterij en netstroom enkele malen op de aan knop gedrukt, dit hielp ook niet..

Het betreft een Fujitsu Siemens Amilo LI2727, met de bios versie 1.8 welke we wouden updaten naar 1.10.
Weet iemand mischien iets om de laptop weer te herstellen? verder geeft de laptop ook de externe VGA poort ook geen beeld.

Groetjes,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Das zuur...

Het bios heeft als het goed is een recovery mode.
Deze zoekt naar een bios image op floppydisk/hdd/cdrom.
Na een foute flash kan de recovery mode het bios weer flashen en hopelijk herstellen.
Kijk even op die andere laptop welk merk bios het heeft en google welke recovery handelingen je moet verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik begrijp niet helemaal of de bios-update is uitgevoerd of niet... Je zegt dat hij live messenger uitzette en de boel daarna mis ging. Had je de bios-update vanuit windows gedaan? (Ben ik zelf niet zo'n voorstander van, en als het dan toch moet zou ik er zeker geen andere -overbodige- toepassingen naast laten draaien.

Maar inderdaad zou een recovery moeten kunnen. In google krijg je aardig wat hits. Misschien kun je hier wat mee?

LINK

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals Medijack schrijft lees ik vaker dat mensen het bios flashen via Windows waarvan ik ook echt geen voorstander ben, dit omdat er processen op de achtergrond kunnen mee draaien die het flashen kunnen storen. De beste manier is en blijft nog altijd via een floppy of usb-stick en dan in dos-mode of in geval van een nieuwer Asusboard via EZ-flash het bios te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:35
Roel1966 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:44:
Zoals Medijack schrijft lees ik vaker dat mensen het bios flashen via Windows waarvan ik ook echt geen voorstander ben, dit omdat er processen op de achtergrond kunnen mee draaien die het flashen kunnen storen. De beste manier is en blijft nog altijd via een floppy of usb-stick en dan in dos-mode of in geval van een nieuwer Asusboard via EZ-flash het bios te updaten.
Volledig mee eens, en wil je het wel in Windows doen sluit dan alle actieve applicaties af.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij laptops kan je het echter vaak alleen vanuit Windows doen. Ik ben er ook geen fan van, maar soms kan het niet anders. In dat geval geldt dan wel eens te meer: if it isn't broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb ook mijn bios via windows geflashed wat opzich goed verloopt maar idd sluit echt ALLES wat je niet nodig hebt af dus ook antivirus, firewall, explorer.exe etc
ik zou op google zoeken naar een manier warop je de bios kan recoveren, maar voortaan als je gaat flashen via windows (soms kan het niet anders) zet echt alles uit, better safe then sorry

Mijn Spec's

Pagina: 1