Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockaholic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nadat ik enkele tijd geleden ben afgestudeerd en vervolgens een baan heb gevonden en verhuisd ben, is het tijd voor het upgraden van mijn huidige home theatre opstelling. Dit blijkt toch aardig lastig, vandaar dit topic.

Huidige situatie:

Beeld: Sony Bravia kdl-40w5500
Geluid: Philips Fw 326 ( alles in 1 microset, cd, tape, radio)
Mediaspeler / DVD: Xbox met XBMC 80 gb, geen HD av kabel
TV bron: Samsung Tele2 decoder

Zoals je kan zien, niet echt geschikt om het maximale uit mijn TV te halen. Het liefst wil ik HD materiaal willen bekijken met goed surround geluid.

Foto van de ruimte

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zyd10p.jpg

In een aangrenzende kamer staat een PC die draadloos is verbonden met het internet, via de Tele2 router. Het streamen van HD materiaal via het netwerk en de PS3mediaserver gaat niet.

Het grote probleem is dat mijn budget vast ligt, max 600, maar ik heb wel de volgende eisen:
Afspelen van radio, mp3, HD-tv, HD films, cd/dvd/blu-ray, 5.1, afspelen vanaf HD.

Componenten die ik nodig heb: nieuwe decoder voor HD-tv signaal, mediaspeler voor HD films, speakers, reciever en blu-ray speler voor blu-ray/dvd/cd.

De afwegingen:

Receiver:

Een instap receiver die alle moderne geluidsformaten verwerkt, dus ook HDMI audio processing.

Kandidaten Onkyo 507, Sony STR-DH500, Yamaha V465

Keuze: Onkyo, geluid via HDMI en voordelige keuze.

Mediaspeler / blu-ray

Lastige keuze, zeker omdat er nu veel aanbod is. Opties LG BD390, WD TV live + BD 350, andere combi's met losse blu-ray speler.

Keuze: LG BD390, speelt veel af ook van USB, wederom voordelig keuze.

Televisie aanbieder:

Keuze Ziggo - Tele2

Keuze is makkelijk, digitale TV via de kabel is beter dan via de ADSL.

Dit zal in het voorjaar beslist worden, op het moment dat huidige abbo afloopt, de kosten komen dan wel.

Speakers:

Heel erg moeilijk, eigenlijk geen idee. Voordelige set van Mordaunt short en JBL gezien.

Keuze: JBL SCS 200.5, ziet er prima uit, vooral voordelig.

Kosten: receiver, 240 BD/mediaspeler 210 speakers 150 = 600 totaal

Nu is de grote vraag, voor dit bedrag kan je ook kant er klare 5.1 systemen van de bekende merken kopen inclusief een mediaspeler kopen, wat is de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37
Alles in 1, of losse componenten.
Het heeft beide zijn voor en tegen.
Als bij een alles in 1 toestel iets sneuvelt, ben je altijd de klos dat je dan ook gelijk alles kwijt bent.
Bij losse componenten is ieder afzonderlijk onderdeel te vervangen.
Maar dat is voor ieder persoonlijk.
Het voordeel van een alles in 1 is natuurlijk de ruimte wat je moet inleveren in je meubel.
Bij losse componenten ben je al gauw wat meer ruimte kwijt.
Ik zelf ga liever voor een opstelling met losse componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Het probleem met homecinema setjes, dus blue ray speler ingebouw in de receiver is dat de speakers eigenlijk altijd het formaat van een melkpakje heeft. Daarnaast heeft het receiver gedeelte daar van nooit de mogelijkheden die een losse receiver heeft.

Dus ga voor boekenplank speakers dat is zo veel beter dan een melkpakje.

Ook zou ik als ik jou was eens gaan luisteren naar zowel de mordaunt short set als de JBL. Hier zit kwa geluid namelijk nog al een groot verschil in. Het is namelijk heel smaak gebonden van wat je mooier vind klinken. Ik heb zelf die jbl set een keer gehoord en vind het persoonlijk niet veel, de mordaunt short set daar tegen over vind ik veel helderder en open klinken. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Persoonlijk zou ik 2 kabeltjes leggen van je pc naar je tv/receiver. Hiermee bespaar je op je mediaspeler en ben je wel in staat media af te spelen via de tv/receiver. Dit geld kan je gebruiken om weer te investeren in een mooie set speakers. HD streamen is idd onmogelijk via de tele2 router dan zul je een 300N router moeten nemen. Een ethernet kabeltje lost het op.

Kabels zijn misschien niet erg mooi maar wel erg praktisch. Je bespaart je de kosten voor een mediaplayer waarvan ik zelf niet echt overtuigd ben dat dit allemaal lekker vlot loopt. Je pc op de tv is naar mijn idee gemakkelijker. Het scheelt je namelijk 240 euro :) daarvan nog de kosten voor de kabels dus een voordeel van pak hem beet 175 euro?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37
Kijk ook eens naar een set Canton luidsprekers.
Is misschien niet zo bekend bij iedereen, maar toch een grote speler in de Hifi-wereld.
Ook deze hebben een leuk gamma in het 5.1 gebeuren.
Heb zelf ook een Canton luidsprekerset icm een Onkyo 605 en ben er zeer te spreken over.
Maar zoals kippy al beschreven heeft, kun je beter ergens een bepaalde combinatie gaan beluisteren.
Het liefst natuurlijk in de combinatie receiver-luidsprekers die jij zelf voor ogen hebt.

• Lockaholic
  • Niet online
Ik ben eruit:

Ik heb een DVi-HDMI kabel van 10 m van PC naar reciever/tv gekocht. Dan heb ik een perfecte mediaspeler.

Receiver wordt een onkyo 507, alleen nu wat winkels af om geschikte speakers te beluisteren.

BLu-ray/dvd/cd-speler koop ik va het budget wat over is.

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Misschien een optie om een BD speler in je pc te zetten. Scheelt je toch weer wat geld :)

__/`\__/`\__

• Lockaholic
  • Niet online
Financieel een voordelig keuze, echter dan kan ik geen muziek cd's in de huiskamer luisteren zonder de PC aan te zetten.

Ik wil de kabel niet permanent door het huis hebben liggen, bij kijken van een film komt de kabel te voorschijn.
Pagina: 1