Bulk advertenties op marktplaats plaatsen, hoe en waar...?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik verkoop regelmatig dingen op marktplaats, vooral zeldzame DVD's waarvan ik er meer dan 1 heb.
Gemiddeld heb ik zo'n 30 tot 50 advertenties.
Meestal plaats ik deze om de week opnieuw omdat als je je advertentie weer bovenaan wil plaatsen je 1,30 per ad. moet betalen en dat doen we natuurlijk niet :+

Maar nou zie ik conculega's die wel 300 tot 500 advertenties hebben en die ze tegelijk plaatsen :X, het lijkt me sterk dat die daarvoor weer betalen dus lijkt het me dat die een soort van bulk plaats tool hebben ofzo,
Want je kan nooit 300 advertentie's in 2 minuten plaatsen...

Ik weet dat eBay vroeger (misschien nu nog wel) een tool had die TurboLister heet, Maar heeft marktplaats ook zoiets...?
Na wat research zag ik dat marktplaats een paar maanden geleden meta plaatsers geblockt had maar blijkbaar zijn er nog trucks om toch veel vaste ads in 1 keer te (her)plaatsen.

Weet iemand ik welke richting ik moet zoeken...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Marktplaats bied zelf zo'n service aan. ;) Dus kijk eens wat verder op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Je had ook iets meer moeite kunnen doen en dit zelf kunnen vinden op MP's eigen website.
Tooltje heet Goedgeplaatst

Dat tooltje is wel voor "veelverkopers", meer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30
[zuurpruim]Lijkt mij dat dat niet de bedoeling is. Als je graag bovenaan wil staan moet je maar gewoon adverteren. [/zuurpruim]

Je kan proberen een cURL scriptje te schrijven met PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Wouw top d:)b , dit had ik nooit gevonden _/-\o_ .

Ik zocht me helemaal gek op bulk en meta plaatsers e.d. maar geen resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 21-02-2010 20:35 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Handig, scheelt in ieder geval 1 euro per advertentie in de gratis rubrieken.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Nolani schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:36:
Handig, scheelt in ieder geval 1 euro per advertentie in de gratis rubrieken.
Idd, maar je moet nogsteeds betalen.
Ik vraag me echt af hoe anderen dit doen want het lijkt me niet dat een verkoper met 500 ads dit gebruikt want dan ben je gelijk 150,- lichter.
En ik zie dat sommigen dagelijk opnieuw plaatsen.
Dat zal dan een dure grap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
crack_en_hack schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:40:
[...]
Ik vraag me echt af hoe anderen dit doen want het lijkt me niet dat een verkoper met 500 ads dit gebruikt want dan ben je gelijk 150,- lichter.
Tsja, misschien hebben ze wel iemand 'in dienst' die voor een prikkie ff 500 ads erop zet. Het zal ook vast wel mogelijk zijn met een sciptje o.i.d.

Ik ken iemand die ook erg veel baat zou hebben bij zo'n tooltje. Maarja, op marktplaats zelf moet je ervoor betalen om de advertentie met een klik weer opnieuw (bovenaan de rubriek) te plaatsen dus denk ik dat het nooit (legaal) gratis kan zijn.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Wat je zou kunnen doen is inderdaad een script draaien, AutoIT of Automate gebruiken om dit te automatiseren. Feit blijft wel dat dit niet toegestaan is, maar misschien kan en mag het wel door je oude advertentie eerst te verwijderen.

Je ziet maar al te vaak dat particuliere adverteerders inderdaad een advertentie met een laag verkoopbedrag, elke dag opnieuw plaatsen om maar bovenaan te komen staan.

Kon eerst niet op de naam komen, maar dit is nog een oplossing van een programmeur die het risico heeft genomen om een eigen programma te schrijven. Niet gratis, en op eigen risico: adscan, maker is aapware, uit dit topic.

[ Voor 30% gewijzigd door Yippie op 21-02-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:08
(even verhaal met aanvulling wat duidelijker)

Je kan een admarkt account nemen, betaal je per klik, beetje google adwords idee. Hier meer info
Met wat geluk betaal je 5ct per klik om bovenin te staan, met wat pech zit je op 50ct.
Met een budget van 1 euro kan je dus met geluk 20 klikken krijgen, met wat pech zit je er met 2 klikken al op.

Beperken op budget kan ook, maar ik meen wel op z'n minst 10 euro/dag.

Grote voordeel is dat na gelang je budget en cpc tarief je advertentie niet gelijk op pagina 150 staat.. maar je hem op de eerste paar pagina's op de eerste 4 plekken kan houden.

Nadeel is ook dat je geloof ik maar 10 ad's per mailadres per advertentiegroep mag hebben...

Daarnaast hebben ze nog een iets 'betere' versie hierop, maar dan moet je wel als een gek adverteren en ook daarmee het nodige geld afdragen aan marktplaats, of contact opnemen met een reclamebureau, maar die doen het ook zeker niet voor niks.
Ding heeft zelfde trucjes als hierboven, alleen kan je daar dmv een excel sheet advertenties importeren.
En je kan je mailadres per 10 ad's wat aanpassen zodat je alsnog een hele lading in dezelfde advertentiegroep kwijt kan.

Gaat je dus hoe dan ook wat geld kosten om je advertenties wat makkelijker op marktplaats te houden.

[ Voor 75% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 22-02-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682862

Voor bulkadvertenties is marktplaats eigenlijk niet geschikt. Cd’s zijn gelijk niet meer zichtbaar en gaan op in de grote hoop. Om een script te maken is niet zo moeilijk maar vindt dat niet de oplossing. We doen het wel maar het mag niet.
Makkelijk als je kaartjes voor festivals moet zoeken en bestellen. :)
Wat ik mij afvraag, is er geen betere site om Cd’s te plaatsen in Nederland?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.