Geluid in Windows 7 per applicatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de output van je geluidkaart aan een applicatie te koppelen? Wat ik bedoel, als ik naar MP3-tjes luister op de pc, dan wil ik het gewoon via mijn speakertjes welke op de pc zijn aangesloten. Maar als ik naar een film kijk wil ik graag dat het geluid via de HDMI kabel via de tv weergegeven wordt. Nu moet ik dan dus steeds switchen tussen HDMI output van mijn grafische kaart, en de 7.1 output van mijn geluidskaart.

Dus ik wil bijvoorbeeld, dat alles wat ik via Media Player Classic, VLC player afspeel, weergegeven wordt via HDMI, inclusief het geluid, en al het andere geluid gewoon via de pc-speakers, ZONDER dat ik steeds in het geluid-panel moet switchen tussen HDMI- en Geluidskaart output.

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:25

decramy

root@birdie:~#

in de prefs van vlc kun je toch dingen setten?

In prefs, geavanceerd aanzetten (linksonderin), audio > Uitvoermodules > WaveOut > Selecteer audioapparaat

[ Voor 55% gewijzigd door decramy op 21-02-2010 23:58 ]

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vrees dat je dit op applicatieniveau zal moeten instellen.

Volgens mij kan je in de genoemde programma's de andere geluidsoutput als standaarduitvoer opgeven. Bij VLC kan het bij preferences, audio, uitvoermodules, directx, uitvoerapparaat. Daarna even je output op DirectX zetten, een niveautje hoger.

Wat MPC betreft, die zal ook wel een optie in die richting hebben. daar zit het vrij duidelijk in de opties.

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 21-02-2010 23:53 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Winamp kan het ook, bij Preferences (ctrl + p), Plugins, Output en dan dubbelklik op de output plugin die je gebruikt (meestal directsound output en dan kun je kiezen.