Windows 7 3d applicaties erg traag.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Sinds twee dagen heb ik een nieuwe pc, met als moederbord de M2A74-AM SE.
Werkt allemaal leuk en aardig, en om toch maar een beetje bij te blijven ook Windows 7 Ultimate 64bit geïnstalleerd.
Nu merk ik echter dat elk programma wat 3d objecten weergeeft dit heel erg traag doet. COD2 is niet te spelen, en TUX Racer (wat een Pentium 200MMX en 64MB RAM nodig heeft om te draaien) heeft een fps van gemiddeld 4. Bij een programma zat ook een 3d reclame wat alleen maar hoorde heen en weer te bewegen, resultaat: één en al schokken. Ik heb al handmatig directX9.0c er op gezet (met de gedachte dat windows zelf 10 installeerde en het oudere spul hier niet mee overweg kon, waarschijnlijk een foute gedachten), en ik heb gekeken naar drivers voor de Radeon HD2100, maar die kan ik nergens vinden. Windows weergeeft echter dat deze goed geïnstalleerd zijn.

Als het goed is krijg ik morgen een andere videokaart binnen, maar dit ligt voor mijn gevoel niet aan de hardware.

Alvast bedankt,
Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Heb je wel een video driver geinstalleerd?
Als het een ATI kaart betreft dan is het aan te raden de Catalyst drivers te downloaden van ati.amd.com

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ok, dat klonk inderdaad wat stom dat ik de drivers niet kon vinden.
Wat ik bedoelde was, op de website van Asus en op de CD van het MoBo stonden de drivers niet, en omdat Windows zei dat de driver goed geïnstalleerd was ging ik er vanuit dat dit niet meer nodig was. Maar stom van me inderdaad, zal Catalyst eens downloaden en kijken of dat werkt.

Toch vind ik het dan vreemd dat Windows vermeld dat de drivers al geïnstalleerd zijn, maar goed.

Tenminste alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Windows installeert wel meer drivers correct, maar dat zijn soms standaard drivers.
Ja, ze werken, maar de originele drivers werken beter ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Catalyst driver geïnstalleerd, still the same problem..
Ook op de website van ATI wordt de Radeon HD 2100 niet vermeld, en ook niet de 2000 series o.i.d.
Ik heb dus maar de standaard Catalyst driver voor IGP gepakt, gaf geen foutmeldingen bij het installeren hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
probeer anders de 64 bit vista driver eens: http://support.amd.com/us....7.4.3.4.3.1&lang=English

als die een foutmelding geeft uitvoeren met compitabality voor vista. Mogelijk dat dat wel wil werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste driver maakte wel enkel verschil, cod ging met zo'n 5 fps omhoog.
Toch zit ik nog steeds rond de 10 fps, niet te spelen dus.

Nog verder gezocht, kwam op de AMD Dual core optimalizer uit, maakte naar mijn gevoel vrij weinig verschil. Op een ander forum werd er aangeraden om AMD Cool 'n' Quiet uit te zetten, gedaan, zonder resultaat.

Vreemd vreemd, wacht tot mijn videokaart morgen binnen is en als dan nog steeds dit probleem zich voordoet en ik ondertussen geen oplossing heb gevonden installeer ik gewoon het oude vertrouwde XP weer.

Toch bedankt allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

?? De drivers voor Windows 7 64-bit voor je moederbord ;)

Trouwens, een HD2100 (want dat heb je toch?) lijkt me nu ook niet echt een super ding. Ik bedoel, er zijn snellere onboard vga oplossingen. Misschien kan dat onboard kaartje 't gewoon niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen super ding, dat klopt.

Maar op de laagste settings een simpel spelletje draaien moet wel lukken.
En helemaal mee eens dat dit niks is, gelukkig krijg ik morgen een betere videokaart :)

Bedankt voor de link!
Pagina: 1