[iPhone] Weergave namen bij sync Google Contacts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tot voor kort gebruikte ik probleemloos Vista met Windows Mail. Vanwege een overstap naar Windows 7 gebruik ik nu Live Mail. Mijn Windows adresboek (of contacts) synchroniseerde ik altijd via iTunes met mijn iPhone. Dit adresboek in Windows 7 is niet "compatible" met iTunes. Daarom ben ik overgestapt op Google Contacts. So far so good.
Mijn probleem is dat ik de weergave van mijn contacten op mijn iPhone niet in de gewenste vorm krijg. Namen met een tussenvoegsel worden onder de voor mij verkeerde letter getoond:
"Piet van Dam" --> onder de "V". Ook als ik schrijf: "Piet Dam, van" of --> onder de "V". Mijn voorkeur gaat uit naar rangschikking onder de "D", net als bij namen zonder tussenvoegsel.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

(jarig!)
Ik zet zelf de tussenvoegsels bij de voornaam. Dus bv. Paul van Vliet, voornaam "Paul van" en achternaam Vliet.
Google Contacts kent trouwens geen voor - en achternamen! Die heeft alleen het veld "naam". Dit om alle problemen rondom verschillende naamconventies zoals die in alle landen zijn te omzeilen. Om dezelfde reden is het adresveld ook slechts één veld, zonder opsplitsing in straat, postcode en woonplaats. Houd hier wel rekening mee bij het syncen!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Dat is nu juist het probleem, ik kan geen onderscheid (meer) maken tussen voornaam en achternaam :( . In Google Contacts heb ik helamaal geen extra opties, op de iPhone heb ik geen zinvolle extra velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

(jarig!)
Volgens mij, als je nu (na synchronisatie tussen iPhone en Google Contacts) op je iPhone de namen aanpast zoals ik aanraadde staan ze goed op je iPhone en laat Google ze met rust. Probeer maar 's met 1 contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
the-body schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:09:
Volgens mij, als je nu (na synchronisatie tussen iPhone en Google Contacts) op je iPhone de namen aanpast zoals ik aanraadde staan ze goed op je iPhone en laat Google ze met rust. Probeer maar 's met 1 contact.
Ik kan inderdaad op mijn iPhone de naam zodanig wijzigen dat het bruikbaar wordt. Dank je wel voor de tip _/-\o_
Moet ik alleen alle contacten op de iPhone wijzigen en hopen dat ze goed syncen naar Google Contacts. Is het raadzaam om Google Contacts "leeg" te gooien of wordt dan dit lege adresboek naar mijn iPhone gezet en ben ik alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

(jarig!)
Voor de zekerheid altijd eerst ff syncen met iTunes (Google Contacts via Exchange uitzetten op je iPhone, en bij iTunes instellen dat je nu wel je contacts wil syncen. Daarna weer de vorige instellingen terugzetten.
Probeer het gewoon 's met 1 contact aanpassen en syncen met Google, kijk wat er gebeurt. Zoals ik zei, bij mij ging het qua namen goed na het verplaatsen van de tussenvoegsels van achter- naar voornaam. Google herkende niet dat er iets gewijzigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

En is er ook een oplossing voor het postcode probleem? Als ik een postcode vul op de iPhone dan komt deze in Google Contacts terecht op de derde regel. Dus:
Straat 1
Als ik in Google Contacts echter een contact wijzig of toevoeg en hetzelfe principe aan hou:
Laan 2
Dorp
Postcode
Dan verschijnt de persoon wel in de iPhone echter zonder postcode. Vul ik in Google echter het volgende in:
Weg 3
Postcode Stad
Dan verschrijnt in de iPhone zowel Postcode als Stad in het woonplaats veld. Lastig. Ik weet niet of het met Yahoo Mail anders gaat. Deze heeft wel aparte velden voor voornaam, achternaam, adres, postcode en woonplaats.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• tollo71
  • Niet online
Het is me gelukt om alle namen kloppend te krijgen en veilig te syncen.

Wat betreft de adressen zie ik inderdaad hetzelfde verschijnsel dat postcode en woonplaats meteen achter elkaar staan. Ik vermoed dat dat standaard is voor de iPhone omdat als ik bij een bestaand contact kies voor 'nieuw adres' de iPhone de PC en woonplaats ook op dezelfde regel plaatst.

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Het probleem is echter dat als ik mijn Google contacts muteer en deze naar de iPhone sync op de iPhone zowel de postcode als de woonplaats in het "plaats" veldje staan en het "postcode" veld leeg is.

• the-body
  • Niet online

the-body

(jarig!)
Dit ligt aan Google, lees mijn eerste post in dit draadje. Er is een kans dat over een tijdje Google wel aparte adresvelden gaat gebruiken, nu kiezen ze voor eenvoud gezien de internationale verschillen in naamconventies. Als je via Google Exchange wilt syncen heb je hier mee te maken. Optie is om Google niet te gebruiken voor syncen met je iPhone en daar iTunes voor te gebruiken. Je kunt je Apple adresboek dan wel met Google Contacts laten syncen.

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

the-body schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:56:
Dit ligt aan Google, lees mijn eerste post in dit draadje. Er is een kans dat over een tijdje Google wel aparte adresvelden gaat gebruiken, nu kiezen ze voor eenvoud gezien de internationale verschillen in naamconventies. Als je via Google Exchange wilt syncen heb je hier mee te maken. Optie is om Google niet te gebruiken voor syncen met je iPhone en daar iTunes voor te gebruiken. Je kunt je Apple adresboek dan wel met Google Contacts laten syncen.
Ah, dat er een verschil zat tussen Google Exchange en Google via iTunes was me niet bekend. Op zich is het ook niet zo'n probleem. Een keer iedereen 2 regelig invoeren in Google, dan syncen, handmatig herstellen in de iPhone en klaar. Bij het wijzigen van contacten in Google daarna wel even rekening houden met deze acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Dit is nog ruk inderdaad.
Je kunt het beste alle van/der/etc aan het eind van de voornaam zetten. Dan sorteert hij altijd goed. Wel een beetje een lelijke hack, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier baal ik ook enorm van. Navigon kan adressen ook niet vinden waarbij de postcode en de plaats in hetzelfde veld staan.

Tijdelijke oplossing: Nuevasync gebruiken. Dit bedrijf synct ook calendar contacts (en mail tegen betaling dacht ik) maar heeft een script waarin de postcode en straat herkend worden en in het juiste iphone veld gezet worden. Het kan dus wel!
Pagina: 1