Garantie videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Op 14 mei 2008 heb ik een videokaart gekocht van het merk Pov type 9800 GX2 die destijds ongeveer 450 euro heeft gekost. Net voor de kerstdagen 2009 ging hij stuk, heen gebracht maar kan niet weer klaar. Nu willen ze mij een andere kaart geven, een Asus GTS 250 met 1 gig geheugen ter waarde van ongeveer 150 euro. Bij de winkel zeiden ze dat de prestaties gelijk of beter zijn dan de 9800 GX2. Op het net wordt gezegd dat de GTS 250 de opvolger is van de 9800GTX die dus langzamer is dan de 9800 GX2.

Moet ik dit accepteren of proberen te gaan voor een snellere kaart en zo ja welke kaart?

Heb bij deze winkel destijds een pc gekocht van 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste wat je kunt doen, is benchmarks erbij pakken en kijken welke kaarten gelijkwaardig zijn met die 9800GTX van je. Dan kun je ten eerste zien of hun voorstel deugt (ik zou het zo uit m'n kop niet weten) en evt een tegenvoorstel doen onderbouwd met de benchmarks die je hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je moet vergelijken met benchmarks, aanschaf bedrag zegt niks in dit geval. Als hij gelijkwaardig presteert is het een goed alternatief. Als jij een snellere wil zal je bij moeten betalen. Of als je nog garantie hebt kan je bij de fabrikant een refubished exemplaar krijgen als ze dat hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er ook niet om om een kaart te krijgen van 450 euro, maar wel een die net zo snel was als mijn GX2. Alleen hoe vind ik benchmarks van deze kaarten met dezelfde testen.
Ze gebruikten met de GX2 andere vergelijkingen als met de GTX275. Bv 3Dmark06 tegen 3Dmark vantage voor de GTX 275.
Met welke testen kun je aankomen bij de winkel om te laten zien of een kaart gelijkwaardig is of niet?

Alvast bedankt voor jullie moeite