Internet ping problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het volgende probleem speelt mij sindskort parten.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Feb 22 2010 om 11:41:16 UTC+0100)
Download : 1363.2 KByte/sec
Upload : 284.4 KByte/sec
Connection : 826.0 Conn/min

http://speedtest.ookla.com/result/769355206.png

Bij deze test van ziggo zegt ie dat mijn ping 10 is.

Ik heb het snelste internet van Ziggo. Ik kan totaal niet meer online gamen via de pc of ps3 omdat ik een enorme ping heb. Speedtest bewijst dat met hun test. Uit de pingtest van Ziggo blijkt dat het gewoon normaal zou moeten werken.

Is Ziggo nou deze test aan het vervalsen of weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:52:
Ik kan totaal niet meer online gamen via de pc of ps3 omdat ik een enorme ping heb. Speedtest bewijst dat met hun test.
Wat blijkt uit de test van speedtest? Ik kom daar geen enkele latencytest tegen.

Doe eens een tracert naar de site waar je probeert te gamen en post de output eens. Dikke kans dat de latency veroorzaakt wordt door een hop buiten het ziggo netwerk.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
1. In de bovenstaande resultaten van Speedtest zie ik geen ping staan.
2. Dat de ping van Ziggo client naar een Ziggo server 10 is en je amper online kan gamen geloof ik wel. De test zegt namelijk niets, omdat het eigenlijk een server binnen het netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:47

Aganim

I have a cunning plan..

TS, de verwarring ontstaat hier waarschijnlijk doordat speedtest.nl meldt: "meet uw downloadsnelheid", "meet uw uploadsnelheid", "meet uw ping snelheid" en bij doorklikken respectievelijk tests voor de downloadsnelheid, uploadsnelheid en aantal connecties per minuut biedt.

Aantal connecties per minuut is iets heel anders dan 'ping', of eigenlijk: latency.

Latency is de tijd die nodig is om gegevens van 1 locatie naar een andere en weer terug te sturen. (Je hebt immers altijd een antwoord nodig om te kunnen achterhalen hoe lang de data onderweg is geweest.)

Kleine toevoeging, 1-weg latency kan ook worden bepaald, maar is voor toepassingen als gaming niet nuttig, omdat daar altijd 2-weg communicatie nodig is.

Latency wordt niet of nauwelijks bepaald door de snelheid van je internet, maar door de afstand en hoeveelheid servers (hops) tussen jouw pc en de server die je wilt bereiken. Latency zal dus altijd per server verschillen, omdat dit afhankelijk is van de afgelegde route van je signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Aganim op 22-02-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Een ping van 10ms is erg netjes, dus daar ligt het probleem niet.
Doe eens een tracerroute naar de gameserver toe en post die eens hier. Wellicht dat we daar wat meer mee kunnen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Los ervan dat deze tests wat jij nu hebt gedaan eigenlijk niets zeggen. Het probleem ligt meestal bij hetvolgende:

- De server waarin jij probeerd te spelen bevind zich in amerika /australia wat voor meer latency/ping zorg. Probeer eens een server dichterbij (duitsland/nederland/belgie) bekijk of het probleem blijft bestaan.
- Is je verbinding toevallig draadloos? Misschien heeft je buurman toevallig ook een draadloze router aangeschaft die op het zelfde kanaal uitzend (Dit maakt jou verbinding instabiel, dan dien je het draadloze kanaal te wijziging in 1 ,6 of 11. Draadloos en games is zowiezo niet de ideale combinatie)
- probeer pingtest.net en een server uit amsterdam je zou hier een ping onder de 50 mogen verwachten. (50 is al best veel)

Je zou eerst moeten controleren of het probleem niet bij jou in huis ligt:
test of je zonder router dit probleem nog altijd hebt? (Denk eraan dat je het modem 1 min van de stroom haalt, anders krijg je geen internet toegang)

Heb je nu nog altijd een hoge ping (waarschijnlijk niet), dan loon het zich om ziggo te bellen. (bel 1200 = gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Sowieso speedtest.nl ... Waarom die site nog bestaat, geen idee. speedtest.net kan je beter gebruiken.
En een ping van 10 hier in NL is perfecto, naar een locatie in de US zit je misschien op 180 (naar LA heb ik dat bijvoorbeeld) en daar is weinig aan te doen, is gewoon de afstand.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1