Blue screen startup en vreemde kleuren Medion 8800

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heynen04
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik zit met het volgende probleem;
Ik heb een Medion8800 Dual Core 3.0 ghz pc met 2 GB intern geheugen (1x GB 2x 512mb). Enige tijd geleden heb ik hierop Windows 7 zonder problemen geïnstalleerd en liep als een zonnetje. Virusscaner NOD32 heeft nog geen virus o.i.d gedetecteerd. Tot gister ineens mijn computer uit het niets opnieuw opstarte en na het Windows vlaggetje een blauw scherm toonde en weer opnieuw opstart (blijft herhalen). Het blauwe scherm is echter zo snel weg dat ik niet kan lezen wat hierop stond.
Wat mij tevens opviel zijn de verticale witte stippellijnen in het beginscherm van het opstarten (het scherm dat het eerste tevoorschijn komt na indrukken van de aan-knop).

Akties tot nu toe ondernomen:
-Windows veilige modus, blauw scherm (waarschijnlijk dezelfde maar kan ik dus niet nagaan want dat is te snel weer weg)
-Windows opstart herstel gedaan, geen resultaat
-Windows systeem herstel gedaan, geen resultaat
-Windows Repair cd, alle opties geen resultaat
-Windows geheugencontrolle, geen problemen gevonden
-Alle intern geheugenbankjes 1 voor 1 geprobeerd, geen resultaat
-Maar besloten om opnieuw Windows 7 te installeren, schijf geformateerd en installatie setup doorgelopen. Hier zijn weer de vreemde soort van 16-bit kleuren te zien, zie bijlage). Wanneer deze vervolgens opnieuw opstart (zoals gebruikelijk) krijg ik na het bekende windows vlaggetje weer fijn hetzelfde blauwe scherm te zien...

Ik begin de hoop op te geven dus vandaar hier mijn vraag, wat nu?
P.s. de rare strepen en kleuren zijn verdwenen als ik het Windows vlaggetje te zien krijg. Deze wordt zonder strepen en in normale kleuren op mijn beeldscherm getoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het eens met een andere grafische kaart en boot is memtest.

Verder zou het handig zijn als je ook nog even het type moederbord en grafische kaart post.

edit: oja het klinkt misschien stom, maar je kan je BSOD achterhalen door gewoon met een videorecorder je scherm te filmen en terug te kijken. Heeft bij mij ook vaak gewerkt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shal-Ziar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-08 22:17
Rare kleuren is per definitie je grafische kaart, ik heb ook geheugen problemen gehad, deze geven enkel Bsod's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:16
Wat je eventueel ook nog kunt proberen, is net voordat de Windows splash screen (Windows logo met laadbalk) op F8 drukken. Dan kun je het opnieuw opstarten tijdens een BSOD blokkeren. Dan heb je de tijd om het op te schrijven en op te zoeken;). Draait de fan op je grafische kaart nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

In het F8 menu kun je de automatische reboot bij een BSOD uitzetten, post dan eens wat er op je BSOD staat (hoewel, als het goed is heb je ook een minidump of gewone dump, in respectievelijk "%SystemRoot%\MEMORY.DMP" of "%SystemRoot%\minidump", trek die eens van je harddisk af dmv een andere PC (%systemroot% staat standaard ingesteld op je Windows directory, bijvoorbeeld: C:\Windows).

Rare strepen en kleuren zijn erg algemeen, en kunnen ook de monitorkabel zijn, een plaatje zegt meer dan duizend woorden, hoewel ik de conclusie onderschrijf van die tijdmachine gast die vanuit het lagelonentijdperk 1991 werkt dat de grafische kaart een van de verdachte componenten is die zowel in text-mode "vage" kleuren/strepen kan geven, EN de mogelijkheid heeft om een systeem te crashen. Hoewel je dan ook in theorie een vreemd beeld zou moeten hebben bij het vele male moeilijkere 1280*1024 Windows logo.

Tsja: bijlage. Ik zie geen bijlage, overweeg eens een plaatje op je ISP's webruimte (of desnoods een gratis host als imageshack) te zetten. Dat je 16-bit kleuren ziet (65536 kleuren) is vrij normaal, zo werkt Windows Setup nou eenmaal.

Op het moment zijn er nog een aantal verdachten die niet uitgesloten zijn (je hebt alleen het geheugen getest):

1. Videokaart
2. Moederbord
3. Processor (als in: die is BBQ, medion bakkies met Pentium-D netburst's hebben daar een handje van)
4. Voeding

Een eyeball-mk1 inspectie van simpele onderdelen als condensatoren kan al heel veel vertellen, en eventjes een andere voeding/harddisk aansluiten moet ook geen enkel probleem zijn. Videokaartje hebben veel tweakers ook nog wel liggen (of misschien heeft het ding wel OOK een IGP die je kunt testen), en als je alles uitgesloten hebt, dan resteert je de CPU en het moederbord nog. Je kunt dan proberen de machine uit te bouwen en hem op te starten op een geïsoleerde ondergrond (zoals een niet-metalen tafel), maar voor zowel je CPU is geen nieuw moederbord meer te vinden, en voor je moederbord is geen nieuwe CPU meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heynen04
Bij deze nog even de afbeeldingen die ik in me vorige bericht was vergeten 8)
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/4285/foto2dv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/5623/fotoysv.jpg

En hier nog een afbeelding van het BSOD dat ik krijg na het Windows vlaggetje;
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/9585/foto3mp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

NVLDDMKM is een nVidia video driver, gekoppeld met de overige artefacts, zoals het in 4-bit weergegeven setup screen, en een duidelijk patroon over alle beelden heen, lijd mij tot de conclusie: je videokaart is dood. muerte, killed to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Geforce 8800 toevallig?

Tuurlijk kan de kaart ook daadwerkelijk kapot zijn, maar kan ook het (inmiddels bekende/beruchte) micro-breukjes zijn bij nVidia kaarten. Als het laatste het geval is kun je in veel gevallen de kaart (zij het tijdelijk) weer tot leven wekken door hem 10 minuutjes op ~200ºC in een hetelucht oven te doen (uiteraard op eigen risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heynen04
Nee geen 8800, even de specs opgezocht van de Medion 8800:
NVIDIA® GeForce 6700 XL High End Videokaart
Videokaart MSI MS-V035 (Geforce 6700XL, 128 MB GDDR3)
TV-Out Aansluitbaar via: SCART, S-Video, Composite of Component (YUV; YPrPb) High Definition.
Supersnelle GDDR3 Opslag met 1100MHz. NVIDIA® GeForce 6700 XL Videoprocessor met 525 MHz 128 MB PCI-Express x16 Bus-concept.

Alle specs zijn hier te vinden:
[ALDI] Medion Titanium MD 8800 Design PC [Dual Core]

Ik wil best geloven dat mijn videokaart 'dood' is maar is deze dan wel in staat om het windows logo (vlaggetje) correct weer te geven? Hier zijn de verticale lijnen namelijk verdwenen en worden alle kleuren correct weergegeven.
Mocht dit het geval zijn wat is een goedkoop kaartje wat het leuk zou doen in dit systeem? Hij wordt enkel nog gebruikt voor internet, email tekstbewerking enz.

Alvast bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Umbrah schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:59:
In het F8 menu kun je de automatische reboot bij een BSOD uitzetten, post dan eens wat er op je BSOD staat
Hoewel al opgelost, maar...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Choose Advanced Options for: Microsoft Windows Vista
Please select an option:

Safe Mode
Safe Mode with Networking
Safe Mode with Command Prompt

Enable Boot Logging
Enable low-resolution video (640x480)
Last Known Good Configuration (advanced)
Directory Services Restore Mode
Debugging Mode
Disable automatic restart on system failure  <-- Deze moet je dus hebben
Disable Driver Signature Enforcement

Start Windows Normally

Description: Start Windows with only the core drivers and services. Use
when you cannot boot after installing a new device or driver.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 week heb ik ook het zelfde probleem met mijn PC Midion MD8800.
Is het probleem opgelost? Hoe is het opgelost.
Kan iemand mijn verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:36:
Sinds 1 week heb ik ook het zelfde probleem met mijn PC Midion MD8800.
Is het probleem opgelost? Hoe is het opgelost.
Kan iemand mijn verder helpen?
De conclusie was dat de grafische kaart naar zijn mallemoer is, maar dat wist je vast aangezien je het hele topic doorgelezen hebt ;)
Dat betekent ook dat je al weet dat er maar 1 mogelijke oplossing voor is: de kaart vervangen :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Whatever, voor je antwoord (samenvatting en conclusie van de topic). Ik moet nu gaan kijken waar ik de juiste Video kaart kan vinden, tegenwoordig heb je 1000 soort videokaarten, maar is alleen 1 die in de Medion PC past. Heb je misschien een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Haha, nee, er past écht niet maar een soort kaart in. Kijk eens wat voor ruimte je hebt in de kast, wat voor interne poort er op zit (PCI-E/AGP/PCI-E2.0), en wat je voeding aankan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de site van Mycom zie ik deze videokaar:

Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2(LP) (Retail, VGA, HDMI, DVI) € 30,99

voor die prijs, hoop ik dat deze kaart in de moederboard (MSI MS-7204) van de PC Medion DM8800 past. Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
moet werken, als ik je bord zo opzoek op google zit er een pci-e slot op. dus fysiek past het gewoon

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1