Nadat ik enkele tijd geleden ben afgestudeerd en vervolgens een baan heb gevonden en verhuisd ben, is het tijd voor het upgraden van mijn huidige home theatre opstelling. Dit blijkt toch aardig lastig, vandaar dit topic.
Huidige situatie:
Beeld: Sony Bravia kdl-40w5500
Geluid: Philips Fw 326 ( alles in 1 microset, cd, tape, radio)
Mediaspeler / DVD: Xbox met XBMC 80 gb, geen HD av kabel
TV bron: Samsung Tele2 decoder
Zoals je kan zien, niet echt geschikt om het maximale uit mijn TV te halen. Het liefst wil ik HD materiaal willen bekijken met goed surround geluid.
Foto van de ruimte

In een aangrenzende kamer staat een PC die draadloos is verbonden met het internet, via de Tele2 router. Het streamen van HD materiaal via het netwerk en de PS3mediaserver gaat niet.
Het grote probleem is dat mijn budget vast ligt, max 600, maar ik heb wel de volgende eisen:
Afspelen van radio, mp3, HD-tv, HD films, cd/dvd/blu-ray, 5.1, afspelen vanaf HD.
Componenten die ik nodig heb: nieuwe decoder voor HD-tv signaal, mediaspeler voor HD films, speakers, reciever en blu-ray speler voor blu-ray/dvd/cd.
De afwegingen:
Receiver:
Een instap receiver die alle moderne geluidsformaten verwerkt, dus ook HDMI audio processing.
Kandidaten Onkyo 507, Sony STR-DH500, Yamaha V465
Keuze: Onkyo, geluid via HDMI en voordelige keuze.
Mediaspeler / blu-ray
Lastige keuze, zeker omdat er nu veel aanbod is. Opties LG BD390, WD TV live + BD 350, andere combi's met losse blu-ray speler.
Keuze: LG BD390, speelt veel af ook van USB, wederom voordelig keuze.
Televisie aanbieder:
Keuze Ziggo - Tele2
Keuze is makkelijk, digitale TV via de kabel is beter dan via de ADSL.
Dit zal in het voorjaar beslist worden, op het moment dat huidige abbo afloopt, de kosten komen dan wel.
Speakers:
Heel erg moeilijk, eigenlijk geen idee. Voordelige set van Mordaunt short en JBL gezien.
Keuze: JBL SCS 200.5, ziet er prima uit, vooral voordelig.
Kosten: receiver, 240 BD/mediaspeler 210 speakers 150 = 600 totaal
Nu is de grote vraag, voor dit bedrag kan je ook kant er klare 5.1 systemen van de bekende merken kopen inclusief een mediaspeler kopen, wat is de beste keuze?
Huidige situatie:
Beeld: Sony Bravia kdl-40w5500
Geluid: Philips Fw 326 ( alles in 1 microset, cd, tape, radio)
Mediaspeler / DVD: Xbox met XBMC 80 gb, geen HD av kabel
TV bron: Samsung Tele2 decoder
Zoals je kan zien, niet echt geschikt om het maximale uit mijn TV te halen. Het liefst wil ik HD materiaal willen bekijken met goed surround geluid.
Foto van de ruimte

In een aangrenzende kamer staat een PC die draadloos is verbonden met het internet, via de Tele2 router. Het streamen van HD materiaal via het netwerk en de PS3mediaserver gaat niet.
Het grote probleem is dat mijn budget vast ligt, max 600, maar ik heb wel de volgende eisen:
Afspelen van radio, mp3, HD-tv, HD films, cd/dvd/blu-ray, 5.1, afspelen vanaf HD.
Componenten die ik nodig heb: nieuwe decoder voor HD-tv signaal, mediaspeler voor HD films, speakers, reciever en blu-ray speler voor blu-ray/dvd/cd.
De afwegingen:
Receiver:
Een instap receiver die alle moderne geluidsformaten verwerkt, dus ook HDMI audio processing.
Kandidaten Onkyo 507, Sony STR-DH500, Yamaha V465
Keuze: Onkyo, geluid via HDMI en voordelige keuze.
Mediaspeler / blu-ray
Lastige keuze, zeker omdat er nu veel aanbod is. Opties LG BD390, WD TV live + BD 350, andere combi's met losse blu-ray speler.
Keuze: LG BD390, speelt veel af ook van USB, wederom voordelig keuze.
Televisie aanbieder:
Keuze Ziggo - Tele2
Keuze is makkelijk, digitale TV via de kabel is beter dan via de ADSL.
Dit zal in het voorjaar beslist worden, op het moment dat huidige abbo afloopt, de kosten komen dan wel.
Speakers:
Heel erg moeilijk, eigenlijk geen idee. Voordelige set van Mordaunt short en JBL gezien.
Keuze: JBL SCS 200.5, ziet er prima uit, vooral voordelig.
Kosten: receiver, 240 BD/mediaspeler 210 speakers 150 = 600 totaal
Nu is de grote vraag, voor dit bedrag kan je ook kant er klare 5.1 systemen van de bekende merken kopen inclusief een mediaspeler kopen, wat is de beste keuze?