ik ben bezig om mij het leven makkelijker te maken voor het importeren van tekst naar excel. ik moet uit VSS de historie van alle gewijzigde objecten in excel zetten, zodat daar een release doc van gemaakt kan worden.
nu deed ik altijd de hoofdinfo uit die historie handmatig in een excelsheet zetten, maar ik ben het nu aan het automatiseren. werkwijze is als volgt:
ik kopieer de info uit de historie van vss, die altijd als volgt is opgebouwd:
regel 2: user; date; time
regel 3: pad van object
regel 4: Comment
regel 5: daadwerkelijk commentaar, if any
regel 5+: daadwerkelijke commentaar, if any
met wat concatenate's en find's en replace's kan ik de info eruit filteren van de eerste 5 regels. het probleem zit hem in het commentaar. dat kan 1 regel zijn, 2, of 10, dat weet bijna niemand. de bedoeling van het commentaar op verschillende regels, is die te plaatsen in 1 cel.
middels een concetanaete (moeilijk woord) kan ik natuurlijk de verschillende regels in 1 cel plakken, maar ik weet nou nooit hoeveel regels dat is. wat ik wel weet, is dat de volgende objectinformatie, altijd voorafgegaan wordt met een lege regel. Ook weet ik dat als er commentaar is ingevuld, de eerste regel commentaar na Comment: altijd voorafgegaan wordt door 2 spaties. dit zie je ook in de formules terug.
je krijgt dus altijd dit:
kan iemand me verder helpen?
een voorbeeldbestand staat hier: http://fabstar81.org/import.xls
thanks!
nu deed ik altijd de hoofdinfo uit die historie handmatig in een excelsheet zetten, maar ik ben het nu aan het automatiseren. werkwijze is als volgt:
ik kopieer de info uit de historie van vss, die altijd als volgt is opgebouwd:
regel 1: object naam met sterretjes***************** mrvig.xml *****************
User: user1 Date: 22-02-10 Time: 14:07
Checked in $/proggie40/test/Schermen
Comment:
Bereik voor trappen en percentages verruimd
regel 2: user; date; time
regel 3: pad van object
regel 4: Comment
regel 5: daadwerkelijk commentaar, if any
regel 5+: daadwerkelijke commentaar, if any
met wat concatenate's en find's en replace's kan ik de info eruit filteren van de eerste 5 regels. het probleem zit hem in het commentaar. dat kan 1 regel zijn, 2, of 10, dat weet bijna niemand. de bedoeling van het commentaar op verschillende regels, is die te plaatsen in 1 cel.
middels een concetanaete (moeilijk woord) kan ik natuurlijk de verschillende regels in 1 cel plakken, maar ik weet nou nooit hoeveel regels dat is. wat ik wel weet, is dat de volgende objectinformatie, altijd voorafgegaan wordt met een lege regel. Ook weet ik dat als er commentaar is ingevuld, de eerste regel commentaar na Comment: altijd voorafgegaan wordt door 2 spaties. dit zie je ook in de formules terug.
je krijgt dus altijd dit:
ik heb middels find's, dynamisch bereik en concatenate's en weet ik al niet meer geprobeerd om de hoeveelheid regels te bepalen die gevuld zijn, maar ik kom er niet uit.***************** object1.xml *****************
Comment:
***************** object2.xml *****************
Comment:
***************** object3.xml *****************