Webshop levert product niet (foutieve prijs) (ranttopic)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.031 views

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:27

migros

Nooit meer een Samsung

Topicstarter
Nou vandaag een monitor (P2370 HD) bij ze besteld en gelijk betaald. Monitor stond via een aanbiedingssite (daybreaker) in de aanbieding. Ik heb de monitor besteld en betaald. Netje conformatie via email gekregen dat alles goed was gegaan. 2 uur later een mailtje ontvangen dat de order is geweigerd, ondaks dat ze reeds het geld via ideal hadden ontvangen, in hun weigeringsmail stelden zij dat dat volgens hun algemene voorwaarden gewoon kan. Nou mooi niet dus, staat niets in die algemene voorwaarden.

Teruggemaild dat ze maar moesten leveren is nooit meer op geantwoordt.

Bellen met hen leverde ook niets op (na 18 minuten te horen gekregen dat ik alles heb verbeeld over de aanbieding (P2370 ipv de HD versie), ik heb het me zeker niet verbeeld en dat ik niet moest zeuren en dat ik maar op me geld moest wachten.

Nou ik heb dus geleerd om NOOIT meer iets te kopen van deze oplichters.

Leuk man gatheren

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Hier hebben wij de shopreview voor. ;)

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01 14:02
Shopreview? ...

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 12:48
Als et goed is heb je een order bevestiging gehad?
Zou prijs bij het artikel moeten staan, dus kweenie of dat inderdaad het geval is?

Steam

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Heeft 'ie al gedaan.

En ik mis je discussiepunt een beetje migros. Al vind ik het raar dat ze eerst een order weigeren en dat je het je daarna verbeeld hebt dat het de HD- versie was. :? En inderdaad, in de orderbevestiging staat wel wat je nou exact besteld hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 22-02-2010 14:24 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Topicstarter
Bestelde producten:

1,00 PCS 492424 Samsung 23" LCD P2370HD, HDTV-tuner,
1920x1080, DVI/HDMI/VGA, 50000:1, 5ms

1,00 PCS stuks in bestelling.

Totaalbedrag:

Net 144,54

BTW 19,00 % 27,46
Totaalbedrag 172,00

Bovenstaande heb ik me niet verbeeld, duiscussiepunt is eigenlijk of ze dit zomaar kunnen maken. Eerst een produkt aanbieden en vervolgens weigeren om te leveren omdat ze een fout hebben gemaakt. Volgens hun eigen algemene voorwaarden staat daar dus niets over.

[ Voor 24% gewijzigd door migros op 22-02-2010 14:30 ]

Leuk man gatheren

• Thasquealer
Nou als je dat als offi mailtje hebt, zou ik zeggen ga daarmee tegen hun in.
Lijkt mij dat ze dan zeggen : Je krijgt je monitor of je krijgt je geld terug omdat de aanbieding niet klopt.
Wel een rare afhandeling dan, als leverancier ga je toch niet er van uit dat je klanten liegen (imo).

Steam

Verwijderd

nou ik vind dat je wel erg hoog van de toren blaast, webshop meteen oplichters noemen :/

netjes is anders , maar je kan het ook op een iets subtielere manier invullen (je shopreview )

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:03 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:07
pricewatch: Samsung Syncmaster P2370HD

Ik denk een foutje, de prijs is ook wel onwaarschijnlijk laag als ik zo de pricewatch zie. No big deal dus...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Je zou het via Thuiswinkel.org kunnen spelen, webshop is daarbij aangesloten. Al ben ik het wel met dominator eens dat de prijs laag is. De huidige prijs van webshop klopt ook niet met wat er op de site staat, dus die prijs was €90,- onder de goedkoopste uit de Pricewatch. Op een bedrag van €233,- is dat best veel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:08 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Topicstarter
nospam@e-mail.nl
Onderwerp: (Case ??????) Order geweigerd
Datum: Mon, 22 Feb 2010 11:25:24 +0100
Aan: mij dus

Geachte klant,

Betreft: Order ??????
Onlangs heeft u bij webshop een Samsung 23" LCD Syncmaster P2370HD besteld.

Het spijt ons u te moeten meedelen dat het door u bestelde product helaas met een foutieve prijsvermelding op onze website heeft gestaan. In verband hiermee zij wij genoodzaakt uw bestelling te annuleren conform onze algemene voorwaarden, waarvoor onze welgemeende excuses.

Omdat u met iDeal heeft betaald verzoeken wij u vriendelijk om ons de volgende gegevens te verstrekken zodat wij uw geld kunnen terug storten!

- Naam van de rekeninghouder
- Land van residentie
- Naam van de bank
- Klantnr.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

webshop Klantenservice

Bovenstaande is het weigeringsmailtje

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:03 ]

Leuk man gatheren

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Maar het probleem is?? Hij staat gewoon nu nog op de site van webshop?

Aah.. hij stond voor de verkeerde prijs op de site. Tja dan heb je pech. Krijg je gewoon je geld terug.
Deze discussie is al honderden keren gevoerd hier op tweakers en die verlies je als consument.

Maaruh... in de pw staat hij bij 10+ winkels voor deze prijs.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:04 ]

• Nielson
  • Laatst online: 16:39
Lumics schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:36:
Dat is de non-HD versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:04 ]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
weigering??? dat is een foute prijs, dan mogen ze gewoon ongedaan maken,

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Topicstarter
Lumics schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:36:
Niet de p2370 maar over de p2370 HD gaat de discussie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:04 ]

Leuk man gatheren

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

243 euro, PW staat hij ook nog fout.
(gaat hier om de HD versie, niet de normale).

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dominator schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:31:

Ik denk een foutje, de prijs is ook wel onwaarschijnlijk laag als ik zo de pricewatch zie. No big deal dus...
Dat vind ik nog wel meevallen. het is geen tv van 999 euro die voor 99,90 aangeboden is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Lumics
migros schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:39:
[...]

Niet de p2370 maar over de p2370 HD gaat de discussie.
1920 x 1080.....? is gewoon dezelfde.. druktemakertje

Jij wil er eentje met HD tuner....Aha...

en dan nog. Gewoon verkeerde prijs... dikke pech

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:05 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

migros schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:27:
Bestelde producten:

1,00 PCS 492424 Samsung 23" LCD P2370HD, HDTV-tuner,
1920x1080, DVI/HDMI/VGA, 50000:1, 5ms

1,00 PCS stuks in bestelling.

Totaalbedrag:

Net 144,54

BTW 19,00 % 27,46
Totaalbedrag 172,00

Bovenstaande heb ik me niet verbeeld, duiscussiepunt is eigenlijk of ze dit zomaar kunnen maken. Eerst een produkt aanbieden en vervolgens weigeren om te leveren omdat ze een fout hebben gemaakt. Volgens hun eigen algemene voorwaarden staat daar dus niets over.
Iets met onderzoeksplicht. Als een monitor die elders 230 euro kost ineens voor 60 euro goedkoper op een site staat (dat is 26% korting!) moeten er toch wel een tweehonderd watt lampje gaan branden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Topicstarter
De daybreaker ging dus ook over de P2370HD en nu ineens na het ontdekken van de fout gaat ie over de P2370. En dan tegen me zeggen dat ik het me heb verbeeld.

Leuk man gatheren

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Topicstarter
Lumics schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:40:
[...]

Verdiepen in de materie en daarna schrijven is zeker niet je eerste prioriteit :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:05 ]

Leuk man gatheren

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

HD heeft een HD-tuner en HDMI, de 'normale' niet.
normaal
HD

Lijkt er dus op dat ze op de daybreaker de SKU's hadden verwisseld/foutief gekoppeld. Je krijg je geld terug, weer opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:06 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

[...]

Jij wil er eentje met HD tuner....Aha...

en dan nog. Gewoon verkeerde prijs... dikke pech
Maar dan zonder de tuner....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:06 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gebruik de zoekfunctie op GoT maar eens, dan vind je tientallen van dit soort topics over verschillende winkels. Waar het op neer komt is dat de overeenkomst inderdaad ontbonden kan worden en je dus gewoon je geld terug krijgt.

Dat het niet netjes is volgens jou is wat anders, daar hebben we shopreviews voor.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 22-02-2010 14:45 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Het punt is dus dat ze de P2370HD (wat een TV is) in de aanbieding hadden gegooid voor €172, maar dat was een foutje van webshop, want dat moest de P2370 (zonder HD, wat alleen een monitor is) zijn.

Fouten zullen wel onder voorbehoud zijn, dus webshop staat volgens mij in z'n recht om de bestelling te weigeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:06 ]

The devil is in the details.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

CodeCaster schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:
[...]

Iets met onderzoeksplicht. Als een monitor die elders 230 euro kost ineens voor 60 euro goedkoper op een site staat (dat is 26% korting!) moeten er toch wel een tweehonderd watt lampje gaan branden.
26 procent korting had makkelijk gekund. Als het een aanbieding is ("Daybreaker"), is dat niet vreemd?
Als je een computer leek bent heb je dat toch ook niet door? Ze moeten er gewoon niet mee adverteren, en dan vervolgens niets opsturen.

Ze hadden beter een mail kunnen sturen dat die te goedkoop was, prijs is aangepast, en toch geleverd word. (Desnoods voor kleine meerprijs).

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 22-02-2010 14:45 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Deze discussie is hier al tig keer langsgeweest. Over de juridische merites kun je debatteren maar de werkelijkheid is gewoon dat webshop jouw geld heeft, dat ze jou aanbieden om het terug te storten, en dat je daar maar beter op kunt ingaan en bij een andere shop kunt kopen. Als je verder kunt kiezen tussen een voordeel van zes tientjes mislopen en je bloedddruk op aanvaarbaar niveau houden dan zou ik voor dat laatste kiezen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:07 ]

Verwijderd

Laat ik die vanmorgen nu ook besteld hebben, althans dat dacht ik. Op de site stond toen ik klikte HD, bevestiging is de normale uitvoering. Verder niet opgelet. Jammer. Leek echt een koopje.

• Lumics

Vanuit de de PW linkt de verkeerde prijs naar het model (jaja met de tuner) die jij bedoeld.
Er staat ergens dus iets fout geconfigureerd in de db van webshop....

Als iets te mooi is om waar te zijn ....

Algemene voorwaarden: ...... Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. ....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:08 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lumics schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:48:

Vanuit de de PW linkt de verkeerde prijs naar het model (jaja met de tuner) die jij bedoeld.
Er staat ergens dus iets fout geconfigureerd in de db van webshop....

Als iets te mooi is om waar te zijn ....
Hij staat nu wel goed gekoppeld, maar de prijs moet enkel nog in de PW worden aangepast.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:09 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

migros schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:
De daybreaker ging dus ook over de P2370HD en nu ineens na het ontdekken van de fout gaat ie over de P2370. En dan tegen me zeggen dat ik het me heb verbeeld.
Als je tegen hun net zo verontwaardigd hebt lopen tieren als je hier in dit topic doet geef ik ze nog groot gelijk ook. Er staat gewoon het volgende in hun algemene voorwaarden (artikel 4, lid 2):
Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Met andere woorden: zet- en drukfouten voorbehouden. Jij krijgt netjes je geld terug, zij ontbinden de overeenkomst. Netjes geregeld. Niet zeuren. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Thasquealer
Mute schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:44:
Het punt is dus dat ze de P2370HD (wat een TV is) in de aanbieding hadden gegooid voor €172, maar dat was een foutje van webshop, want dat moest de P2370 (zonder HD, wat alleen een monitor is) zijn.

Fouten zullen wel onder voorbehoud zijn, dus webshopstaat volgens mij in z'n recht om de bestelling te weigeren.
Meer kan er denk niet van worden gemaakt :)
Maare dat mailtje lijkt me niet meer dan terecht van hun, dus eigenlijk (no offence) maare ben je een beetje een hoop stront over hun heen aan het gooien terwijl ze een oplossing hebben geboden die passend is voor dit soort zaken.

Daarbij vindt ik dan bij deze dat de shopreview die je hebt gegeven onterecht is.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:07 ]

Steam

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:Iets met onderzoeksplicht. Als een monitor die elders 230 euro kost ineens voor 60 euro goedkoper op een site staat (dat is 26% korting!) moeten er toch wel een tweehonderd watt lampje gaan branden.
Op dat soort koopjessites is het juist heel gebruikelijk om een produkt met flinke korting te verkopen. Dat is ook het enige bestaansrecht van die sites, ze hebben elke dag een deal voor ver onder de gangbare (ook pricewatch) prijs. Anders kan je ze net zo goed bij een gewone webshop halen.

Voor een dagkoopjessite vind ik 26% korting niet zo bijzonder eigenlijk.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GekkePrutser schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:55:
Op dat soort koopjessites is het juist heel gebruikelijk om een produkt met flinke korting te verkopen. Dat is ook het enige bestaansrecht van die sites, ze hebben elke dag een deal voor ver onder de gangbare (ook pricewatch) prijs. Anders kan je ze net zo goed bij een gewone webshop halen.

Voor een dagkoopjessite vind ik 26% korting niet zo bijzonder eigenlijk.
Buiten de 'grijs gebied' biedingsites, ken ik geen enkele 'actiesite' waar ze zover onder de concurrerende prijzen gaan zitten (of er gaat minimaal 1 andere webshop mee, zoals Redcoon in dit geval).

Verwijderd

Kunnen dit soort Otto-achtige discussies niet gewoon op slot? Een paar dingen om rekening mee te houden:

- Is de prijs opvallend laag (zo laag dat de koper wel moet weten dat dit een foutieve prijsvermelding is)?
- Biedt de verkopende partij een acceptabele oplossing?
- Is er iemand gedupeerd?

Punt 1 is discutabel: bij een oprechte prijsstunt zou dit nog best kunnen. Punt 2 is in dit geval simpel: de verkopende partij constateert zelf, binnen zeer redelijke termijn, dat er een fout gemaakt is, en die biedt direct aan om te restitueren - ze geven zelfs precies aan hoe dat dient te gebeuren, en laten ook zien dat ze weten dat je al betaald hebt. Punt 3 is ook evident: niemand is gedupeerd. De koper heeft zich echter rijk gerekend, en wil nu niet accepteren dat de verkoper volledig in zijn recht staat om de koop te ontbinden. Dit is gewoon kinderachtig, dreinend gedrag met als enige motivatie 'ja maar ik wil het'.

TS heeft totaal geen reden tot klagen en moet niet zeuren. Case closed.

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Topicstarter
Tja eigenlijk wel goede argumenten allemaal.

Weet je ik zit al weken naar deze monitor te kijken en kon vanochtend mijn ogen niet geloven. Mooi begin van de week dacht ik. Gelijk besteld en betaald. Vrij gevraagd om de monitor snel op te halen. Twee uur later al het mooie aan duigen. Ik heb de shopreview alweer aangepast.

Topic mag van mij dicht, ik zal in de toekomst gewoon niet meer naar aanbiedingen van daybreaker kijken, lijkt me het meest handige.

Al met al blijf ik het natuurlijk waardeloos vinden.

Leuk man gatheren

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CodeCaster schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:
[...]

Niet als het op een 'alleen vandaag vooir deze goedkope prijs' website word aangeboden.
Bij een normale webshop kun je idd nog achter je oren krabben, maar deze monitor stond expliciet op een 1dags website in "knalaanbieding" en dan is een dergelijk lager bedrag *niet* vreemd.
SinergyX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:58:
[...]

Buiten de 'grijs gebied' biedingsites, ken ik geen enkele 'actiesite' waar ze zover onder de concurrerende prijzen gaan zitten (of er gaat minimaal 1 andere webshop mee, zoals Redcoon in dit geval).
Dan moet je beter opletten.
iBood heeft regelmatig aanbieding die toch echt onder de PW prijzen zitten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

@Koffie: SinergyX heeft het over ver onder de PW prijzen. Zijn opmerking is dus wel degelijk op zijn plek ;)

Dit topic heeft een erg hoog rant gehalte. Uiteindelijk blijkt er potentieel een discussiegehalte in te zitten ivm een verkeerde prijsstelling, maar dit onderwerp is inmiddels dermate uitgekauwd dat ik er alsnog een slotje op doe ivm ranten. Verder ga ik hier op mijn gemakkie nog even de rants uithalen, aangezien ik geen zin heb om met een rant topic hoog in google te staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 17:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.