Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
Ik heb ergens een dvb-c module vandaan getoverd van een dreambox 7025, nu valt mij direct op dat de aansluiting lijkt op een pci-e x4 slot. Kan iemand mij vertellen of de dreambox ook werkelijk een pci-e x4 aansluiting heeft. Ik wil namelijk proberen deze module in een normale pc te doen, en aan de praat te krijgen onder linux icm mythtv en xbmc als front-end.

De specs van de aansluitingen worden niet vermeld in welke datasheet dan ook van de dreambox in kwestie. Bovendien is er verder op internet niks over te vinden en ook niet belangrijke technische data over de module zelf.

Het gaat om deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.satstore.co.uk/c-tuner.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DLGandalf op 21-02-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 18:05
Nee, dat is geen pci-e hoogstwaarschijnlijk. Wat er over die connector loopt is een MPEG2 transportstream, i2c verbinding en power. Dit gaat naar een SoC.

Op de testborden die wij maken voor onze demods gebruiken we ook pci-e connectoren voor de NIMs (zo noem je zo'n module) vanwege het feit dat die connectoren makkelijk te krijgen zijn en voldoen aan de signaal kwaliteits eisen. Op borden van concurrenten heb ik dit ook al vaker gezien.

Dus niet in een pci-e slot drukken. In principe zit er weinig op zo'n NIM dus het is wel mogelijk om de pinning te bepalen als je dat zou willen. Er zit een tuner en een demodulator plus wat passieve componenten in dat blikje. Het typenummer is een oud Philips nummer wat niet meer geleverd word zo te zien. Die divisie is eerst NXP geworden en inmiddels ondergebracht bij NuTune.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV-kaarten etc horen niet in OH maar in Mediaspelers & HTPC's

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
ok bedankt voor de info, fysiek gebruikt het dus wel de pci-e standaard, maar het signaal is dus totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
even ter extra informatie voor mensen die op deze thread uitkomen:
de chipset die gebruikt wordt heeft totaal geen pci-lanes of wat dan ook:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/07/Xilleon_layout.png

Dit om Vorlon nog maar even te bevestigen.