Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Eerste post, maar al jaren fan van de site. Ik zit met miserie met mijn Fujitsu T5010. Draait op Vista 32-bit, als ik vergeet relevante info te vermelden, vraag maar! :) En sorry als dit in de verkeerde categorie staat, het is nogal een probleem van verschillende kanten.

Mijn dag ging dus een beetje zo: Ik krijg errors als ik probeer op mijn usb stick te kijken. Lang verhaal kort, blijkt dat ik met het virus Conficker zit. De error die ik kreeg was omdat een autorun het virusbestand jwgkvsq.vmx niet vond. Avast moet die half verwijderd hebben ofzo. Dus wat doe ik, opzoeken hoe ik die kan verwijderen. Ik download een tool van Symantec (downadup removal tool) die naar hartelust scant. Ook downloade ik een andere tool, spijtig genoeg ontsnapt de naam me even. Ik probeer op mijn usb stick te kijken, nog steeds dezelfde fout dus. Dus ik zeg, restart, lost altijd alle problemen op!

Na de restart krijg ik een desktop die er naar uit ziet alsof al mijn persoonlijke instellingen weg zijn. Geen aero, geen wallpaper, paar icoontjes. En een error dat Windows niet kan connecteren met de Group Policy Client service. Ik had ergens de hint gelezen dat virusscanners hiermee kunnen te maken hebben, dus toen uninstalde ik Avast, maar geen resultaat. Uiteindelijk heb ik een 2de useraccount aangemaakt, om vanuit die de 1ste even heen en weer te switchen tussen standaardgebruiker en administrator. Naar het schijnt kan dat corrupte profielen een stootje geven, Dat resulteerde in iets van de helft van mijn instellingen terug. Mijn sidebar had niet de juiste widgets, helft van de iconen weg, maar mijn startbalk stond goed en de wallpaper was terug. Toch nog steeds dezelfde error dat hij niet kan connecteren met de service.

Goed, ik zat op mijn werk, dus dat is het verste waar ik geraakt ben. Het ziet er volgens mij naar uit dat een herinstallatie van windows nodig zal zijn. Toch wou ik nog even vragen of jullie geen andere oplossingen weten voor dit vage probleem. Ik zit namelijk in het buitenland met beperkt internet, beperkte tijd, en niet alle software ter beschikking.

Alvast bedankt zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sowieso moet je eerst even al je databackuppen ;-) just in case.

Daarna kan je meedere tootljes draaien om het te tesen. Neem een MBAM of probeer het eens met Avira. Of download een Trial van kaspersky.
Zover ik weet wordt een VMX voor vmware configuraties gebruikt. dit zou wel raar zijn, Kijk ook even je eventlog na e.d. :)