Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 10:54

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Nexus One en die probeer ik via USB aan te sluiten. Ik heb hem niet unlocked of rooted of hacked of wat dan ook en hij is helemaal up-to-date. Ik sluit em aan op een bak met Windows 7 Ultimate x64, ook helemaal up-to-date.

Als ik em aansluit, zegt windows soms dat ie geen drivers kan vinden voor een unknown device. Er verschijnt op m'n foon dan ook geen notification bovenin van USB. Soms als ik dan USB-debugging aanzet op m'n foon, dan pakt ie em wel en kan ik de SD-kaart dus mounten, anders gaat dat niet.

Nog stommer: als Windows vindt dat het een unknown device is, dan zijn andere USB-devices ook opeens onaanspreekbaar geworden. Een usb-stick bijvoorbeeld toont dan wel een driveletter maar geen inhoud meer. Een andere USB-device aansluiten kan zelfs resulteren in een "unrecognized USB device" tekstballon rechtsonderin.

Zonder Nexus werkt USB als een zonnetje. Ik kan printen, scannen, datapompen op normale snelheid, etc. Totdat de Nexus erbij komt.

Wtf is hier aan de hand? :?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kijk is verder dan je neus lang is. Binnen een minuut heb ik dit gevonden via Google. Ga is op zoek naar: Android drivers Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Natuurlijk heb ik daar al naar gekeken, en het gaat helemaal niet om missende drivers. Niet om je aan te vallen, maar lees jij eens verder dan je neus lang is :)

Ik had het over een "unrecognized USB device", waardoor het krijgen van een "unknown device" dus niet oplosbaar is met een drivertje, ook al zou die driver werken.

Daarnaast heb ik gemerkt dat het probleem erger is dan ik voorschotelde. Dit is nml keer op keer te reproduceren:
  1. Heb een usb-stick ingeprikt (maakt niet uit welke poort)
  2. Steek de Nexus in een USB-poort (maakt niet uit welke) --> USB-stick werkt niet meer. Hij ziet wel een drive, maar die is niet te openen. De Nexus is een unrecognized USB device (dus GEEN unknown device!).
  3. Haal ik de Nexus én de usb-stick van de USB-poorten af
  4. Prik alléén de usb-stick weer terug --> Presto: USB-stick werkt weer als een zonnetje.
  5. Ga naar stap 2
Ik kan dit dus herhalen tot ik een ons weeg, maar het lijkt dus een probleem in de Nexus te zijn. Dat is met een driver niet op te lossen, en frankly heb ik voordat dit zich voordeed nooit een driver hoeven installeren. Misschien dat die driver alleen voor developen ofzo is.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om het op een andere pc te testen?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 21:44

jmk

Dit lijkt een beetje op het P55 Mobo voor de i5 CPU en Apple iPhone sync probleem.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Even een flauwe welke je denk ik allang gecontroleerd hebt aangezien je het hebt over 'maakt niet uit welke poort', gaat dit om poorten via een hub of direct op het moederbord?

Soms wil dat verschil uitmaken, heel frustrerend.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
@jmk
Ik heb wel een P45-based mobo en een C2Q CPU, en zekers geen iPhone. Alsjeblieft zeg :)

@Motrax
Ik heb poorten direct op mobo geprobeerd, en poorten voorop de kast. Maakt geen verschil. Ook maakt het geen verschil of ik de kabel van m'n Nokia pak (die altijd werkte...) of de meegeleverde kabel.

Ik heb overigens nu wel de drivers van de SDK kunnen installeren, en het lijkt nu beter te gaan. Maar op m'n werk (daar draai ik Vista 32-bit) werkt hij gewoon zonder ooit Android-drivers geinstalleerd te hebben. En ik verwacht niet dat een ouder OS dit soort dirvers juist wél heeft, gezien de nieuwheid van Android.

[ Voor 9% gewijzigd door _Thanatos_ op 25-02-2010 00:54 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maargoed, het probleem is er dus nog heh ;)
Soms een unknown device, soms een Android ADB met uitroepteken, soms een mass storage device, en soms een composite device. Het is iedere keer wel wat anders. Maar m'n SD-kaart mounten vertikt ie in alle gevallen.

日本!🎌

Pagina: 1