Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Beste Tweakers,

Na een jaar een tevreden gebruiker te zijn geweest van deze externe harde schijf (Lacie Little Disk.. gewoon die standaard zonder firewire e.d.) loop ik tegen problemen aan.
Ik had vanwege een wos7-herinstallatie een map gebackupt naar de harde schijf en die probeer ik nu weer terug te zetten. Dat lukt echter niet meer. Tenminste.. in zeer beperkte mate. Hij begint braaf met kopieren maar na een paar seconden haakt hij af en blijft het laadbalkje eeuwig stilstaan. Het is dan ook niet meer af te sluiten (zelfs niet met task manager). Pas als ik de HD loskoppel zijn alle venstertjes weg.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Extra informatie lever ik graag waar nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gersompie schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:31:
Beste Tweakers,

Na een jaar een tevreden gebruiker te zijn geweest van deze externe harde schijf (Lacie Little Disk.. gewoon die standaard zonder firewire e.d.) loop ik tegen problemen aan.
Ik had vanwege een wos7-herinstallatie een map gebackupt naar de harde schijf en die probeer ik nu weer terug te zetten. Dat lukt echter niet meer. Tenminste.. in zeer beperkte mate. Hij begint braaf met kopieren maar na een paar seconden haakt hij af en blijft het laadbalkje eeuwig stilstaan. Het is dan ook niet meer af te sluiten (zelfs niet met task manager). Pas als ik de HD loskoppel zijn alle venstertjes weg.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Extra informatie lever ik graag waar nodig..
Het ligt aan de herinstallatie van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
w00t.. dat is best wel een duidelijk antwoord :o

Niet dus.. iemand die de moeite wil nemen om iets meer tekst te typen en mij op die manier te helpen?

Ik zie niet in waarom een herinstallatie op een interne HD invloed kan hebben op een losgekoppelde externe HD..

[ Voor 25% gewijzigd door Gersomvg op 23-02-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57
Een oplossing heb ik niet direct, maar wat je beschrijft lijkt op dit topic. Wellicht kun je wat met de hotfix die daar genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit zo'n 2.5" schijfje is dat volledig USB powered is, krijgt het ding wel genoeg stroom? Als je gaat kopieren, hoor je het ding dan continu opspinnen of niet? Als dat het geval is kan het wel eens zijn dat er niet genoeg stroom geleverd wordt aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
@Terw_Dan: Die optie had ik zelf ook al geopperd. Ik heb echter een voedingskabeltje die ik op een tweede USB kan aansluiten. Dat helpt niet.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat hij wel blijft kopieren maar zeeeer langzaam (ongeveer 20kb/s; dan zie je bij bestanden van 300 mb niet meer datie wat doet dus vandaar). Overigens loopt hij wel vast als ik het kopieren probeer te annuleren en dat is sowieso niet echt normaal volgens mij.

@delibel: Hotfix helpt niet

[ Voor 4% gewijzigd door Gersomvg op 23-02-2010 20:00 . Reden: reactie op delibel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Subtiele schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17
Longshot, chipset drivers van je moederbord updaten. Of andere USB poort gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

optie:
XP installeren
bestanden op de harde schijf in de computer zetten
de usb-schijf formatteren op het formaat New Technology File System
de bestanden op de USB-schijf plaatsen
Windows 7 installeren
de bestanden terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Polster schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:25:
Longshot, chipset drivers van je moederbord updaten. Of andere USB poort gebruiken.
USB geen probleem. Heb al meerdere geprobeerd.

Over drivers: Ik heb alle drivers van de dell-site mbt mijn laptop gedownload en geinstalleerd. Ik houdt er zelf echter wel rekening mee dat het een driver probleem kan zijn.. die optie staat nog even open.
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:46:
optie:
XP installeren
bestanden op de harde schijf in de computer zetten
de usb-schijf formatteren op het formaat New Technology File System
de bestanden op de USB-schijf plaatsen
Windows 7 installeren
de bestanden terug zetten
Dat is best wel een dure methode. Ik zou het allicht een keer kunnen proberen. Hij is trouwens al wel NTFS hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Nee.. heb inmiddels getest op een XP computer. Zelfde probleem. Hij begint ontzettend snel waarna hij steeds langzamer gaat tot er niets meer lijkt te gebeuren.

Het ligt iig dus niet aan WOS7 of mobo drivers. HD'tje betekent best veel voor me (staan veel installatie bestanden en backups enzo op) dus ik zou het echt ontzettend op prijs stellen als iemand de gouden tip heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Vaak gebeurt dit als de HDD een beetje aan z'n einde zit. Je kan nog onder Linux proberen te kopieren.

Of misschien is de controller heel toevallig stuk gegaan, dan moet je de harddisk case even openmaken, de harde schijf eruit halen en op je pc aansluiten met een ander USB->Sata/IDE kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:52:
Gezien dit zo'n 2.5" schijfje is dat volledig USB powered is, krijgt het ding wel genoeg stroom? Als je gaat kopieren, hoor je het ding dan continu opspinnen of niet? Als dat het geval is kan het wel eens zijn dat er niet genoeg stroom geleverd wordt aan het apparaat.
Ik heb er ook 1. En 2,5" is het zeker niet. Het is nog kleiner, 1,8" (gok ik).
Echt stroom vreten doet hij niet. En als hij aan meerdere PC's gek doet, vrees ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Oke.. ik ga zo goed als het gaat nog wat losse bestandjes uit m'n backup terughalen en daarna kijken of een format helpt. Dan raak ik alleen wel 200 gb aan data kwijt (zitten gelukkig weinig belangrijke bestanden bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Als je echt je data niet kwijt wilt is het misschien een optie om de harde schijf even over te zetten? Zo'n externe harde schijf is niets meer dan een normale disk met een convertertje eraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
maarud schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:24:
Als je echt je data niet kwijt wilt is het misschien een optie om de harde schijf even over te zetten? Zo'n externe harde schijf is niets meer dan een normale disk met een convertertje eraan...
Oke.. dan moet ik nog wel een usb->sata halen en m'n harde schijf open zien te krijgen (zitten nergens schroefjes). En uitvogelen hoe ik sata aansluit op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00

Compizfox

Bait for wenchmarks

Probeer het eens met Teracopy of Unstoppable Coppier.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Compizfox schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:37:
Probeer het eens met Teracopy of Unstoppable Coppier.
Nee.. zelfde resultaat. Zeer lage snelheden.. Zo laag dat het gewoon niet rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Hee.. Nieuw licht op de zaak.
Bestanden die er al heel lang op staan gaan wel met 3mb/s van de schijf :o Het zijn vooral de submappen binnen een bepaalde map die niet willen.. Wat houdt dit praktisch in? Bad sector of hoe je dat dan ook noemt? Is dat weg na een format?
ps: Denk trouwens niet dat er echt permanent iets is beschadigd binnen het gebied van de harde schijf waar deze mappen op staan. Ze kopieren namelijk wel maar gewoon heeeeeeel langzaam.

[ Voor 25% gewijzigd door Gersomvg op 24-02-2010 23:58 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Lacie little disk, dat kleine zwarte doosje met beweegbare usb kabeltje?
Dat heeft geen 1.8 inch schijf, maar een 1.1 inch schijf. Dat is nog smaller, en ik heb zelf ook eentje gkocht en hd ermee in Aspire One A110 gezet. Hij doet daar nog wel, maar niet heel snel. Gewoon goed.

Er zijn geen schroeven. De bovenplaat is ingeklikt en dus moet je aan de zijkanten openwippen. Er zit usb->zif converter in.

[ Voor 18% gewijzigd door MrDummy op 25-02-2010 08:25 ]

Verwijderd

In een bespreking op tweakers.net over het terugvinden van bestanden op een harde schijf wordt aangeraden om een image van de bestanden op de harde schijf te maken. Als de pogingen om de bestanden terug te krijgen mis gaan is er eventueel het image om op terug te vallen.
Gersompie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:15:
(....)
Bad sector of hoe je dat dan ook noemt? Is dat weg na een format?
(....)
Eventuele slechte sectoren kunnen gevonden worden door een schijfcontrole uit te voeren in Windows of met een apart programma voor schijfbeheer. Materi'e'le slechte sectoren gaan niet weg door een formattering.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 12:12 ]

Pagina: 1