Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111188

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een 2TB WD harde schijf die in NTFS formaat staat. Werkte perfect op zowel mac als windows.
Maar nu als ik de HD in de mac steek dan wordt deze zonder probleem herkent, kan ik gegevens lezen en schrijven (ntfs paragon geinstalleerd om te kunnen schrijven). Maar als ik de HD op windows aansluit dan krijg ik dit "Is not accessible, the file or ditectorry is corrupted and unreadable"

Ik kan de schijf alleen maar formateren onder Windows, op snow leopard heb ik full accces.

Ik kan het me niet permiteren om de hd te formateren, te veel gegevens op.

Aan wat kan dit liggen? MBR Virus?

ZeRoCooL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik zou eerder zeggen dat die paragon iets vernaggeld. Maar welke versie van NTFS gebruik je dan (oftewel, onder welke Windows versie is dat geformatteerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

Deze is onder windows 7 geformatteerd geweest. Heeft zonder probleem gewerkt, tot kort eigenlijk. Aan paragon kan het niet liggen want deze heb ik juist geïnstalleerd omdat men hd ineens niet meer werkt op windows.

ZeRoCooL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 14:32
Probeer eens een chkdsk /f ?

Topicstarter
Hey,

Ik heb die command al geprobeerd. Gaf aan dat hij enkele bestanden heeft herstelt maar geen bad sectors of iets aan de partitietabel.

Het probleem licht blijkbaar bij Windows Vista/Seven. Want ik heb gisteren de hd op een windows xp verbonden en deze herkent mijn hd en ik heb toegang tot mijn bestanden.

Wat ik wel heb opgemerkt zowel onder xp als vista en seven. Dat er een probleem is met een van de drivers van de hd.

"wd ses device usb device"

Onder seven gaf deze een probleem nadat ik deze had uninstalled en terug automatisch laten installeren zei mijn device manager niets meer.

Op Xp kan ik deze zelf niet installeren maar ik heb toch toegang tot mijn bestand.

Vreemd dit allemaal...

ZeRoCooL