Oudje: Diamond Edge 3D

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik heb deze kaart in mijn bezit, en nu wil ik hem tweaken. Iemand ervaring met deze kaart qua overclocken?

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
De eerste 3dkaart...
softwarematig overklokken bestond toen toch nog niet?

Verwijderd

Haha is dat niet die kaart waar Sega Saturn joypads bijzaten ?? Onboard Video EN Sound ?? Nvidia NV1 chipset ?? Toen Direct3D doorbrak waren er geen drivers meer :((( Hier kun je weinig aan doen want deze ondersteund niet 100 D3D, maar een eigen D3D API die geflopt is .....

Verwijderd

ik had ook zo'n raar ding, maar ik denk dat je alleen de bussnelheid van je mobo omhoog kan gooien, want softwarematig overklokken kan je daat niet mee, en Hardwarematig kan ook niet.

• _JGC_
Ik weet dat dit een van de eerst 3d kaartjes is, maar ik ga em morgen ff benchen tegen een S3 virge 325 2mb in mijn broer z'n oude Cyrix. de beste mag blijven zitten (BTW: hier schijnt nogal mooi geluid in te zitten)

Verwijderd

ik denk dat die s3 het beste is met video/D3D maar die edge3d mooier geluid geeft, (de WaveTable MIDI dan)

Verwijderd

Uuuh de Edge3D is ZEKER sneller in "D3D" dan de Virge, want die Virge is wel heeeeeel traag. Ook de Virge/DX.

Verwijderd

die edge heeft niet eens D3D ondersteuning, en die virge wel die edge had wat anders

Verwijderd

Hallo ... daarom zet ik het ook als "D3D". Zie mijn posting boven .. daarom was de NV1 ook een flop.

• _JGC_
Op woensdag 07 maart 2001 22:02 schreef bartpower het volgende:
ik denk dat die s3 het beste is met video/D3D maar die edge3d mooier geluid geeft, (de WaveTable MIDI dan)
Dat van dat geluid hoop ik wel, ik vond die S3 nml zo stil...

• _JGC_
Heb net ff UT gespeeld met dat dinkie, komt nog best mooi geluid uit... Ik laat em lekkel zitten...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
je zal zien dat die edge 100x trager is in 2d. nfs2 liep er voor geen meter op!
d3d kan je al helemaal vergeten.
ik vond die geluids kaart trouwens 3x bagger. je kon amper een mp3 tje afspelen...

Verwijderd

Hehe, dat was de eerste videokaart waar ik een ontzettende hekel aan kreeg.
Wat een baggerding was dat zeg.

Aleen de 3 bijgeleverde spelltejes deden het er redelijk op, en aleen Nascar racing was nog een beetje de moete waard.

Later vervagen door een diamond steath 3d 4 MB (helaas geen echte 3d kaart) , Duke nuke'em ging ineens veel sneller.

Ik heb de Edge 3D nog voor 100 piek kunnen verkopen aan een een of ander sukkel :)

• _JGC_
Zoals ik al zei: Leuk geluidje. Als je een SB16 met een wereld ruis gewend bent, of een ALS100 of een ALS4000, dan smeek je om een edge 3d. Verder is de 2d heel erg kut ja, zelfs mijn trident tgui9400 vlb uit mijn 486 kan nog sneller een dir listing op het scherm proppen.

en idd zijn r maar 4 spellen voor die api (nascar, virua fighter en panzer dragoon, enn og eentje) Ik vond panzer dragoon er wel mooi uitzien...

Nu zit ie erin met 2d/"3d" disabled.
Pagina: 1