[Win7] Hoe stationsletter wijzigen, na ghost

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is mijn doel om het besturingssysteem en alle bestanden over te zetten op een nieuwe schijf,
en daar vanuit windows 7 te draaien.

Ik heb nu naast mijn bestaande hdd (250GB), een nieuwe geplaatst (640GB).
Vervolgens heb ik met Norton Ghost een kopie van mijn bestaande op mijn nieuwe gezet.
Een kopie van C:\ naar E:\.

Nu start ik windows 7 op vanuit station E:
Maar alle bestands doelen staan nog op C: natuurlijk.
Dus ik kan nu de oude harde schijf (C:) niet verwijderen, ander loopt alles in het honderd.

Hoe los ik dit op?
Ik dacht aan stationsletters wijzigen, dus van E, C maken, maar dit vond ik wat riskant,
straks start hij helemaal niet meer op. Of kan dit geen kwaad? iemand suggesties?

Systeem:
Asus P5KC
Intel Q6600
2gb DDR2 800
X1950 512mb

Sata1: 640gb WD
Sata2: dvd brander
Sata3: 250gb Maxtor
Sata4: leeg

Alvast bedankt ;)
Dimitri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Je had na het ghosten de hdd (250) eruit moeten halen omwisselen met de nieuwe hdd en een ghost restore draaien naar c:\ op je nieuwe hdd

Daarna de 250 terug plaatsen. Formatteren en opnieuw partitioneren.

[ Voor 11% gewijzigd door GroGG op 22-02-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:25
Stationsletter wijzigen na een Windows installatie is alles behalve verstandig. Heb het éénmaal succesvol weten te doen onder XP met Partition Magic maar ik zou dat tegenwoordig uit m'n hoofd laten, gewoonweg te risicovol.

Maar als jij met Ghost je schijf gewoon cloned dan past ie geen schijfletters aan en zou het gewoon C moeten zijn. Heb je toevallig van partitie naar partitie gecloned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GroGG Hoe voer ik een Ghost restore uit? kan die optie niet vinden in het programma, alleen recover opties.

@The Realone Ik heb Copy My Hard Drive gedaan, in ghost 15.0, die zegt dat hij de schijf dupliceert. Ik heb eerst nieuwe schijf geformateerd, toen kreeg hij letter E, en daarna C gekopieerd naar E. Vervolgens met windows installatie disc opstart herstelt op schijf E:.

Ik kan ook niet zonder de schijf C opstarten, dan zegt hij dat windows versie niet legitiem is, ook niet in veilige modus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
C: staat op ACTIVE

Dus je eerste partitie wat de prim. partition 1 is staat op actief anders zou je er niet van kunnen booten.

Nu heb jij een nieuwe drive ge-ghost maar tijdens het booten blijft C: nog steeds op active staan;)
Dus zal windows altijd de bootloader / system / swap etc op C:\ blijven zetten totdat JIJ c:\ niet maar als actief zet.

Met een liveXP cd kan je alles aanpassen al moet je wel oppassen natuurlijk en weten wat je doet.

Bedoeling en doel moet zijn dat je GHO ghost bestand opstartbaar- is en de volledig werkende windows versie bevat.

Dan zet je C:\ met een liveXP of UMBCD (waar je de pc mee opstart) op niet actief.
als je maar een backup van alle belangrijke zaken hebt kan er niet veel fout gaan.

voorbeeld:

schijf 250 GB 1 partitie C:\ ACTIVE (dus opstartbaar na de BIOS boot)

Ghost draaien onder dos of via een livexp versie.

Image maken in ghost van partition 1 drive 1 250 GB en opslaan naar externe USB drive of op een SDkaart (indien die kaart groot genoeg is)

Klaar.

Zet nu de nieuwe hdd er in. schijf 350 GB (Leeg)

Start in dos met ghost op of via liveXP.
Maak een partitie op de nieuwe schijf aan. Partitie 1, Primairy, Active - Label C:\ Format.
Soms moet je wel weer even rebooten in livexp en dan zie je Nieuw Lokaal Station C:

Nu kan je de vorige ghost terug zetten op deze schijf, let wel na het rebooten zal windows moeten updaten. Dit gaat vanzelf en zal je vragen of je opnieuw wil opstarten.

Nu heb jij op de nieuwe HDD alles staan wat op de oude stond:)

Hoop niet dat me uitleg te complex is. Maar Live XP is de sleutel.

Succes.