Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een lange tijd een videokaart genaamd 'radeon sapphire HD3870' (blauw)
Ik ben nooit echt bezig met de temperatuur maar sinds ik aan het overklokken ben kijk ik naar de temperatuur en nu kom ik er achter dat de temperatuur na een potje COD6 maar liefst 105 graden Celsius is! de maximale temperatuur is zoiets als 110 dacht ik voor de meeste videokaarten, hoe komt dit? dit is echt niet normaal. (gemeten aan de hand van hardware monitor)

Ik zei dat ik bezig was met overklokken, ik dacht misschien gaat de pci bussneleid van naar mijn videokaart ook omhoog als ik overklok, maar na het terugklokken naar de fabrieks instellingen kwam ik ongeveer op hetzelfde uit. Ik weet niet of deze snelheden gelockt zijn of niet want ik kan ze namelijk helemaal niet instellen, een optie in de bios geeft LDT & PCI control of iets dergelijks aan maar daar vindt ik alleen de LDT (ook wel Hypertransport tegenwoordig).

Mijn airflow in mijn kast is moet toch wel redelijk te doen zijn want ik beschik over een recom powerstation groen zwart.

hieronder zijn mijn specs, zou iemand mij uit kunnen leggen waarom mijn temperatuur zou achterlijk hoog is? ik wordt er bang van |:( op benchmarks op internet wordt hij stressed hooguit iets van rond de 80 graden.

AMD athlon x2 4600+ windsor processor
ASUS m2a-VM moederbord
2x 1gb ddr2 pc2-5300 (333MHz) corsair geheugen
ATI Radeon Sapphire HD 3870 videokaart (deze is niet overgeklokt)
Recom powerstation behuizing (link hardware info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:14
Zet met Rivatuner de fan eens op 100% en kijk dan nog of ie zo warm wordt. Wat ook kan helpen is de kaart eens te ontstoffen en evt koelpasta te vervangen. Ook staan HD3870's er volgensmij om bekend dat ze redelijk warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
nou.. niet echt bepaald een goede airflowkast met zen 80mm fannetjes..

maar ok check de temp altijd met minimaal 3 programma's

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha met redelijk goed te doen bedoelde ik het is niet vreselijk slecht maar ook weer niet heel goed ;).
Er zijn twee varianten van mijn videokaart, een blauwe en een rode blijkbaar de rode blaast de warmte naar buiten en de blauwe houd het binnen. ik heb de blauwe : /

ik heb de fan op 100% gezet en een rondje cod6 gespeeld, ik kwam op 97 graden. Ik heb geprobeerd om de stof weg te halen maar dit wou niet zo goed lukken, hoe doen jullie dit ? het zit zo verstopt achter die fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 13:09
Ik krijg het stof meestal redelijk succesvol weg door met een penseeltje aan de slag te gaan (PC staat natuurlijk uit...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:14
Perslucht ;). Stofzuiger zou ook kunnen, maar dan moet je heel goed oppassen met ESD. Of je kan de koeler eraf halen, de koelpasta vervangen en tegelijk ontstoffen, dat gaat iets makkelijker als de koeler eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 23:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tis vrij normaal voor een 3870 kaart om de 90 graden te halen. Dus als er wat stof tussen zit, en de koelpasta aan het verharden is, stijgt dat al gauw boven de 100. Opnieuw koelpasta aanbrengen en stof verwijderen is het enige wat nodig is vermoed ik.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 09:39
Kinkt misschien erg simpel, maar ik gebruik de fietsenpomp om de stof tussen de fijne koelvinnen van mijn grafische kaart uit te blazen. Werkt in principe hetzelfde als perslucht, je moet er alleen zelf voor pompen 8)

Pc buiten zetten en alletwee de zijkanten eraf , en dan met de slang van de pomp alle stof overal tussenuit blazen. Je zal versteld staan waar het stof overal vandaan komt

simpel maar effectief. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
roland kroes schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:08:
Kinkt misschien erg simpel, maar ik gebruik de fietsenpomp om de stof tussen de fijne koelvinnen van mijn grafische kaart uit te blazen. Werkt in principe hetzelfde als perslucht, je moet er alleen zelf voor pompen 8)

Pc buiten zetten en alletwee de zijkanten eraf , en dan met de slang van de pomp alle stof overal tussenuit blazen. Je zal versteld staan waar het stof overal vandaan komt

simpel maar effectief. :P
alleen doordat perslucht in een busje zit en een mooie lange "slang" heeft met een klein gat kan je overal wel bij komen en is het lucht gericht, met fietspompen is het gat meestal groot en krijg je het lucht niet echt gericht

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 09:39
Tja, ben gewoon principieel tegen betalen voor lucht haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:12

ErikKo

Rippie

roland kroes schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:50:
Tja, ben gewoon principieel tegen betalen voor lucht haha
Tja, niet iedereen heeft een compressor binnen handbereik. Het is een prima oplossing en zeer effectief.
Pagina: 1