Toon posts:

Teles modem + Girotel??!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? Ben ik weer. . . Heb het Teles modem weer werkend na de laatste driver weer geinstalleerd te hebben.

Nou Girotel nog! Vraagt nog steeds om een v.120 modem. Kan me vaag herinneren toen ik voor de eerste keer de Teles kaart installeerde dat er een stuk of 8 modem types meegeinstalleerd werden (joost mag weten waarvoor) en daar zat een v.120 tussen.

Da's een paar jaar geleden en dus die driver is verouderd en wil ik niet meer installeren (werkt sowieso waarschijnlijk niet onder W98SE).

Iemand een idee hoe ik weer een v.120 modem type erbij krijg?

Antwoorden als dat een Teles modem een @#$%&@$ kaart hoeven niet, ben al jaren dik tevreden ermee, alleen lukt Girotel nu niet!!

Verwijderd

Teles=ISDN toch?

Voor zover ik weet (en ik installeer die dinge al een jaar of 2, 3) werken die kaarten niet met girotel. Girotel is voor zover mij bekend nog niet geschikt voor ISDN... gebeld met de klantenservice vd postbank, en die zeggen dacht ik het zelfde hoor!...

(maar je kan ook girotellen via internet, ben ik erg tevreden mee! *D)

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 12:46
je kunt RVS-comm gebruiken,

heb ik ook tijdje gedaan met Dynalink IS64PH isdn modem.

maar als ik jou was zou ik ook gaan girotellen over internet (ben ik nu ook mee bezig)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit heb ik destijds gekregen bij m'n teles:
Hoe kan ik de TELES adapter gebruiken met girotel en Windows 95?
Om Girotel voor windows goed te kunnen laten functioneren, moeten er eerst wat instellingen worden gewijzigd. Dit doen we met behulp van het programma Hyperterminal wat standaard met windows 95 geleverd wordt. Start Hyperterminal en zorg ervoor dat er direct naar een van de communicatiepoorten wordt verwezen onder verbinden via: (connect using).

Vervolgens klikt u 2x op OK en typt u ATZ in gevolgd door enter om te kijken of er communicatie is tussen Hyperterminal en de VCOMM driver. Als u "OK" krijgt is dit het geval. Krijgt u geen -OK-, probeer het dan via een andere communicatiepoort. Na -OK- typt u de volgende regels in, hiermee maakt u een eigen profiel voor Girotel aan:
ATZ3 <enter>
ATB0 <enter>
ATS34 = 2400 <enter>
ATS35 = 7 <enter>
ATS36 = 10 <enter>
ATS37 = 1 <enter>
AT&W3 <enter>

Als u dit heeft gedaan, kunt u Hyperterminal afsluiten. Het enige wat u nu nog hoeft te doen is in Girotel te kiezen dat uw modem te vinden is op Com3. Als initialisatiestring gebruikt u ATZ3 en stel als snelheid 2400 baud in.

Kij voor een uitvoerige uitleg ook op de PTT Supportserver waar u een infosheet hierover kunt ophalen
Dit heeft bij mij gewerkt...

Succes

Verwijderd

gebruik RVS-com. Het kan btw ook via hyperterminal, maar hoe precies weet ik niet.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
de CAPI drivers kunnen wel verouderd zijn (en die zijn nu eindelijk gratis te downloaden, vroeger moest je er bij Teles voor betalen (wat is Teles toch een (#$*&(^@!*&^!@#kaart :) )), maar dat PowerPack wat je erbij kreeg, kun je nog steeds gebruiken. En als ik me goed herinner, stond daar iets bij van Girotel. Anders iets van RVS-com proberen, is ook wel fijne software.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• aphrodisiac
  • Laatst online: 25-07 08:03

aphrodisiac

*zzz*

Bij de postbank is een update beschikbaar voor problemen met girotel en ISDN modems:

www.postbank.nl/delivery/nvd/main/1,4317,7084,00.html

pc specs | mijn specs

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

:( Teles :(

Het doet gewoon pijn aan mijn oren en ogen!!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 08 maart 2001 01:03 schreef irondog het volgende:
:( Teles :(

Het doet gewoon pijn aan mijn oren en ogen!!
Dan moet je het ook niet bij je gezicht houden, maar gewoon in je PC duwen... :)

Mare Girotel Zakelijk 4.0 werkt icm RVS-COM perfect op ISDN. Verder ben ik wel benieuwd naar de ontwikkeling van dat Girotel On-Line, want dat wordt in het gebouw waar ik werk ontwikkeld! (drie maal raden waar ik dus werk...)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:49

radial

Watch out

met girotel zakelijk + teles werkt alles zonder problemen als je alle drivers en protocollen voor je teles hebt geinstalleerd, moet je alleen ff kijken welke compoort er voor de teles staat.
verder wat instellingen doen bij modemscherm en dat is het.

voor part. weet ik het zo niet precies alleen dat ze bezig zijn met testen dat het 100% digitaal gaat, nu is het nog mogelijk om met isdn analoog in te bellen, maar dat zal binnen enkele maanden(weken) veranderen.

20xSF170s - ozo

Pagina: 1