Kopen in de USA met borderlinx.com

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Waar Ellen een pionier is geweest met haar FromUS2EU service, en erg bekend is geworden na voornamelijke de iPhone introductie icm de lage USD koers, zijn er meer alternatieven gekomen voor "het kopen en laten versturen principe".

Het was een kwestie van tijd voordat bedrijven in dit concept zouden springen.
Welnu, TNT Post heeft een partner gevonden in Borderlinx

Afbeeldingslocatie: http://www.borderlinx.com/a/images/master/tnt/ui/bs/logo.png

Na registratie krijg je je eigen US postadress.
Voordeel van deze dienst, is dat je van te voren o.a. de totale kosten kan uitrekenen van begin tot eind met de total cost calculator.

Een demo van hun diensten kan je hier zien.

Het lijkt mij erg interessant, zonder de beperkingen van de wat kleinschaligere oplossingen.
Je kan nu dus na registratie overal in de VS bestellen, en het via hun dienst bij jou thuis laten bezorgen door het bekende & vertrouwde TNT Post.

Met de "online suite" kun je alles in de gaten houden en regelen zoals o.a. zendingen consolideren etc.
Ben dus benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze dienst, en zo ja, deze hier willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

Ik heb het zelf al een aantal keer gebruikt.
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Ook is het mogelijk om een andere waarde mee te geven mocht de schatting niet kloppen.
Hiervoor moet je ze wel mailen.

Ook kun je meerdere dingen tegelijk laten verzenden. Dit scheelt aanzienlijk met verzendskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Er zijn vrij veel van dit soort bedrijven, zelf heb ik regelmatig myus.com gebruikt.
Enige nadeel zijn de verzendkosten. Bij wat grotere paketjes gaat het niet meer zo zeer naar gewicht maar naar afmeting. Ik heb al regelmatig verzendkosten van $180 gehad. Maar dan heb je het wel supersnel in huis en je kan zelf aangeven wat er op de importbon komt te staan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Weet iemand een service als dit voor als je iets in Japan wil kopen...?, dus dat de verkoper in Japan het naar een Japans adres kan sturen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:20

Wildfire

Joy to the world!

crack_en_hack schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:14:
Weet iemand een service als dit voor als je iets in Japan wil kopen...?, dus dat de verkoper in Japan het naar een Japans adres kan sturen...?
Als je elektronica uit Japan zoekt kun je rechtstreeks via BlueTin bestellen, daar heb ik m'n JVC SU-DH1 vandaan.

Als ze het namelijk zelf niet hebben zeggen ze:
We can try to find ANYTHING in Japan IF you have a model number.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 04-03-2011 20:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Wildfire schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:09:
[...]

Als je elektronica uit Japan zoekt kun je rechtstreeks via BlueTin bestellen, daar heb ik m'n JVC SU-DH1 vandaan.

Als ze het namelijk zelf niet hebben zeggen ze:

[...]
Het gaat om platen en CD's dus het zou alleen om een postadres gaan in Japan.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Ik heb Celga hier een aantal keer voor gebruikt (www.celga.com), vooral voor auto parts, maar ze doen eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Ellen was verre van pionier met haar FromUS2EU service, en borderlinx is erg, maar dan ook ERG duur voor wat ze doen. (JOUW doos schuiven van hun deur naar TNT/DHL zonder ook maar enige moeite te doen voor je om ook daadwerkelijk minder kwijt te zijn aan de verzending).

Behoorlijke dienstverleners in deze branche doen op zijn minst aan je items netjes uitpakken herpakken bij elkaar in 1 doos stoppen (consolidation) etc op request. Borderlinx gooit alleen je dozen bij elkaar en rekent dan lekker het VOLUME aan verzendkosten. (Dus koop je 5 LPS van verschillende verkopers/winkels die in dozen bezorgd worden van 5cm dik betaal je de verzendkosten van een 25cm dikke doos met formaat LP (ofwel 150+ dollar) terwijl de concurrent ze netjes en veilig samen verpakt voor misschien 15 USD en ze opstuurt voor 50 dollar (het blijven grote schijven he).

Alleen aan te raden dus bij single packets of met een relatief zware inhoud in verhouding tot volume zodat het daadwerkelijke gewicht gebruikt word als basis voor de verzendkosten.

De verkoper/winkel moet maar onverwachts een doos van 30x30x30cm gebruiken voor een klein en licht item! Borderlinx kijkt ernaar en lacht erbij. Jij bent 200 dollar teveel kwijt.

[ Voor 42% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 08-03-2011 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 22:18
En welke service provider raad jij dan aan? Want dat zeg je dus niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:16:
Ellen was verre van pionier met haar FromUS2EU service, en borderlinx is erg, maar dan ook ERG duur voor wat ze doen.
US2EU is niet voor zendingen uit Japan, Celga ziet er idd goed uit.

Nou nog iets voor Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Ik kan je geen specifieke diensten aanraden, hoop je wel wat tips te hebben kunnen gegeven met betrekking tot waar onder andere op te letten bij het kiezen met welke partner in zee te gaan. (of het vliegtuig op!)

Ik weet wel van myus dat ze betrouwbaar zijn, anderen weet ik even niet zo uit het hoofd. Let goed op volumetrische verzendkosten en of ze tegen een gunstig tarief je spullen opnieuw inpakken, of ze de spullen ook netjes beschermen, hoe lang je spullen gratis mogen blijven staan.

Voor specifieke gevallen is borderlinx WEL een goede keuze!
Pagina: 1