Toon posts:

Twee identieke externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Omdat ik zeer tevreden was over mijn 1.5 TB harde schijf heb ik dezelfde nogmaals besteld.
Helaas vond mijn pc dat geen goed idee. Hij herkent hem wel bij de apparaten(apparaatbeheer) maar ik heb verder geen toegang op beide tegelijk. Ze zijn aangesloten op verschillende USB poorten en krijgen extern hun voeding. Als ik er een van de spanning haal kan ik er wel bij.
De volgende gegevens heb ik voor jullie:

2x 1.5TB Freecom XS

Windows 7
Intel Core2 Quad 2.4
4GB RAM
2x interne HDD

Mocht je nog iets nodig hebben hoor ik het graag, ik snap er namenlijk niets van en in de topics hier kon ik zo snel niets vinden.

Bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je op de tweede hardeschijf al wel een partitie aangemaakt? Kijk eens in schijfbeheer of je hem daar wel ziet staan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:29:
Heb je op de tweede hardeschijf al wel een partitie aangemaakt? Kijk eens in schijfbeheer of je hem daar wel ziet staan.
In schijfbeheer staat alleen degene die als eerste is gezien. Als ik dus de spanning er af haal staat de andere daar. Op beide schijven staan gewoon gegevens, alleen zijn ze slechts tegelijk zichtbaar in apparaatbeheer en niet in schijfbeheer,

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:27:
(....)
Als ik er een van de spanning haal kan ik er wel bij.
(....)
Hallo wauwtur,

Waarschijnlijk betekent de gequootte zin:

Als van 1 externe harde USB-schijf de adapter wordt losgekoppeld kan de andere externe harde USB-schijf geopend worden met de Verkenner.

Groetjes van twez

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:34:
[...]

Hallo wauwtur,

Waarschijnlijk betekent de gequootte zin:

Als van 1 externe harde USB-schijf de adapter wordt losgekoppeld kan de andere externe harde USB-schijf geopend worden met de Verkenner.

Groetjes van twez
Ja klopt, niet helemaal volledig en duidelijk opgeschreven.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02 22:32
Misschien het proberen waard om usb poorten van een andere header op je moederbord te pakken: bijvoorbeeld 1 schijf via usb achter en 1 schijf via usb voorkant van pc.

Verwijderd

Topicstarter
In schijbeheer schijf gewoon online kunnen krijgen, dus dit topic kan gesloten worden.
Bedankt voor de hulp
Pagina: 1