Bootmgr ontbreekt HP Pavilion

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 15:32
Vanmiddag iets raars. Ik wilde een recovery terugplaatsen op mijn HP Pavilion dv9630ed.
Via F11 zowel met cd als via de recovery partitie geprobeerd. Krijg ik een error. Weet hem zo niet meer, want waren nogal wat cijfers. Het komt er in ieder geval op neer dat ik nu niks meer kan. Opstartscherm komt en dan zwart scherm met : "Bootmgr ontbreekt, druk ctrl alt del om opnieuw op te starten". Dit kun je doen, maar je komt dus geen stap verder dan deze melding.
Heb HP gebeld, maar omdat het buiten de garantie viel moest ik 20 euro neer tellen als ik hulp van ze wilde.
Heb dit nog maar even afgehouden omdat ik dit gewoon een dikke fabrieksfout vind.
Afijn, ik heb even gegoogled en nu schijnt dat dit een veel voorkomend probleem is bij HP laptops met vista er op. Alleen over een echte oplossing word niet gesproken.

Heeft iemand dit toevallig ook al eens meegemaakt en weten op te lossen?

kan zijn dat dit hier niet goed staat, maar echt om windows gaat het ook niet imo

Edit: Heb nog even gezocht op GoT, zou dit serieus uitkomst bieden?

[ Voor 12% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-02-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download een vista DVD, stop hem erin, draai recovery, en klaar is kees

nee, dit is geen fabrieksfout, maar een softwarefout, waarschijnlijk al dan niet bewust je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
LoL.. mijn eigen schuld? HP heeft die recovery partitie aangemaakt niet ik...?
Maar goed zal het proberen ;). Moet ik trouwens recovery van vista draaien.. of de vista dvd erin stoppen en dan vervolgens F11 gebruiken om naar de recovery partitie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opstarten vanaf DVD, en dan kiezen voor repair, ik heb helaas alleen ervaring met XP en win 7.
via de recovery partitie kan het misschien ook, maar wie weet zet hij dan de hele boel terug naar fabrieksinstellingen, dat is niet de bedoeling...

die melding "bootmgr is missing" betekent meestal dat de PC niet netjes is afgesloten, of je moet hem zo hebben gekregen :P

overigens: nu je toch een CD hebt, installeer vista dan daarvandaan, dan je al die hp-troep tenminste weg (ook meteen het eerste wat ik, en de meeste tweakers doen op het moment dat ze een nieuw systeem in anden krijgen, de fabrieksimage is echt troep :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Klopt.. maar illegale software vaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downloaden is legaal zolang je maar een key hebt ;)

zelfs dan kan je hem nog 30 dagen gebruiken, met wat trucjes 120 dagen.

maargoed, ik neem aan dat je een key hebt? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
hmhm.. het gaat niet om mijn laptop :P, weet niet of er een serial bij diegene's laptop zit, anders doe ik gewoon weer de recovery. Ik zal in ieder geval van de week wel even met die laptop aan de gang.. hopelijk lukt het.

De kans is misschien wel groot dat als ik repair vanaf de vista dvd.. en daarna weer de recovery er op kwak dat weer die bootmgr gaat ontbreken.. toch wel erg raar ..

[ Voor 27% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-02-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sticker zit onderop, anders heb je met een of andere vage BTO te maken die geen OS meelevert... (xxodd bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Zal van de week kijken want heb die laptop nu niet bij de hand. Maar geloof inderdaad wel dat die er bij zit.
Mocht ik er niet uit komen dan bij deze.. wordt vervolgd. En als het wel lukt dan bedank ik je bij deze voor je hulp :).

• Blueflame_Core
Nou heb de vista cd erin gestopt, en in de bios goed aangegeven dat ie eerst vanaf de dvd-drive moet opstarten, maar krijg telkens dezelfde melding "bootmgr ontbreekt". Hij start niet vanaf cd op.
Zou het komen omdat ik een Vista Ultimate heb en op de laptop Vista Home staat/stond? Moet niks uitmaken lijkt me, volgens mij moet ie dan nog vanaf cd opstarten toch? Enige wat ik me kan voorstellen is dat de repair functie mogelijk niet zal werken..

[ Voor 25% gewijzigd door Blueflame_Core op 25-02-2010 14:23 ]

Verwijderd

foto van het bios?
Soms komt er een vraag op het scherm te staan.
Er wordt dan gevraagd om op een willekeurige toets te drukken om de computer vanaf de cd of de dvd te starten. Misschien is die vraag gemist.

De probleemoplosser van HP

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 18:23 ]

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:10:
Nou heb de vista cd erin gestopt, en in de bios goed aangegeven dat ie eerst vanaf de dvd-drive moet opstarten, maar krijg telkens dezelfde melding "bootmgr ontbreekt". Hij start niet vanaf cd op.
Zou het komen omdat ik een Vista Ultimate heb en op de laptop Vista Home staat/stond? Moet niks uitmaken lijkt me, volgens mij moet ie dan nog vanaf cd opstarten toch? Enige wat ik me kan voorstellen is dat de repair functie mogelijk niet zal werken..
volgens mij betekent dat dat hij *niet* vanaf CD opstart

kan je hem niet formatteren vanaf een andere pc, dan gaat het zeker goed.

• Blueflame_Core
@gol - Die melding hoort inderdaad te komen maar komt niet.

@darkstone - Hij mist bootmgr dus hij boot blijkbaar helemaal niet, zowel niet van harde schijf als van dvd. Vanaf een andere pc formatteren lijkt me niks.. het gaat om een laptop en om de hardschijf er uit te trekken gaat niet meevallen.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Blueflame_Core schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:20:
@gol - Die melding hoort inderdaad te komen maar komt niet.

@darkstone - Hij mist bootmgr dus hij boot blijkbaar helemaal niet, zowel niet van harde schijf als van dvd. Vanaf een andere pc formatteren lijkt me niks.. het gaat om een laptop en om de hardschijf er uit te trekken gaat niet meevallen.
Het is toch echt je BIOS dat beslist van welke bron er moet opgestart worden en bootmgr is iets dat verband houdt met de HDD. Waarschijnlijk kan je bij het starten ook op escape drukken (of anders indien aangegeven naast "Boot menu" of iets vergelijkbaar) en daar kiezen voor de DVD drive.

• Blueflame_Core
Nee, lukt niet. Ga nu dit even op cd branden en hopen dat het lukt.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Blueflame_Core schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:36:
Nee, lukt niet. Ga nu dit even op cd branden en hopen dat het lukt.
tijdens bios scherm op F9 drukken dan voor cdrom kiesen, dan moet hij van cd opstarten.

• Blueflame_Core
Al tig keer geprobeerd.. de cd-drive hoor je dan wel als een gek draaien.. maar 'bootmgr ontbreekt' blijft komen en dus geen opstartscherm van de cdrom :(. De files van die site die ik net zei heb ik op cd gebrand maar ook daar schiet ik niks mee op.

EDIT: Denk dat beide van mijn cd's niet gebrand zijn als boot cd. Want stop er nu een hp dvd van windows 7 in en daar kan ik wel kiezen om vanaf cd op te starten :S.

[ Voor 25% gewijzigd door Blueflame_Core op 25-02-2010 19:56 ]

• hetnet
Blueflame_Core schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:51:
Al tig keer geprobeerd.. de cd-drive hoor je dan wel als een gek draaien.. maar 'bootmgr ontbreekt' blijft komen en dus geen opstartscherm van de cdrom :(. De files van die site die ik net zei heb ik op cd gebrand maar ook daar schiet ik niks mee op.

EDIT: Denk dat beide van mijn cd's niet gebrand zijn als boot cd. Want stop er nu een hp dvd van windows 7 in en daar kan ik wel kiezen om vanaf cd op te starten :S.
Toch maar ff op snor naar Vista dvd ;)

Verwijderd

de bootmanager melding betekent dat ie vanaf de hdd opstart, je disk is dus blijkbaar niet bootable..

met een externe hdd kan het ook, moet je even googlen

• Blueflame_Core
Nou ben er nu een aan het downloaden, hopelijk een goeie. Als die klaar is moet ik dan nog iets bijzonders doen om hem als bootable disc te krijgen? Of gewoon als iso branden (als het tenminste een iso is)?

Oja en dan nog wat. Als ik een schone windows erop zet, ben ik wel al die hp meuk kwijt, maar ook het brandprogramma (roxio in dit geval). Zonder recovery krijg ik dit imo niet terug. Het is ook niet los te downloaden op de hp site zover ik weet. Van de roxio site zelf misschien wel, maar dan krijg je waarschijnlijk weer een trial :S.

[ Voor 44% gewijzigd door Blueflame_Core op 25-02-2010 20:20 ]

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:51
Als het een HP laptop is moet je erop letten dat als je windows gaat installeren je niet gewoon de code op de sticker in kan vullen omdat deze niet klopt.

Je serial kan je vinden als je je windows gerecoverd hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door Dracoz op 25-02-2010 21:07 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Verwijderd

Dracoz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:06:
Als het een HP laptop is moet je erop letten dat als je windows gaat installeren je niet gewoon de code op de sticker in kan vullen omdat deze niet klopt.
nonsense, als dat zo is zijn de heren bij HP illegaal bezig

• Blueflame_Core
Het is een HP laptop. Ik snap alleen je bericht niet echt goed, sorry. Je bedoelt dat de microsoft licentie onderop niet is voor een recovery?
Als dit zo is.. dan bedank ik je voor de tip :).. maar ben nog niet zover gekomen om tijdens de recovery deze key in te voeren.

Verwijderd

recovery == al geactiveerde windows met voorgeinstallerde "troep"

oftwel, gewoon een kopie van de schijf toen je hem kocht, alleen te gebruiken op een HP

• Blueflame_Core
Heel fijn.. heb de dvd nu gewoon gebrand als gegevens dvd, in de hoop dat ie bootable zou zijn. Niet dus. Ik brand met Ashampoo burning studio. Daar zit een optie in om een bootable disc te maken alleen moet je dan een "boot-image pad" opgeven. Zou alleen niet weten waar ik dit moet vinden.

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:44:
recovery == al geactiveerde windows met voorgeinstallerde "troep"

oftwel, gewoon een kopie van de schijf toen je hem kocht, alleen te gebruiken op een HP
Als je mazzel hebt :). In mijn geval, en dit hebben ook veel anderen, lukt het niet. Even 'makkelijk' een recovery terugplaatsen, draait uit op een boel ellende en gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Heb het opgelost. Gewoon zoals hiervoor al geadviseerd werd, met een vista dvd. :) thx voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Blueflame_Core schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:43:
Heb het opgelost. Gewoon zoals hiervoor al geadviseerd werd, met een vista dvd. :) thx voor de hulp.
gelukkig :) graag gedaan en ook leuk dat je het even meld :*)
Pagina: 1