Ik heb me nu al een hele dag suf liggen zoeken op Google, maar van de ene op de andere dag slaag ik er niet meer in om mijn de shares te benaderen op de XP Computer vanaf Windows 7 ... Omgekeerd van XP naar 7 gaat wel & ook andere zaken zoals een ping gaan zonder problemen ... qua configuratie is er eigenlijk niets veranderd & ik kan me ook geen update bedenken die het probleem kan veroorzaken ... de laatste BIOS / driver update is van enkele weken geleden en het heeft gisteren nog wel perfect gewerkt, ook op de XP computer is er niets veranderd.
Maar ik heb dus al het volgende geprobeerd ...
edit; dit viel me ook op ... ik dacht dat je eigen \\host altijd verscheen bij het ingeven van dit commando
edit 2; even zitten spelen met nbtstat, het lijkt op een probleem met NetBios
(eisbaer is de hostname van deze computer), staat nochtans op default instellingen bij eigenschappen van men netwerkkaart ...
Maar ik heb dus al het volgende geprobeerd ...
- Firewall & AV uitgeschakeld
- File & Printer sharing service opnieuw geinstalleerd
- Andere kabels, andere router, andere ip adressen, ...
- Een hoop reset commando's in netsh
- Geprobeerd met ipv6, zonder ipv6, ...
- Alle mogelijke instellingen aangepast & uitgeprobeerd in Advanced Sharing Settings
- Hosts file gecontroleerd, dns flush, services, ...
- Gecontroleerd op foutmeldingen in Event Viewer
- Controle van systeembestanden (sfc /verifyonly)
- Zowat elke fora (tot in het chinees) doorgenomen met topics over netwerk / share problemen tussen Windows 7 & XP, maar meestal is het probleem in de omgekeerde richting of gaat het over rechten die niet juist staan
- ...
edit; dit viel me ook op ... ik dacht dat je eigen \\host altijd verscheen bij het ingeven van dit commando
C:\>net view There are no entries in the list.
edit 2; even zitten spelen met nbtstat, het lijkt op een probleem met NetBios
C:\Windows\system32>nbtstat -a eisbaer Local Area Connection: Node IpAddress: [192.168.0.2] Scope Id: [] Host not found.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 21:15 ]