Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste Tweakers,

Ik heb recent een nieuwe processor aangekocht (Intel pentium dual core e6300 2.8 ghz) om mijn systeem weer wat sneller te doen draaien om de nieuwere games af te kunnen.

Nu is het probleem me juist dat (tenminste op mijn moederbord, Asus P5B-E) de processor niet in gang wil schieten.

Eerst startte hij gewoon helemaal niet op, dan heb ik mijn bios geupdate en starte die wel op, tot aan het scherm van mijn moederbord, daar slaagt die tilt en kan ik geen enkele commando's meer gebruiken.

Als ik mijn oude CPU dan weer gebruik dan boot die weer wel dus ik heb niets beschadigt of zo. Ik heb zowat alle trucjes uit mijn truccendoos gehaald om deze aan te praat te krijgen maar het lijkt me niet te lukken, ook al zijn deze 2 onderdelen compatibel met elkaar...

Hebben jullie enig idee wat ik hier fout doe?

8)7 Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Je hebt een nieuwe bios nodig. Of je hele moederbord werkt gewoon niet met je nieuwe proc.

Wat was je oude proc?

[ Voor 12% gewijzigd door t1mmy op 22-02-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t1mmy schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:32:
Je hebt een nieuwe bios nodig. Of je hele moederbord werkt gewoon niet met je nieuwe proc.

Wat was je oude proc?
Dat zal een Intel core 2 duo E6400 zijn, ik heb de allernieuwste bios.. het zou raar zijn dat m'n moederbord er niet meer werkt want hij zou het normaal wel moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:21

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:40:
[...]

Dat zal een Intel core 2 duo E6400 zijn, ik heb de allernieuwste bios.. het zou raar zijn dat m'n moederbord er niet meer werkt want hij zou het normaal wel moeten doen
Volgens mij heb je er dan een tragere ingezet of ligt dat aan mij ??

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:42:
[...]

Volgens mij heb je er dan een tragere ingezet of ligt dat aan mij ??
Wel neen, er is een nieuwere versie van de E6300 uitgebracht die 2.8 ghz dual core is, en andere verschillen heeft dan die van een paar jaar terug, het enige dat eigenlijk hetzelfde is gebleven is de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44

D4NG3R

kiwi

:)

Je had er meer aan gehad je vorige over te clocken... hogere prestaties zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen.

Je bios is dus geflashed naar de allernieuwste versie?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:45:
Je had er meer aan gehad je vorige over te clocken... hogere prestaties zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen.

Je bios is dus geflashed naar de allernieuwste versie?
Ja hij is geflashed en de allernieuwste versie, en ja deze zou ik in principe ook wel wat kunnen overclocken dus dat blijft hetzelfde:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 00:09

M2M

medicijnman

zoek je moederbord eens op de global asus website op,

daar staat een tab bij met CPU support list, welke versie bios je nodig hebt om de betreffende cpu draaiend te krijgen. Staat het ding daar in en heb je de juiste bios versie te pakken, dan is het een hardwarematig defect aan je mobo en heb je recht op garantie. Zo niet, bios updaten en gaan! :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kijk inderdaad na in de CPU Support List of je processor (met de stepping en revisies) vermeld wordt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:42

IQM

Volgens mij ondersteund je moederbord deze processor niet. Kijk maar eens op de website van Asus onder CPU support list. Of zie jij wel een E6300 (dus de nieuwe) bijstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:50:
zoek je moederbord eens op de global asus website op,

daar staat een tab bij met CPU support list, welke versie bios je nodig hebt om de betreffende cpu draaiend te krijgen. Staat het ding daar in en heb je de juiste bios versie te pakken, dan is het een hardwarematig defect aan je mobo en heb je recht op garantie. Zo niet, bios updaten en gaan! :)
Daar heb ik inderdaad al gaan kijken en daar staat versie 1807, ik heb met asus updater geupdate naar versie 1802, niet dat dat veel verschil maakt met de 1807 (hier is gewoon een HDD fout opgelost). En als ik de 1807 wil installeren gaat dat niet want ik heb win7 en ik verkrijg geen 1807 bios voor win7 voor een of andere reden van Asus, win7 blijkt niet compatibel te zijn met P5B-E ook al draai ik het. En die van vista of xp heb ik al geprobeerd te flashen maar lukt niet

Sinds de 1802 zou mijn moederbord normaalgezien nieuwe processors aan moeten kunnen. Dus zou die het wel moeten doen, ik heb mijn bios geupdat en al, hij doet het nog niet...

http://support.asus.com/c...del=P5B-E&product=1&os=24

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Er staat inderdaad op de Asus site dat die processor vanaf versie 1807 wordt ondersteund, dus ik zou gewoon updaten naar die versie en dan zou hij moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je nu 1802 draait, en er staat dat je minstens 1807 moet hebben, heb je je probleem gevonden.
Update naar 1807 die handel :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:13:
Als je nu 1802 draait, en er staat dat je minstens 1807 moet hebben, heb je je probleem gevonden.
Update naar 1807 die handel :)
Ja het probleem is dat ik niet kan updaten naar 1807, er is geen update voor win7 naar 1807. En met de asus updater gaat deze maar tot 1802..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Een bios is niet OS afhankelijk, je kan ook flashen met DOS achtige flash utilities. Meestal is dat zelfs veiliger dan flashen onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
flash hem via dos,boot disk insteken,bestandjes op andere disk,en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slammed_a4 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:25:
flash hem via dos,boot disk insteken,bestandjes op andere disk,en gaan...
Dus een DOS updated BIOS branden en lanceren via de BIOS? Ok zal ik eens proberen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een USB stick wil ook nog wel eens werken, mits je moederbord het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:01
Zet het rom bestand op een USB stick en direct na de opstartpiep op Alt+F2 drukken. Hiermee start je EZ-Flash waarmee je de BIOS kan flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:36:
[...]

Dus een DOS updated BIOS branden en lanceren via de BIOS? Ok zal ik eens proberen, bedankt.
uhm?aangezien je met windows7 werkt,je steekt een diskette in je diskettestation,dan rechtermuisknop en kies je formateren,vink je ms-dos opstart diskette maken aan...dat gedaan steek je een andere lege diskette in,zet je de bestandjes van de gedownloade update op de disk (meestal 2 files) de txt/doc bestanden niet erop zetten,dan start je de pc opnieuw op met de opstartdisk erin,tadaa je zit in dos,dan steek je je andere disk in met de bestandjes,type je eerst de exacte .exe bestandsnaam in,spatie,en dan de andere bestandsnaam ook wat achter de .staat bv (+++++.1a0) en dan begint hij te flashen!succes }:O
Pagina: 1