Ik heb vanmiddag voor mijn zoontje een Nvidia ECS GeForce N9600GT 512MX-P Twin-Turbo Pro kaart gekocht. Wel 2de hands moet ik erbij zeggen.
Alles liep perfect. Echter, na ongeveer 30 minuten spelen van een game viel de hele pc uit!!
Na wat te hebben getest, kwam ik tot de conclusie dat de voeding defect was.
Na het inbouwen van een nieuwe (550 Watt) voeding, startte de computer weer op.
Helaas geen beeld. Al snel zag ik dat ik vergeten was de 6 pins connector van de voeding aan te sluiten op de videokaart.
Zodra deze is aangesloten, gaat de pc niet meer aan! Koppel ik hem los, dan start de pc gewoon op, maar heb ik geen beeld. Ik dacht dus dat het niet aan de voeding lag, maar deze blijkt dus wel degelijk defect zijn.
Kan het zijn dat zowel de voeding ALS de videokaart defect zijn geraakt?
Alle koelingen, zowel in de kast, als CPU koeler, als de koelers van de videokaart werken prima.
Iemand eventueel een idee of suggestie wat ik nog zou kunnen proberen?
Heb nu weer de 7300GS erin zitten, en dan werkt wel alles prima.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!!
Alles liep perfect. Echter, na ongeveer 30 minuten spelen van een game viel de hele pc uit!!
Na wat te hebben getest, kwam ik tot de conclusie dat de voeding defect was.
Na het inbouwen van een nieuwe (550 Watt) voeding, startte de computer weer op.
Helaas geen beeld. Al snel zag ik dat ik vergeten was de 6 pins connector van de voeding aan te sluiten op de videokaart.
Zodra deze is aangesloten, gaat de pc niet meer aan! Koppel ik hem los, dan start de pc gewoon op, maar heb ik geen beeld. Ik dacht dus dat het niet aan de voeding lag, maar deze blijkt dus wel degelijk defect zijn.
Kan het zijn dat zowel de voeding ALS de videokaart defect zijn geraakt?
Alle koelingen, zowel in de kast, als CPU koeler, als de koelers van de videokaart werken prima.
Iemand eventueel een idee of suggestie wat ik nog zou kunnen proberen?
Heb nu weer de 7300GS erin zitten, en dan werkt wel alles prima.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!!