Vorige week is de pret begonnen, tijdens het gamen knalt ineens de hele PC uit. Herstarten ging prima, maar na weer even gespeeld te hebben gebeurde hetzelfde nog eens. Toch eens in de bios koekeloeren om daar te vinden dat de CPU temp op 102°C stond... toch lichtelijk aan de warme kant.
Alles (mobo, proc en koeler) weer even goed schoongemaakt en weer teruggezet. Gelukkig had een maat van me nog een klein beetje silverpaste liggen, maar misschien is het niet voldoende geweest, want het probleem is niet verholpen.
Idle: 39°C.
Licht werk: 45°C.
CoD MW2: Loopt snel op naar 60-70 graden
Morgen ga ik proberen of wat meer silverpaste helpt, maar om alvast info in te winnen... waar kan het nog meer aan liggen? Het systeem heeft op zich altijd prima gewerkt. Droogt die pasta na verloop van tijd uit en geleidt dan niet meer goed? Alvast bedankt voor de suggesties!
Specs:
Asus P5Q Deluxe
Intel Q9450 met de standaard koeler
Radeon 4850 (wordt ook warm, maar kan me niet voorstellen dat dat veel invloed op de cpu heeft)
Alles (mobo, proc en koeler) weer even goed schoongemaakt en weer teruggezet. Gelukkig had een maat van me nog een klein beetje silverpaste liggen, maar misschien is het niet voldoende geweest, want het probleem is niet verholpen.
Idle: 39°C.
Licht werk: 45°C.
CoD MW2: Loopt snel op naar 60-70 graden
Morgen ga ik proberen of wat meer silverpaste helpt, maar om alvast info in te winnen... waar kan het nog meer aan liggen? Het systeem heeft op zich altijd prima gewerkt. Droogt die pasta na verloop van tijd uit en geleidt dan niet meer goed? Alvast bedankt voor de suggesties!
Specs:
Asus P5Q Deluxe
Intel Q9450 met de standaard koeler
Radeon 4850 (wordt ook warm, maar kan me niet voorstellen dat dat veel invloed op de cpu heeft)
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.