Draadloos internet verdelen via client.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tekeningetje gemaakt(en bijgevoegd), waarin ik mijn vraag beschreven heb.
Ik dacht dat dit mischien wat duidelijker was.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Dennis
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/8286/wifiw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:23
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je per wifi-controller maar één verbinding tegelijk maken.

Ik denk dat het het delen van draadloos internet bedoeld wordt dat de laptop draadloos verbinding maakt met het accespoint, en dat je vervolgens via ethernet die draadloze verbinding met een andere computer kan delen.

Buiten het feit dat het niet kan denk ik dat het verre van ideaal is. Van huis 1 naar 2 levert al verlies in signaal op, van 2 naar 3 zal nog een verlies met zich meebrengen. Snel en stabiel zal het denk ik niet worden.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Grote kans dat dit inderdaad zo kan. Echt praktisch is het echter niet, aangezien de laptop dan altijd aan moet staan om bereik in nr.3 te hebben. Kun je beter een wireless accesspoint/router bij nr.2 neergooien die wds ondersteunt. Dit beperkt wel de bandbreedte van de verbinding met een factor twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het leek mij wel intressant toen ik deze functie ondervond.
En je adapter moet dan een transceiver zijn oid, heb ik begrepen? Is dit standaard zo bij notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Met sommige N kaarten kan je wel meerdere WLAN's aanmaken op een laptop.

Zie: nieuws: Ontwikkelaar benut 'verborgen' wifi-tetherfunctie van Windows 7