Laptop ziet accu niet, terwijl hij ervan werkt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmaxxie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03-2022
He tweakerts,

Ik heb nu toch wel een hele vreemde situatie met mijn laptop.
Ik heb van een familielid een oudere Dell Inspiron 6000 laptop gekregen, omdat die persoon zelf een nieuwe had gekocht. De laptop is nog in goede staat en ik heb er nu Win7 op gezet en dat draait ook allemaal als een tierelier.

Er is echter een probleem, Rechtsonderin bij het Batterij-icoon, waar zou moeten staan hoelang de batterij nog heeft, staat het bericht "No Battery is detected". Ik dacht eerst dat misschien de batterij kapot was, maar toen ik op de Power-Check knop op de batterij zelf drukte, gingen de lampjes op de batterij branden. Vervolgens haalde ik de stroomkabel uit de laptop en hij bleef draaien.
Alleen in plaats van dat de laptop de batterij herkent, blijft hij zeggen dat hij aan netstroom hangt.

bovendien gaat het lampje op de laptop geel branden, wat betekent dat de batterij wordt opgeladen, op het moment dat ik de stroom loskoppel.

Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik het op zou kunnen lossen, want op internet vind ik alleen zaken over hoe kan kijken of je batterij dood is, maar aangezien ik op de laptop kan werken terwijl de stroom niet is aangesloten lijkt me dat niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmaxxie
"want op internet vind ik alleen zaken over hoe kan kijken of je batterij dood is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmaxxie
Als ik de Bios probeer te update met de tool die Dell daarvoor verschaft, krijg ik de error "The AC Adapter and battery must be plugged in before the BIOS can be flashed."

en daar komt ik niet langs, als ik op OK druk, komt het schermpje gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

dell he, pinkt het lampje van je batterij 2 maal oranje en dan groen ? want dan zegt je notebook dat je batterij om zeep is

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmaxxie
euhm, als ik netstroom erop heb, brandt ie groen
en als ik netstroom eraf haal bradnt ie oranje, alsof ie aan het opladen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik heb een ander vreemd probleem met de Dell Inspiron 6000 icm een accu.

Heb een nieuwe accu aangeschaft, geen originele.
Op de accu branden 5 lampjes dus ga ik ervan uit dat de accu werkt.
Stop ik de accu in de laptop dan start deze niet op.
Op netstroom start de laptop wel gewoon op.

Via Dell Quickset battery meter vraag ik de status op van de nieuwe accu, daar staat dat de accu 80% is opgeladen, op Idle staat en er staat dat de batterij normaal werkt.
Trek ik echter de netstroom kabel uit de laptop dan stopt de laptop direct dus gaat niet verder op de accu..

Opladen van de nieuwe accu werkt ook niet, zodra ik de accu monteer gaat t lampje van de laptop 5 seconden branden en daarna weer uit.

Dus Dell Quickset zegt dat alles normaal zou moeten werken maar de accu werkt niet, iemand enig idee?
Wellicht een instelling in de laptop die ik zou moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
evdv schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:14:
Ik heb een ander vreemd probleem met de Dell Inspiron 6000 icm een accu.

Heb een nieuwe accu aangeschaft, geen originele.
Op de accu branden 5 lampjes dus ga ik ervan uit dat de accu werkt.
Stop ik de accu in de laptop dan start deze niet op.
Op netstroom start de laptop wel gewoon op.

Via Dell Quickset battery meter vraag ik de status op van de nieuwe accu, daar staat dat de accu 80% is opgeladen, op Idle staat en er staat dat de batterij normaal werkt.
Trek ik echter de netstroom kabel uit de laptop dan stopt de laptop direct dus gaat niet verder op de accu..

Opladen van de nieuwe accu werkt ook niet, zodra ik de accu monteer gaat t lampje van de laptop 5 seconden branden en daarna weer uit.

Dus Dell Quickset zegt dat alles normaal zou moeten werken maar de accu werkt niet, iemand enig idee?
Wellicht een instelling in de laptop die ik zou moeten veranderen?
Dell is met zijn batterijen erg "streng". Bepaalde niet orginele batterijen werken wel "goed" terwijl anderen niet goed/ stabiel zij te krijgen.

Probeer eens te kijken bij de gemeente werf of kringloop winkel daar zijn vaak wel laptops te vinden en ook batterijen. Dit zijn vaak dan niet hele goede batterijen natuurlijk meer maar dan kun je elk geval je bios hopelijk updaten en kun je de andere niet Dell batterij gebruiken. Of een lenen van een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Cave_Boy schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:22:
[...]

Dell is met zijn batterijen erg "streng". Bepaalde niet orginele batterijen werken wel "goed" terwijl anderen niet goed/ stabiel zij te krijgen.

Probeer eens te kijken bij de gemeente werf of kringloop winkel daar zijn vaak wel laptops te vinden en ook batterijen. Dit zijn vaak dan niet hele goede batterijen natuurlijk meer maar dan kun je elk geval je bios hopelijk updaten en kun je de andere niet Dell batterij gebruiken. Of een lenen van een ander?
Op netstroom werkt de laptop nog wel dus zou ik dan kunnen proberen de bios te updaten?

Hoe werkt dit eigenlijk?
Pagina: 1