Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304439

Topicstarter
Hallo iedereen,
ik heb helemaal geen evrstand van overclocken , dus dacht ik van dat ik hier wel hulp kan krijgen.
Mijn systeem ziet er zo uit:
Moederbord : Asus Rampage Formula x48
Intel Extreme Quad QX6850 3.0ghz 8mb cache.
DDR2 800 , 3,25gb geheugen.(er zit wel 6gb in totaal maar ik gebruik nu 32bit)
600 Watt voeding Zalman.
Thermalright 120 extreme ultra , met daarop Noctua n-fs12 800rpm.
Videokaart= Asus EAH4850 HTDI 512mb.
250 gb harde schijf.

Kan ik naar een hogere snelheid overclocken als ik meer dan 3 ghz wil.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met het lezen van de FAQ. We (of in ieder geval ik) gaan hier geen hele verhalen typen die al lang geschreven zijn.

Overclocking & Tweaking FAQ

Als je die FAQ goed door leest en snapt, kan je beginnen met overklokken. Je begrijpt dan ook wat je aan het doen bent en er een paar honderd MHz meer uit krijgen moet dan geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
ik heb helemaal geen evrstand van overclocken , dus dacht ik van dat ik hier wel hulp kan krijgen.
We zijn hier geen helpdesk. We kunnen je wel helpen, mits je zelf ook het nodige hebt geprobeerd.

Lees zoals hierboven al aangegeven de FAQ door. (ik heb het zelf nooit gedaan, ik ben bij stap twee begonnen, maar hij schijnt goed te zijn)
Vervolgens ga je met de instellingen van je BIOS spelen. Probeer niet meteen je FSB op 500 te knallen, maar werk met kleine stapjes. Net als bij je voltage (mits nodig).

Wel wil ik je nu alvast meegeven dat je je PCI-e bus op 100 moet zetten, als je deze op auto laat staan klokt ie mee omhoog. En dan zou je zomaar je HDD en/of je Graka mee kunnen mollen...
(ik heb zelf er al een HDD mee naar de knoppen geholpen....)
DDR2 800 , 3,25gb geheugen.(er zit wel 6gb in totaal maar ik gebruik nu 32bit)
ik hoop dat je een grapje maakt.. :N

[ Voor 76% gewijzigd door .Sjoerd op 24-02-2010 13:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Over het algemeen zou je de 3.6 tot 4 Ghz makkelijk moeten kunnen halen.
Lees inderdaad wel even rustig de FAQ door en verdiep je in de materie. Overclokken doe je niet even in een avondje. Ik ben al wat maanden bezig om zijn Q6700 (2.66Ghz stock) naar de 3.6GHZ te tillen.
Wat ik doe is de settings aanpassen voordat ik ga gamen. Heb ik na wat game sessie's van een paar uur nog steeds geen problemen, dan schroef ik de snelheid van m'n proc met 0.02 Ghz op.

Maar nogmaals:
Verdiep je rustig in de materie, weet wat er bedoeld word met FSB, Latency, Vcore, Vtemp en dergelijke termen. Pas als je begrijpt wat je aan het doen bent kan je pas effectief overklokken "zonder" risico.

(en doe iets aan je 32bit installatie........ |:( ) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kriebelkous op 24-02-2010 17:57 ]

www.racetalk.nl

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
Zoals de rest al aangeeft, eerst even zelf wat moeite doem om je de basisbeginselen aan te leren, zodat je mee kan praten met de rest hier. Je hoeft echt niet alles zelf te weten te komen, maar de basis is altijd hetzelfde, en voordat je hier vragen beantwoord gaat krijgen dien je je echt even in te lezen in wat een FSB is, hoe je een stresstest doet, wat de risico's zijn enzovoort.

Om maar even de auto-analogie erbij te halen, je vraagt nu het volgende: Hallo mensen, ik wil graag mijn race-licentie gaan halen, kunnen jullie me vertellen welk van de pedalen ik moet indrukken om harder te gaan? |:(

Wat ik zelf altijd een heel goede guide vind is deze:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=149050

• Kriebelkous
Xtrafris schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:52:
Om maar even de auto-analogie erbij te halen, je vraagt nu het volgende: Hallo mensen, ik wil graag mijn race-licentie gaan halen, kunnen jullie me vertellen welk van de pedalen ik moet indrukken om harder te gaan? |:(
:)
ik moest lachen

ik denk dat Murtie nu wel genoeg geleden heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Kriebelkous op 25-02-2010 18:56 ]

www.racetalk.nl

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
Kriebelkous schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:51:
[...]

:)
ik moest lachen

ik denk dat Murtie nu wel genoeg geleden heeft.
Geleden? Ik hoop dat hij er ook om kan lachen, en ik heb er zelfs nog een extragratis mooie OC guide link bijgedaan die hem helemaal op weg brengt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Xtrafris schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:37:
[...]

Geleden? Ik hoop dat hij er ook om kan lachen, en ik heb er zelfs nog een extragratis mooie OC guide link bijgedaan die hem helemaal op weg brengt! 8)
Was semi-sarcastisch bedoeld :)

www.racetalk.nl

Pagina: 1