1: De reden dat mensen in deze foto zoeken, is doordat de horizon in het midden zit. Dus we kijken naar de voorgrond en zien een beekje dan heel veel bomen. Maar waar wil je precies de nadruk leggen? Het beekje of de bomen? Als het beekje was maak de foto dan door de benen en verplaats de horizon bijv.
2: Hier is het onderwerp missend, daarbij is de foto een beetje flets. Ik zie heel veel bomen staat en wat omgevallen bomen. Ik weet niet waar ik naar moet kijken.
3: Mijn inziens een goede plaat qua onderwerp, ik mis alleen waar het bruggertje heenloopt. Misschien had je de foto meer naar rechts kunnen maken zodat je de kijker laat zien waar je naartoe kan.
4: Ook hier de horizon, wat wil je precies laten zien het pad? Dan door de knieen of op een andere manier meer pad laten zien.
5: Prima foto, misschien als je een langere sluitertijd had gebruikt zodat je een mooie waas als water krijgt. Daarbij weer de horizon.
6: Qua compositie denk ik wel het sterkste samen met 10. Maar hier is foto erg donker (ik denk zelf onderbelicht).
7: Details zijn moeilijk vast te stellen in deze donkere foto. Ook deze compositie is beter dan de anderen.
8: Ik denk dat je wilt laten zien hoe mooi/slecht weer het was. Je had het huisje meer in de hoek moeten plaatsen. Links of rechts (ik had zelf rechts gedaan), zodat je eerst het huisje ziet en daarna de donkere dreigende lucht. Dus niet het object in het midden plaatsen.
9: Deze foto lijkt erg overbelicht. Daarbij ook hier de horizon, of het object links onderin de hoek plaatsen, dus meer afstand nemen en kijken hoe dat staat.
10: Een van de betere foto's, hoewel ik zelf de lijnen uit de hoek had laten komen. Zodat we meer van de rails hadden gezien. In ieder geval goed lijnen spel.
11: Leuke installatie, maar dat is het ook verder. In de voorgrond (kan je croppen) gebeurd niks, dus ook niet te moeite waard om te fotograferen. Goede scherpte diepte, alleen kleuren zijn flets.
12: De slechtste van allemaal, lijkt wel of er geflitst is. De sneeuw is niet geel, maar wit... Verder compositie kan mij ook niet bekoren. Ook hier de horizon in het midden.
Denk aan de horizon, gebruik de 1/3e regel (heb er zelf ook moeite mee hoor, soms zie je het gewoon niet) maar croppen kan helpen bij dit soort gevallen. Daarbij kijk naar wat je de kijker wilt laten zien of ergens zijn aandacht voor wilt trekken.
Sorry voor mijn ongezouten mening het is niet persoonlijk bedoelt

.