Vodafone abo verlengen met toestel na aflopen contract

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een vraag mbt het verlengen van mijn vodafone abbonement. Deze is onlangs, maandag 15 februari afgelopen, maar ik heb nog geen actie ondernomen om hem te verlengen.
Kan dat nog steeds of ben ik al te laat? Ik lees overal namelijk dat je voor het aflopen moet verlengen, maar ik lees nergens iets over wat er gebeurd als je dit doet na het aflopen van je abbo.

En hoe zit het met verlengen abbonement met nieuw toestel? Is het dan noodzakelijk om de oude in te leveren of kan ik die gewoon behouden? :S

* Zeror gaat voor de eerste keer een telefoon abbo verlengen en zit vol met vragen...

Wilde Vodafone er voor bellen gisterenavond, maar die waren niet meer bereikbaar. Pas morgen weer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Oude toestel mag je natuurlijk gewoon houden, die heb je vorige keer gekregen als 'cadeautje' bij je abonnement. Maar of verlenging met toestel nog kan nadat je abonnement al is verlopen durf ik niet te zeggen, maar ben je niet gebeld door Vodafone een paar maanden geleden hierover?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:27
En hoe zit het met verlengen abbonement met nieuw toestel? Is het dan noodzakelijk om de oude in te leveren of kan ik die gewoon behouden?
Telefoon kun je houden; en meestal een nieuwe uitzoeken. Verder zou ik het niet durven zeggen.

Edit: with ^^ dus

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-02-2010 19:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
Verlengen kan je meestal doen vanaf ongeveer 4 maanden voordat je contract afloopt.
Doe je dit niet, dan zal je contract stilzwijgend worden verlengd met telkens 1 maand.
Wil je dus opzeggen binnen je contract, dan kan dit alleen dmv afkopen, doe je dit dus buiten je contract, heb je dus 1 maand opzegtermijn.

Aangezien je tevreden bent bent Vodafone, kan je dus je contract verlengen en daardoor korting krijgen.
Hetzij op je abonnemet (Sim Only) of anders op je nieuwe toestel.

En je oude telefoon, daar heb je gewoon voor betaald, namelijk doordat je dus elke maand je abonnement hebt betaald.
Deze hoef je dus niet in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan lijkt mij gewoon verlengen. Na het aflopen van je contract word elke maand je abonnement verlengd met nog een extra maand. Kan je dus zo weer verlengen voor 1 of 2 jaar. Echter de vraag is of ze het als een echte verlening beschouwen of als een nieuw abonnement waarbij je misschien minder voordelig aanbod krijgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Volgens mij is je contractsduur nu wel verlopen maar dit gaat gewoon door totdat jij zegt dat je er mee wil stoppen.

En volgens mij kan je nu inloggen op my.vodafone.nl en daar gaan kijken bij je persoonlijke aanbiedingen. Ik vermoed dat hier een nieuw toestel wordt aangeboden als je je abonnement weer verlengt.

Ik weet dit allebei niet zeker maar komt mij, na het lezen van vele topics over vodafone (en ben er zelf klant), als het meest logische over.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Tsurany schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:32:
Je kan lijkt mij gewoon verlengen. Na het aflopen van je contract word elke maand je abonnement verlengd met nog een extra maand. Kan je dus zo weer verlengen voor 1 of 2 jaar. Echter de vraag is of ze het als een echte verlening beschouwen of als een nieuw abonnement waarbij je misschien minder voordelig aanbod krijgt.
Je kunt verlengen; 6 maanden voor einde contract tot in de eeuwigheid daarna.

Dus antwoord is; Je kunt gewoon weer verlengen voor 1 of 2 jaar, Sim Only of met toestel.

Waarom nieuw? Dit abonnement bestaat al en hoeft dus niet als nieuw te worden aangesloten.
Het ligt eraan waar je gaat verlengen...

Er zijn bepaalde winkels waar je bij verlenging meer betaalt dan wanneer je een heel nieuw contract met nieuw nr zou aansluiten. Zij zullen dus meestal proberen je naar KPN over te praten, ook omdat zij dan meer bonussen krijgen... 2 jaar later doen ze hetzelfde, maar dan weer naar Vodafone. Flauwekul natuurlijk en al helemaal als je tevreden bent over je huidige provider.

Mijn advies; duik een Vodafone Winkel in, die hanteren dezelfde prijzen en acties voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

[ Voor 14% gewijzigd door freddyathlon op 21-02-2010 22:47 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Ik was al een beetje bang dat ik misschien mijn telefoonnummer zou kwijtraken, omdat mijn contract verlopen is en ik er nog geen actie voor ondernomen heb om deze met 2 jaar te verlengen.

Van de week maar eens kijken of ik het abbonement met een HTC HD2 kan verlengen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

freddyathlon schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:46:
[...]
Waarom nieuw? Dit abonnement bestaat al en hoeft dus niet als nieuw te worden aangesloten.
Het ligt eraan waar je gaat verlengen...
Omdat al die telecomproviders nogal smerige bedrijven zijn die het geen enkel bezwaar vinden om iemand meer te laten betalen omdat hij zogenaamd te laat verlengde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Tsurany schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:50:
[...]

Omdat al die telecomproviders nogal smerige bedrijven zijn die het geen enkel bezwaar vinden om iemand meer te laten betalen omdat hij zogenaamd te laat verlengde.
Maar waar jij die theorie op baseert is me volkomen onduidelijk... Ligt aan de winkels die het verkopen, ik noem geen namen.

Maar nogmaals; bij een Vodafone Winkel maakt het geen zak uit. Nieuw of verlenging.

Onderbouw je kritiek eens dan?

Te laat verlengen heb ik nog nooit van gehoord, was misschien vroeger zo, maar nu echt niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door freddyathlon op 22-02-2010 21:52 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20
freddyathlon schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:46:
[...]
Er zijn bepaalde winkels waar je bij verlenging meer betaalt dan wanneer je een heel nieuw contract met nieuw nr zou aansluiten. Zij zullen dus meestal proberen je naar KPN over te praten, ook omdat zij dan meer bonussen krijgen... 2 jaar later doen ze hetzelfde, maar dan weer naar Vodafone. Flauwekul natuurlijk en al helemaal als je tevreden bent over je huidige provider.
Wat een onzin is dit zeg. Als je een klant aanraad om te switchen van provider doe je dit omdat je als nieuwe klant bij een provider vaak hogere korting krijgt op een toestel.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en die korting is weer gebaseerd op de bonus die de providers aanbieden op nieuwe abonnementen. Die is beduidend lager bij verlengingen dan bij nieuw. Indirect werken de providers dit dus in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:47:
Bedankt voor de replies. Ik was al een beetje bang dat ik misschien mijn telefoonnummer zou kwijtraken, omdat mijn contract verlopen is en ik er nog geen actie voor ondernomen heb om deze met 2 jaar te verlengen.

Van de week maar eens kijken of ik het abbonement met een HTC HD2 kan verlengen.
Dan raad ik je af om het iig niet via vodafone site of telefonisch via hen te bestellen. Zij zijn sowieso duurder dan elk ander internet telecomaanbieder en hun telefoons (althans mijn HD2 en voorgaande telefoons) zijn branded. Al zeggen ze dat ze niet branded zijn, maar dat zijn ze 100% van wel.

Ik heb alleen bij hen besteld omdat ik vorig jaar een a klant was, maar anders had ik niet via hun "super" klantenservice besteld...

Je abonnement wordt automatisch maandelijks met een maand verlengd, dus je zit safe met je telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

robbinonline schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:31:
[...]

Wat een onzin is dit zeg. Als je een klant aanraad om te switchen van provider doe je dit omdat je als nieuwe klant bij een provider vaak hogere korting krijgt op een toestel.
Geen onzin, is werkelijkheid.

Stel; een klant heeft een VF abo en gaat naar de Belcompany. (VOORBEELDJE HE)

Het abonnement, 50 euro per maand met bijv. een HTC HD2.

Sluit je dit abo als NIEUWE klant aan, krijg je het toestel gratis.
Wil je verlengen, dus als BESTAANDE klant, betaal je opeens € 100,- voor je telefoon, terwijl alles verder hetzelfde is.

Dit hoor ik erg vaak van klanten...
Vervolgens wordt het daar door de verkopers tegen de klant gezegd als;

'Je kunt beter overstappen naar KPN, want dan krijg je het toestel wel gratis'.
Kom je dan 2 jaar later weer, hanteren ze het omgekeerde verhaal...

Dat is omdat de BC dan meer bonus van de provider krijgt, die inderdaad meer uitkeert bij een Nieuwe aansluiting en minder bij een Bestaande aansluiting die je verlengt.

Wil je dus verlengen, kun je beter naar de winkel van de provider zelf, aangezien die geen verschillende prijzen hanteren. Zowel nieuw als bestaand; zelfde prijzen en aanbiedingen.

Pagina: 1