Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 15:32
Heb hier een pc staan die het nog deed, maar raar liep in windows. Tijd voor een format C dus.
Formateren lukt, maar windows herinstalleren niet. Krijg telkens de melding:

Onherstelbare fout

Eén van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geinstalleerd.

Een bestand van het onderdeel komt niet overeen met de controlegegevens in het manifest van het onderdeel.

Klik op OK om het logboek van Setup te bekijken.

Logboek

Fout:
SXS.DLL: Syntaxisfout in het manifest -of beleidsbestand L:I386\asms\10\msft\windows\gdiplus\gdiplus.man in regel 4.

Fout:
Installation failed: L:\I386\asms. Error message: Een bestand van het onderdeel komt niet overeen met de controlegegevens in het manifest van het onderdeel.

Onherstelbare fout:
Eén van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geinstalleerd.
Een bestand van het onderdeel komt niet overeen met de controlegegevens in het manifest van het onderdeel.

Heb hier al even naar gegoogled, mogelijk lag het aan het geheugen. Dus memtest86 uitgevoerd. Geen fouten geconstateerd.
Andere XP cd geprobeerd, had ook geen effect. Andere dvd-drive geprobeerd, ook daar schoot ik niets mee op.
CHKDSK /r uitgevoerd, hielp ook niet.
Ben nu eigenlijk een beetje ten einde raad. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Hoe lang heb je memtest gedraaid? Minstens een nachtje zijn werk laten doen?
Is je CD nog wel in orde?
HDD al getest met een tool van de fabrikant?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja de hele nacht en ochtend laten draaien. Heb verschillende cd's geprobeerd, en ja zijn in orde.
HDD nog niet getest, maar lijkt me niet dat ie kapot is, omdat ik voor de format nog gewoon in windows kwam.
CHKDSK controleert zover ik weet ook de schijf, deze gaf wel enkele fouten aan maar dmv /r repareert ie deze als het goed is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Probeer eens een repair met de Windows Recovery Console.

Description of the Windows XP Recovery Console for advanced users optie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Geprobeerd. Als ik recovery console commands invoer en vervolgens Enter krijg ik dit:
De opdracht wordt niet herkend. Typ HELP voor een lijst met ondersteunde opdrachten.

Als ik dan HELP doe krijg ik een lijst met commando's. Weet dan vervolgens niet of ik wat moet kiezen, en zo ja wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:44:

HDD nog niet getest, maar lijkt me niet dat ie kapot is, omdat ik voor de format nog gewoon in windows kwam.
CHKDSK controleert zover ik weet ook de schijf, deze gaf wel enkele fouten aan
toch maar eens testen dan. Die errors komen ergens vandaan, een een stukkende schijf blijft bad clusters (en dit soort verschijnselen) opleveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Zou HP zoiets hebben? Of moet ik naar de site van het MB gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Een goede HDD test haal je bij de site van de HDD fabrikant vandaan, dus even kijken wat voor een HDD erin zit.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dit is wat ik vind. Lijkt er op dat het alleen maar installs zijn en geen controle software.

Even wat anders. Zou ik er een andere schijf in kunnen doen waar al windows op staat en andere software, om te checken of die wel gewoon opstart? Of schiet ik hier niks mee op..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 21:03

DOV

Check deze link eens even als je wilt, en controleer wel even of je type daartussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nee staat er niet tussen. Er staat wel 'and other older models' , maarja of die van mij daar tussen hoort.. :)
Ik heb de SP0812C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV

DOV

Nog een linkje, dit is nog een ander tooltje van Samsung en hier staat jou type wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ok dank je. Weet nog niet of ik dit ga uitvoeren omdat ik niet het risico wil lopen dat data op de andere partities straks verdwenen zijn.

Even terugkomend op mijn vorige vraag. Zou ik zonder problemen een andere hdd er in kunnen stoppen en daar vanaf proberen om hem op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV

DOV

Volgens mij gaan dan al je drivers in de war raken, het beste kan je er een andere lege hdd in hangen en kijken of windows daar wel op wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja dat dacht ik al. Moet je die wel toevallig bij de hand hebben :P. Nou ik modder nog wel even verder in de hoop dat ik een oplossing vind. Zo niet dan is het gewoon pech en einde pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Heb wederom nog een andere cd geprobeerd, nu krijg ik op eens weer een BLUESCREEN.
Denk echt dat het aan de HDD ligt. Er zitten trouwens 2 in van 160gb en zou graag weer even bij de andere partities willen komen zodat ik dat misschien op dvd kan branden. Wat is wijsheid in dit geval..

EDIT: Het word nog leuker, zit nu in de bios en zie dat de andere schijf een Maxtor is -___-.
Tja welke is nu de boot schijf. En welke geeft de problemen. Wat een zootje maakt HP er van.

[ Voor 24% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-02-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Welke bluescreen krijg je dan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
O.. die is alweer weg :). Heb er wel vaker 1 gekregen.
Ik denk dat wijsheid op dit moment is om de 2 hdd's er uit te halen, in mijn eigen pc te hangen als slaves. Denk niet dat dit veel problemen zal opleveren.. maar dat ik op deze manier wel bij de andere partities kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okee.

Je had de HDD's nog niet getest toch?
Er zijn heel wat test-tools te vinden in Hiren's boot cd, ook voor Samsung. Misschien dat een idee?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja klopt, maar wil niet dat mijn data op de andere partities verloren gaat. Dus als ik dat nu eerst veilig kan stellen maakt het me niet zo veel meer uit.
Heb de samsung nu in mijn pc hangen en kopieer alles over en zet het vervolgens op dvd. Daarna de maxtor. Daarna kan ik misschien vanaf mijn eigen pc scannen welke hdd nu precies problemen geeft?
Misschien kan dit zelfs wel in windows 7.. iemand die dat weet?

EDIT: Ben nu bezig met een schijfcontrole in Win 7.. wordt vervolgd

Edit: Heb de C: partitie gecontroleerd in windows 7, en heeft geen fouten geconstateerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-02-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Door testen gaan je partities niet verloren hoor, of je HDD moet zodanig halfoverleden zijn dat ie door de test er mee ophoud :P

Hoe heb je die gecontroleerd dan?
Als je het onder windows wilt doen, gebruik dan HDTune, die kan een bad sector test doen van gehele HDD en kun je gelijk de smart-waardes zien of daar alles goed staat.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Opgelost! Heb 1 van de 2 ram geheugens eruit gehaald en opeens ging de installatie verder. Windows staat er nu weer op en heb de geheugen module er weer ingestopt. Alles werkt nu weer naar behoren. grmbl #$@# @computers lol. Btw thx voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Didn't see that one coming...

Maar ben wel benieuwt waarom dat de oorzaak was :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:51

jmk

Misschien slechte ondersteuning van het geheugen van de BIOS. Updaten werkt soms in zo'n geval.

Yippie kayak, other buckets!

Pagina: 1