Toon posts:

Authenticatie probleem server 2008

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen,

Ik heb nogal een vreemde situatie, ik kan een share op mijn server wel benaderen via \\servernaam\share maar niet op \\10.0.0.3\share. Ik moet dan een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Welke ik hierin invoer wordt niet herkend behalve die van de administrator.

Hetzelfde qua authenticatie kom ik ook tegen in Outlook 2007. Ik heb mijn exchange ingesteld en ik kan via outlook mail verzenden, maar om in outlook te komen moet ik eerst een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Door gewoon een paar keer op OK te klikken kom ik er wel door.

Het vreemde hieraan is dat ik dan geen e-mail zie in de inbox van de gebruiker maar dat ik wel mail zie staan in de system manager van Exchange 2007.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:13
Lijkt op DNS probleem icm het AD.

Zie je iets in de DNS/AD logfiles ?

En je hebt neem ik aan ook een reverse lookup zone ?

[ Voor 28% gewijzigd door Nano2009 op 22-02-2010 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
De dns is goed geconfigureerd met ook de reverse loopup zone. Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt en daarmee kom ik via ipadres en via servernaam bij de server. In de logfiles op de server kan ik geen "ongerechtigheden" ontdekken.

Alleen het probleem met oulook blijft. Het vreemde is dat hij bij het opstarten van Outlook verbinding wil maken met "sites" Ikkan niet plaatsen waar dat vandaan kan komen. Ik zie in de DNS Zone for forward lookup wel een Alias(CNAME) record staan wat sites heet met gevegevens servernaam.domeinnaam.local

Deze kom ik niet tegen in de reverse lookup