Hallo medetweakers,
Sinds kort heb ik een (wireless) router geïnstalleerd op mijn kamer, welke in kan bellen op een PPPoE netwerk, namelijk de Linksys WRT120N. Nu heb ik op deze router een wireless netwerkje ingesteld om wireless te kunnen internetten op mijn laptop. Echter, nu raden jullie het vast wel, ik krijg het internet maar niet aan de praat op mijn laptop (wireless). Wat nog frustrerender is, is dat mijn huisgenoot wel doodleuk kan internetten terwijl wij beiden windows 7 draaien (laptop met XP maakt tevens moeiteloos verbinding, vond het alleen noemenswaardiger dat wij allebei windows 7 draaien).
Even kort de handelingen die ik heb verricht:
- WPA personal --> geeft de foutmelding van hierboven
- WPA 2 --> idem
- WEP --> idem, wederom de foutmelding dus
- geen beveiliging --> beperkte connectie, en dus geen internet
- Draadje tussen laptop & router --> zonder problemen internet
- stuurprogramma van de wireless netwerkkaart in mijn laptop eraf gegooid, en vervolgens opnieuw geïnstalleerd, vervolgens alle mogelijkheden hierboven nog een keer geprobeerd. (merk hierbij op dat alle ouder netwerkinstellingen ook verdwenen zijn, in ieder geval zijn mijn oude profielen weg)
De netwerkprobleemoplosser van windows kan de problemen uiteraard niet oplossen en vandaar dat ik jullie te hulp vraag (ben zelf een n00b met netwerken
). Wie o wie kan mij een goede tip geven en mij een beetje de goede kant op helpen, aangezien ik het echt even niet meer weet met mijn zeer beperkte kennis.
Nog een paar aanvullende gegevens:
- IPv6 & IPv4 met bijbehorende DNSen worden automatisch toegewezen (standaard)
- bij mijn schoonouders + op de TU kan ik wel gewoon wireless internetten
- wireless kaartje in me laptop is deze: SiS163u (uit Amilo Xa2528)
(Kunnen jullie aangeven of er nog iets mist aan gegevens wat jullie absoluut nodig hebben?)
Sinds kort heb ik een (wireless) router geïnstalleerd op mijn kamer, welke in kan bellen op een PPPoE netwerk, namelijk de Linksys WRT120N. Nu heb ik op deze router een wireless netwerkje ingesteld om wireless te kunnen internetten op mijn laptop. Echter, nu raden jullie het vast wel, ik krijg het internet maar niet aan de praat op mijn laptop (wireless). Wat nog frustrerender is, is dat mijn huisgenoot wel doodleuk kan internetten terwijl wij beiden windows 7 draaien (laptop met XP maakt tevens moeiteloos verbinding, vond het alleen noemenswaardiger dat wij allebei windows 7 draaien).
Even kort de handelingen die ik heb verricht:
- WPA personal --> geeft de foutmelding van hierboven
- WPA 2 --> idem
- WEP --> idem, wederom de foutmelding dus
- geen beveiliging --> beperkte connectie, en dus geen internet
- Draadje tussen laptop & router --> zonder problemen internet
- stuurprogramma van de wireless netwerkkaart in mijn laptop eraf gegooid, en vervolgens opnieuw geïnstalleerd, vervolgens alle mogelijkheden hierboven nog een keer geprobeerd. (merk hierbij op dat alle ouder netwerkinstellingen ook verdwenen zijn, in ieder geval zijn mijn oude profielen weg)
De netwerkprobleemoplosser van windows kan de problemen uiteraard niet oplossen en vandaar dat ik jullie te hulp vraag (ben zelf een n00b met netwerken
Nog een paar aanvullende gegevens:
- IPv6 & IPv4 met bijbehorende DNSen worden automatisch toegewezen (standaard)
- bij mijn schoonouders + op de TU kan ik wel gewoon wireless internetten
- wireless kaartje in me laptop is deze: SiS163u (uit Amilo Xa2528)
(Kunnen jullie aangeven of er nog iets mist aan gegevens wat jullie absoluut nodig hebben?)