[Windows 7] Upgrade installeren en later activeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:52

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Topicstarter
Mijn zus en ik hebben beiden een HP-notebook met daarop Vista standaard geïnstalleerd. Zij heeft haar laptop gekocht in de periode waarbij HP een 'gratis' upgrade naar Windows 7 aanbood. Aangezien dit achteraf toch €25 bleek te kosten en mijn zus daar haar interesse verloor, ben ik wél ingegaan op dat aanbod. Nu lijkt het me geen probleem mogen zijn dat ik 'haar' upgrade gebruik op mijn andere model notebook aangezien ik ook gewoon over een legale versie van Vista beschik.
Los hiervan vroeg ik me af of het mogelijk is om deze upgrade al eerder te installeren dan dat ik het upgrade pakket heb ontvangen (ergens in maart). Is het mogelijk om tijdens de (overigens cleane) installatie van Windows 7 het key en/of activatie gedeelte over te slaan en het OS te gebruiken totdat ik het wel kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ja, je kunt later alsnog activeren. Hiervoor heb je 30 dagen wat te verlengen is dmv een rearm tot 90 dagen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad mogelijk. Je kan Windows dan 1 maand gebruiken (voordat hij erg gaat zeuren). Maar ik weet niet of dit wel wil werken met een upgrade licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Als je een upgrade uitvoert (dus niet schoon) kun je tijdens de installatie de code van die upgrade-DVD invoeren en hij werkt dan ook meteen, als het goed is. Als je hem wel schoon installeert werkt het invoeren/activeren niet, maar er zijn wel verschillende manieren om dat te regelen.

Ikzelf heb zo een upgrade uitgevoerd door dubbel te installeren.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Gaat gewoon werken, zelfs een cleane install is geen probleem.

@hierboven, dubbel installeren is niet nodig. Gewoon installeren, niet upgrade selecteren, en de Win versie kiezen die je daadwerkelijk hebt. Geen serial invoeren. Dat doe je na de installatie.

[ Voor 61% gewijzigd door pennywiser op 22-02-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

pennywiser schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:55:
maar dus niet vanzelf.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dus wel. Zo doe ik het ook. Win7 x64 upgrade OEM. Jij laat mensen onnodig werk verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

pennywiser schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:59:
[...]

Dus wel. Zo doe ik het ook. Win7 x64 upgrade OEM. Jij laat mensen onnodig werk verrichten
Dat kan wel kloppen, want een OEM is niet hetzelfde als een upgrade. OEM-DVD's zijn dezelfde als retailexemplaren, maar dan zonder support van Microsoft. Bij een upgrade zit ook geen licentiecode op een sticker (om op de kast te plakken), bij een OEM wel.

Daar gaat het echter niet over in dit topic. Wat ik ervan weet, is dat ik twee upgrades heb geïnstalleerd (1x Surfspot, 1x MSI) en dat in beide gevallen de activeringscode niet ineens van een schone installatie werkte, wel bij een dubbele. Daarnaast heb ik een systeem met een OEM-licentie in elkaar gezet, en die was wel meteen te activeren.

Het kan natuurlijk geen kwaad om meteen na een schone installatie te proberen of de activatie werkt, misschien zie of deed ik het wel verkeerd. Werkt de activatie dan toch niet, dan is er alsnog een oplossing, namelijk een upgrade meteen na je schone installatie, met dezelfde DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
pennywiser schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:55:

@hierboven, dubbel installeren is niet nodig. Gewoon installeren, niet upgrade selecteren, en de Win versie kiezen die je daadwerkelijk hebt. Geen serial invoeren. Dat doe je na de installatie.
Kan ik dan ook een Windows 7 Professional OEM dvd gebruiken en die dan later activeren met de key die bij m'n upgrade dvd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
-Tim- schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:17:
[...]

Kan ik dan ook een Windows 7 Professional OEM dvd gebruiken en die dan later activeren met de key die bij m'n upgrade dvd zit?
Je Win 7 Pro bevat alle versies op de DVD. Indien je installeert en niet voor upgraden kiest krijg je de keuze uit een lijst van Win7 versies. Kijk hier bij of de versies erbij staat van welke je de key gaat ontvangen. Kies die, vink autom. activeren uit, vink aan dat je deze versie in bezit hebt, en installeer verder. Zodra je de key hebt enter je die en activeer je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
deblaauwn schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:06:
[...]
Wat ik ervan weet, is dat ik twee upgrades heb geïnstalleerd (1x Surfspot, 1x MSI) en dat in beide gevallen de activeringscode niet ineens van een schone installatie werkte, wel bij een dubbele. Daarnaast heb ik een systeem met een OEM-licentie in elkaar gezet, en die was wel meteen te activeren.
Mijn versie is een Surfspot x64 Ultimate upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
pennywiser schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:34:
[...]

Je Win 7 Pro bevat alle versies op de DVD. Indien je installeert en niet voor upgraden kiest krijg je de keuze uit een lijst van Win7 versies. Kijk hier bij of de versies erbij staat van welke je de key gaat ontvangen. Kies die, vink autom. activeren uit, vink aan dat je deze versie in bezit hebt, en installeer verder. Zodra je de key hebt enter je die en activeer je.
En bij deze installatiemethode kan ik dus ook mijn huidige Vista partitie formatteren voordat ik Windows 7 er op installeer? Hoe wordt er dan nog gecheckt of ik een legitieme Vista installatie heb/had? Want ik wil dus wel een clean install maar niet het probleem zoals hier bij het derde punt is beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
-Tim- schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:07:
[...]

En bij deze installatiemethode kan ik dus ook mijn huidige Vista partitie formatteren voordat ik Windows 7 er op installeer? Hoe wordt er dan nog gecheckt of ik een legitieme Vista installatie heb/had? Want ik wil dus wel een clean install maar niet het probleem zoals hier bij het derde punt is beschreven.
Bij mij werkt dat ja, maar ik geef natuurlijk geen garanties. Proberen dus.
Pagina: 1