Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug mijn processor overgeklokt. Ik heb hem van 2.53 GHZ naar 3.42 GHZ overgeklokt. Ik heb wel gelezen dat je verbruik van je stroom iets hoger ligt. Ik heb zelf een Intel Core 2 DUO E7200 @3.42 GHZ. En de koeler die er op gemonteerd zit is een Coolermaster V8. De voewding is een Coolermasteer eXtreem power 390Watt
Maar ik wil graag weten of er voor Windows 7 programma's zijn die aangeven hoeveel energie hij op dit moment verbruikt. Ik heb al wel op Google gekeken maar ik kom alleen maar uit op site's die er niks mee te maken hebben.

Zijn er zulke programma's? en zo ja waar kan ik die vinden?

Ik zie het graag,

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat zou alleen mogelijk zijn als de voeding uit te lezen is. Ik ga er vanuit dat dat niet het geval is en dan is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een programma kant dit niet, of je moet wel een heel interessante voeding hebben die dit zelf kan meten.

Dat zal je toch moeten doen met zo'n electrometer/stroommeter/energiemeter, maar zolang jij je core voltage niet omhoog gebracht heb, heb je enkel wat marginale stijging in je cooler, die wat harder moet draaien dan normaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:14

Dark

who tweaked the light?

bepaalde gigabyte odin voedingen hebben die mogelijkheid, maar verder ben je aangewezen op een powermonitor tussen het stopcontact en de pc in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36
Voor een tientje haal je een energiemeter bij de bouwmarkt, die plug je tussen de stekker van je voeding en het stopcontact. Dan zie je realtime wat je computer verbruikt. Een keer meten niet overgeklokt en een keer overgeklokt meten onder full-load en je ziet het stroomverschil.

In de energiemeter kun je ook een KWh tarief instellen, dan zie je ook wat de stroom kost als je een uur aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:14

Dark

who tweaked the light?

Romeo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:41:
Voor een tientje haal je een energiemeter bij de bouwmarkt, die plug je tussen de stekker van je voeding en het stopcontact. Dan zie je realtime wat je computer verbruikt. Een keer meten niet overgeklokt en een keer overgeklokt meten onder full-load en je ziet het stroomverschil.

In de energiemeter kun je ook een KWh tarief instellen, dan zie je ook wat de stroom kost als je een uur aan het gamen bent.
KWh tarief zegt niet veel, er komt nog zoveel bij... beter deel je heel de rekening van een jaar door het aantal KWh dan heb je vastrecht, dag/nacht tarief, meter, transportkosten en milieuheffing erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
http://www.kijkshop.nl/pr...rgiekostenmeter-rce-1106/

Deze is het beste getest (door HWI) en kost geen drol. Prima apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Romeo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:41:

Ik zweer bij de Cresta RCE-1106, goedkoop én qua cijfers erg betrouwbaar.

Review nodig? http://www.hardware.info/...n_Energieverbruiksmeters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Oké bedankt voor de reacties.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1