Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:26:
zit helaas nu ook op werk dus kan die check neit doen. ga ik zeker doen als ik thuis ben.
en de berekening met de factor hoeveel je dan kan draaien lijkt me niet echt kloppen. zijn namelijk wel wat meer factoren die dan mee spelen. geheugen van videokaart. aanleversnelheid van de proc enz enz.
Hoezo klopt het niet? Die zaken spelen allemaal wel mee, maar hoeveel meer werk ze allemaal in totaal samen moeten doen is wel degelijk evenredig met de verhouding tussen de schermen.
In dit geval zal je nieuwe scherm 1.6x meer pixels hebben, wat omgekeerd betekent dat je framerate grosso modo met zelfde hardware zo'n 37% zal zakken.
Wat dit je nog niet zegt is welke upgrade hier het meeste aan zou veranderen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je in de problemen gaat komen - ik speel ook Total War games op mijn i7 860 met 4GB en een HD5770 (die met 1GB geheugen ongeveer hetzelfde presteert als een HD4870 me 512MB) en heb op 1600x1200 nergens last van. 1600x1200 is 92% van de pixels van 1920x1080, dus verschil is dan echt gerommel in de marge.
Overigens gaat hij wel laggen als de Timuriden met vier full stack legers tegelijk aanvallen en dan aan het boogschieten gaan, maar dat is vrijwel zeker CPU probleem, aangezien M2TW niet multithreaded ismaar wat ik begrijp is een 24"met 1920 * 1080 wel goed te doen met mijn configuratie. kom dan van 19" 1440 * 900 af. denk dat dat een heel groot verschil zal zijn./ ook bij internet en "normaal" computergebruik
Yup, je merkt het zeker in positieve zin