Toon posts:

24" scherm en gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ikz it eraan te denken om een 24 "scherm te kopen. alleen speel ik ook geregeld een game. nu zal world of warcraft allemaal wel gaan, maar zit een beetje met games als red alert 3, total war series en dragon age achtige spellen.

heb een core i-5 - 750
4gb
en een 4870 met 512 mb.

heeft iemand enig idee of ik deze games in 1920 * 1080 normaal kan draaien?

heb me helemaal suf gezocht en alleen van wow wat kunnen vinden dat dit best gaat lukken.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Als je voldoet aan de aanbevolen systeemeisen dan lijkt me dat niet zo;n probleem.

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
aanbevolen denk ik neit dat het altijd zo is om in die hoge resoluties te spelen.

aanbevolen heb ik namelijk wel

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 21:16
De optimale resolutie voor zo'n scherm is 1920*1080 of 1920*1200, bij die resulutie heb je het meest "scherpe" beeld.
Het kan zijn dat jouw systeem zo'n resolutie bij bepaalde spellen niet zo fijn vind, maar dan kan je natuurlijk altijd eventueel de resolutie wat terug kunnen zetten.

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik kan met een 4890 alle games prima in full HD spelen.
Crysis en GTA IV speel ik op de hoogste settings zo rond de 25 fps tot 35 fps dus die zul je wat naar onder moeten schroeven, zeker met je 4870.
Alle andere games draaien heerlijk en ik denk dat dat ook wel geld voor jou 4870.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 17:32
Ik heb hier 2x 1920x1200 staan die een tijd gedraait hebben op een 4870 512MB. Ik heb alles op maximaal kunnen spelen, behalve Crysis en GTAIV. Red Alert 3 redt hij makkelijk, en ook Dragon Age deed het prima op de hoogste settings. :)

Verwijderd

Topicstarter
crysis en gta 4 zijn ook best zwaar. zijn denk zwaarder dan de genoemde games. denk dat ik dus een 24 inch ga halen. zit nu met een 19" breedbeeld. op zich ook fijn, maar wel wat aan de kleine kant.

en als er games komen die het echt niet meer kunnen kan ik altijd nog een snellere videokaart gaan halen tegen die tijd :D

Verwijderd

geef eens wat meer info: welke resolutie had je oude scherm?
als je de resolutie's met elkaar deelt, weet je ongeveer met welke factor je ermee achteruit gaat, in het geval van een 1280*1024 scherm is dat (1280*1024)/(1920*1080)= 0.63

als je dan je huidige fps met dat getal vermenigvuldigt, heb je een indicatie hoe hoeveel fps je gaat halen met een 1080p scherm, het formaat van het scherm maakt trouwens niets uit, alleen de resolutie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:12:
ikz it eraan te denken om een 24 "scherm te kopen. alleen speel ik ook geregeld een game. nu zal world of warcraft allemaal wel gaan, maar zit een beetje met games als red alert 3, total war series en dragon age achtige spellen.

heb een core i-5 - 750
4gb
en een 4870 met 512 mb.

heeft iemand enig idee of ik deze games in 1920 * 1080 normaal kan draaien?

heb me helemaal suf gezocht en alleen van wow wat kunnen vinden dat dit best gaat lukken.
en je hebt je hier http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx suf gezocht? Ik zit op het werk, maar ik dacht dat ie hier ook aangaf welke instellingen je aan kan (recommended en minimum requirements etc)

Verwijderd

Topicstarter
zit helaas nu ook op werk dus kan die check neit doen. ga ik zeker doen als ik thuis ben.

en de berekening met de factor hoeveel je dan kan draaien lijkt me niet echt kloppen. zijn namelijk wel wat meer factoren die dan mee spelen. geheugen van videokaart. aanleversnelheid van de proc enz enz.

maar wat ik begrijp is een 24"met 1920 * 1080 wel goed te doen met mijn configuratie. kom dan van 19" 1440 * 900 af. denk dat dat een heel groot verschil zal zijn./ ook bij internet en "normaal" computergebruik

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 10:18
Heb zelf de setup die jij hebt (4870 en een HP2475W). CodMW 2 gaat lekker op 1900*1200 evenals Wow. Wow draait goed met alles aan. MW2 draait ook gewoon goed op die resolutie. Preciese settings zou ik niet kunnen zeggen, maar volgens mij alles high of ultra.

flickr - WOT Profile - Game PC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 512MB op een 4870 kom je een heel eind. Ik draai op een iets hogere resolutie (2560*1600) met een 4870 met 1024MB en daar merk ik dat ik meer dan zat aan heb (en mijn systeem is ook wat zwakker, dat is nog maar een simpele E8400 namelijk :P).
gamen op 24" is zeker wel aan te raden, best lekker zo'n groot scherm moet ik zeggen.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:26
denken jullie dat 3 keer 24 goad zou draaien op twee amd radeon HD5770 kaarten(crossfire x) ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:26:
zit helaas nu ook op werk dus kan die check neit doen. ga ik zeker doen als ik thuis ben.

en de berekening met de factor hoeveel je dan kan draaien lijkt me niet echt kloppen. zijn namelijk wel wat meer factoren die dan mee spelen. geheugen van videokaart. aanleversnelheid van de proc enz enz.
Hoezo klopt het niet? Die zaken spelen allemaal wel mee, maar hoeveel meer werk ze allemaal in totaal samen moeten doen is wel degelijk evenredig met de verhouding tussen de schermen.

In dit geval zal je nieuwe scherm 1.6x meer pixels hebben, wat omgekeerd betekent dat je framerate grosso modo met zelfde hardware zo'n 37% zal zakken.

Wat dit je nog niet zegt is welke upgrade hier het meeste aan zou veranderen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je in de problemen gaat komen - ik speel ook Total War games op mijn i7 860 met 4GB en een HD5770 (die met 1GB geheugen ongeveer hetzelfde presteert als een HD4870 me 512MB) en heb op 1600x1200 nergens last van. 1600x1200 is 92% van de pixels van 1920x1080, dus verschil is dan echt gerommel in de marge.
Overigens gaat hij wel laggen als de Timuriden met vier full stack legers tegelijk aanvallen en dan aan het boogschieten gaan, maar dat is vrijwel zeker CPU probleem, aangezien M2TW niet multithreaded is
maar wat ik begrijp is een 24"met 1920 * 1080 wel goed te doen met mijn configuratie. kom dan van 19" 1440 * 900 af. denk dat dat een heel groot verschil zal zijn./ ook bij internet en "normaal" computergebruik
Yup, je merkt het zeker in positieve zin :)

Oslik blyat! Oslik!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11-2025
LOL, ik heb een 24" met een HD3780. RA3 is een eitje :Y
Pagina: 1