[Win7] Harde schijf "verdwijnt" na hibernate

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
Hey mensen,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn pc: 3x Samsung spinpoint F1 (1 TB) via Sata aangesloten. Deze werken bij een boot gewoon perfect. Geen enkel probleem. Heb ook een SSD-schijf van 80 Gb erbij met mijn Windows7 er op. Nu heb ik verschillende partities op de harde schijven staan. Een van de schijven heeft gewoon 1 grote partitie van 931 Gb. Als mijn computer na 4 uur automatisch (ten minste, het is een instelling in mijn powermanagement) in hibernate-mode gaat, is er geen probleem.

Daarna, als ik mijn computer weer wil gebruiken, druk ik op de power-knop om mijn computer weer te activeren. (tot die tijd knippert het aan-ledje). Als mijn computer dan weer wakker wordt, kan ik gewoon inloggen en zie ik al mijn partities en DVD-drives, op één na. Die staat dan niet in windows verkenner of mijn harde-schijfbeheer.

Wat is dit en hoe kan ik het oplossen?

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2010 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
iemand..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Mja een beetje laat maar misschien is dit toch wat voor je:

You receive various Stop error messages in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2 when you try to resume a computer that has a large SATA hard disk

Lijkt, minus de foutmeldingen, erg op jouw probleem.

* Znorkus zoekt weer verder naar oplossing voor verdwijnen van eigen harde schijf :P

excuus @ anderen voor deze necro
/quit

[ Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 21-09-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Znorkus schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:16:
Mja een beetje laat maar misschien is dit toch wat voor je:

You receive various Stop error messages in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2 when you try to resume a computer that has a large SATA hard disk

Lijkt, minus de foutmeldingen, erg op jouw probleem.

* Znorkus zoekt weer verder naar oplossing voor verdwijnen van eigen harde schijf :P

excuus @ anderen voor deze necro
/quit
Ik had dus het zelfde probleem, een van de 2 1TB schijven verdween als ik mijn pc uit slaapstand haalde

Het was een stop error mijn Samsung schijf reageerde te langzaam en werd daarom afgesloten, met die hot fix is het probleem nu verholpen :D

Windows 7 x64
1x vertex SSD
1x Intel X25 SSD
1x WD 1TB
1x Samsung 1TB

Intel P35 chipset

[ Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 15-01-2011 16:15 ]

Si vis pacem, para bellum