Toon posts:

Wifi adapter meer bereik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb deze week een wifi-adapter gekocht die 5.6 km bereik zou hebben. ( indoor & clear view of sight )
deze beste jongen haalt niet eens de 500m ( outdoor) ben ik bang voor.
Ik heb een plaat gemaakt van karton en er alluminium folie omheen gewikkeld, en gericht naar de kant waar sportvelden zijn (dus geen huizen met een router) dan zou het signaal maar 1 kant op moeten gaan. Ik heb het idee dat het gehele signaal beinvloed word.
Er zit een 7 dbi antenne op, is er een mogelijkheid om deze op een 1 of andere manier te versterken? Bij het raam hangen & zo hoog mogelijk heb ik al.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Wifi is altijd tweerichtingsverkeer hè. Alleen één kant aanpassen heeft niet zoveel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als er op 500m van mijn huis een router staat, en mijn adapter kan die router zien en er verbinding mee maken, dan hoeft die router toch geen 500m bereik te hebben om mij het signaal door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Je adapter moet ook die afstand kunnen 'verzenden' naar de router.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je eventueel een linkje naar het product?
En een paar foto's met specs, chipset enz. zouden ook heel erg handig zijn.

Wat wil je juist doen is de vraag hier natuurlijk. Ga je verbinding maken met een standaard huis- tuin- en keukenroutertje of Point to Point verbinding met Line of Sight?

Overigens werkt alluminiumfolie niet goed. Door de vele oneffenheden in het oppervlak wordt het signaal toch alle kanten op gekaatst.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik eerlijk moet zijn is deze adapter bedoeld voor backtrack. Bij dit programma staat verzenden op de eerste prioriteit, dus ga er wel vanuit dat de adapter dit ondersteunt ( heb er ook een backtrack cd bijgeleverd gekregen)
Ik wil nog wel even vermelden dat ik dit niet wil gebruiken voor backtrack, maar gewoon voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
linkje; http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33188

Informatie:
- IEEE 802.11n up to 300Mbps raw transmission rates
- Compatible with IEEE 802.11a/b/g standards
- Supports 64, 128, 256-bit WEP, WPA, WPA2 security mode
- Supports DSSS/DFDM/MIMO
- USB 2.0 connectivity
- Detachable antenna
- Operation range up to 5600m - manufacture rated
- Supports Windows 2000/XP/Vista/7/Linux/Mac OS X
- USB cable and 2*drivers CD included
- Comes with English user manual

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het trouwens over 7dbi, maar volgens mij ben ik aan de poeder want ik vind dit nergens meer terug. Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan dus ook prima zijn dat die opgegeven range gewoon onzin is. Maar wat wil je nu doen er mee?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Tja, met ''internet" weten we eigenlijk nog steeds niet waar je het juist voor wil gebruiken.
Staat er langs de andere kant van dat voetbalveld iemand anders met zijn router buiten, met dezelfde antenne?
Of probeer je verbinding te maken met een standaard routertje in een huis aan de overkant van dat voetbalveld?

M.a.w, heb je een complete Line of Sight of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het is leuk dat jij een grote antenne hebt, maar als je een verbinding wilt maken moet de router ook een grote antenne hebben, anders kan jij hem wel berichtjes sturen, maar kan je geen antwoord krijgen, omdat zijn netwerk niet zo ver reikt.

Dus :
Als er op 500m van mijn huis een router staat, en mijn adapter kan die router zien en er verbinding mee maken, dan hoeft die router toch geen 500m bereik te hebben om mij het signaal door te geven?
Die verbinding kan het nooit terug sturen, Verdiep je maar eens in Line of Sight verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er staan huizen tussen. (midden in een woonwijk.)
Ik wil gewoon internetten op de router van een kennis die 500m verderop woont, verder wil ik
er geen uitgebreide dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dan moet je kennis grotere antennes kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je beide een richt antenne hebben, zeker als er huizen tussen staan. Maar zonder LOS is zoiets alsnog erg lastig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:09:
Nee, er staan huizen tussen. (midden in een woonwijk.)
Ik wil gewoon internetten op de router van een kennis die 500m verderop woont, verder wil ik
er geen uitgebreide dingen mee doen.
Je hebt dus helemaal geen Line of Sight?
Dan zou ik er maar eerst eens voor zorgen dat je die krijgt. Je gaat zonder extreme hardware niet door alle huizen kunnen gaan om even verbinding te maken met je kennis.

Het is echter wel mogelijk met een LoS. Persoonlijk werk ik graag met twee Linksys WRT54GL-routers. Aan elk van de routers hangt een bidirectionele 24dBi-antenne, de routers zijn beiden geflashed met DD-WRT waarmee je het signaal manueel kunt verhogen. Router 2 staat in client-mode en is via LAN verbonden met de PC.

Pagina: 1