Computer gaat spontaan UIT.

Pagina: 1
Acties:

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb dus een probleempje met de pc van mijn broeder. Hij gaat uit wanneer ik dat helemaal niet wil :). Beetje erg vervelend, er zit geen enkele regelmaat in. zijn syteem

k72 pro van msi
duron 750
192 mb geheugen cas 3 100 mhz
tnt2 kaart en 56 k modem.

Nu heb ik de search al geprobeerd en daar menige topics van gevonden en ook daar de suggesties die genoemd werden geprobeerd. Niks helpt :( :(

Nog wat meer info: Nieuw kast 350 wat dus dat kan het probleem niet zijn.
alle kabels-kaarten-stekkers geheugen losgehaald en opnieuw vasgemaakt.
powerknop en reset knop+draadjes bekeken en onderzocht.
Gekeken of het mobo sluiting maakte
Bios settings zijn goed. hij valt ook wel eens uit als ik in het bios zit, dus het is niet een software probleem.
proc word niet heet 42c full load.

Computer loopt voor de rest perfect en rete stabiel. voltages zijn allemaal goed in monitor programma in windows. Het is ook een splinternieuwe kast met goeie voeding.

Waar ik zelf aan zat te denken was geheugen, maar dat heb ik vervangen door ander geheugen dus dat is het niet, en zit nu dus met de handen in het haar :) enne de boel is absoluut niet geoverclocked zelfs geen streepjes op de proc ;) En ook geen onkunde want ik weet wat ik doe, maar nu even niet :)

edit:
Voor degene die het probleem weet op te lossen heb ik een kado namelijk
[Mar 07 20:56:46 UTC] 2216 RC5 packets (13340 work units) are in
buff-out.rc5
komt dan op jouw e-mail adres :) tis net een quiz ;)

Verwijderd

wow.. wat een leuk probleem ;).. of zullen we het een uitdaging noemen :?...

Even serieus, ik denk dat je toch maar even een andere voeding moet proberen, of een ander aansluitpunt in huis. Het kan natuurlijk aan de wandcontactdoos of de stekkerdoos liggen? ... 't is maar een wilde gok hoor !!

• barrel
gebruik dus dezelfde aansluitpunten als mijn eigenpc dus dat is het niet... helaas :( jahhh voeding zou het probleem kunnen zijn dat was het eerste wat ik aan dacht, maar hij is nieuw en voor de rest geen problemen mee word ook niet warm en koeler in voeding doet het dus ook.... strange ;)

Verwijderd

ik had een soortgelijk probleem met mijn laptop die in sleep mode ging en niet meer wakker werd toen zat dus de processor los misschien is t dat

• maratropa
  • Niet online
[topic=139494]

hehe

specs

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Barrel,

Heb je MBM geinstalleerd? Zet de interval log eens aan en kijk of er spanningspieken zijn op het moment dat ie zichzelf uitschakelt (kan je ff checken op je horloge dus, en dan naar log gaan kijken). Dan heb je wat meer info of het mogelij aan je PSU ligt. Mooet je de logfunctie wel op 1 seconde zetten of zo, zo nauwkeurig mogelijk.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Als ik jou was zou ik ff je voeding omruilen met die van je Broeder, en anders is er denk ik een defect aan je mobo!
Mzzl

systeem specs

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

"Sleep On LAN" aan staan ofzo. :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• barrel
Barrel,
Heb je MBM geinstalleerd? Zet de interval log eens aan en kijk of er spanningspieken zijn op het moment dat ie zichzelf uitschakelt (kan je ff checken op je horloge dus, en dan naar log gaan kijken). Dan heb je wat meer info of het mogelij aan je PSU ligt. Mooet je de logfunctie wel op 1 seconde zetten of zo, zo nauwkeurig mogelijk
Nee ik gebruik geen mbm maar dat is een goed idee van je :), maar hij draait nu al 4 uur bij mij onafgebroken, dus hij valt niet vaak uit soms een hele dag niet ;)

• barrel
Owkeee ik heb nu mbm5 op die pc geinstaleerd en met de logfile op 1 seconde gezet en de entries op 1000 dus dat moet goed gaan, als ie eenmaal uit is gaat ie toch niet meer vanzelf aan :(
ik laat van me horen :)

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
leuk, maar die 13K aan blokjes staan al op jouw naam!!

je loopt iedereen blij te maken met een dooie mus! :D
Pagina: 1