Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Specifieke extensie naar specifieke map downloaden met ie

Pagina: 1
Acties:

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:46
Ik zou graag willen weten of het mogenlijk is om een specifiek bestand (te herkennen aan zijn extensie) is de downloaden naar een specifieke map. Ik gebruik windows xp sp3 met ie7.
Wat ik bedoel is dat bestanden met de extensie .doc naar 'mijn documenten'' worden gedownload, .mp3 naar 'mijn muziek' enz. Nu moet ik de hele tijd de juiste map selecteren in het downloadvenster, maar is het niet mogelijk om dit te automatisren, zodat windows zelf verschillende defaultmappen laat zien afhankelijk van de te downloaden bestanden. Wil ik hier dan van af wijken kan ik alsnog een andere map selecteren.

Ik be al door alle instellingen van ie gegaan en heb het registry ook al bekeken. Ik kom hier helaas niet iets tegen dat deze koppeling tot stand brengt. Google levert niet op als ik zoek op specific files extensions to specific download map. Toch zou het moeten kunnen daar ik in het verleden wel eens nzb-handler op mijn computer had staan. Dit tooltje herkent het downloaden van .nzb en je kunt het vervolgens naar een specifieke map laten downloaden. Ik zoek dus iets universeels

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 08:02

ObAt

Loading...

Misschien handig om een synchroniseer programma te gebruiken, en dan instellen dat hij alle *.doc-bestanden naar een bepaalde map synchroniseerd. Easy2Sync is z'm programma maar ik weet niet als het het juiste programma is voor deze taak.

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:55

Aganim

I have a cunning plan..

Probeer anders eens een andere browser. In Opera kan je voor iedere extensie een andere actie instellen, waaronder automatisch downloaden naar een bepaalde map. (Tools->Preferences->Advanced->Downloads)

Toevoeging: Het is misschien niet helemaal wat je wilt, omdat hij dan automatisch naar de betreffende map zal downloaden. Wil je naar een andere locatie downloaden, dan kan je altijd rechtsklikken op een downloadlink en kiezen voor "Save linked content as..."

[ Voor 35% gewijzigd door Aganim op 22-02-2010 08:44 ]

• pazzje
ObAt schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:34:
Misschien handig om een synchroniseer programma te gebruiken, en dan instellen dat hij alle *.doc-bestanden naar een bepaalde map synchroniseerd. Easy2Sync is z'm programma maar ik weet niet als het het juiste programma is voor deze taak.
Dit is niet wat ik zoek, het gaat mij om bestanden die ik download met ie
Probeer anders eens een andere browser. In Opera kan je voor iedere extensie een andere actie instellen, waaronder automatisch downloaden naar een bepaalde map. (Tools->Preferences->Advanced->Downloads)

Toevoeging: Het is misschien niet helemaal wat je wilt, omdat hij dan automatisch naar de betreffende map zal downloaden. Wil je naar een andere locatie downloaden, dan kan je altijd rechtsklikken op een downloadlink en kiezen voor "Save linked content as..."
Zoiets is precies wat ik zoek maar dan alleen voor ie en met de mogenlijkheid om hier indien nodig vanaf te kunnen wijken al zal dat maar incidenteel nodig zijn. Ik wil niet overstappen naar opera. Ik zal nog eens goed de instellingen van ie napluizen

[ Voor 43% gewijzigd door pazzje op 22-02-2010 22:18 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pazzje schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:14:
Dit is niet wat ik zoek, het gaat mij om bestanden die ik download met iea. Ik zal nog eens goed de instellingen van ie napluizen
Dat zit er niet in. Wel een standaard locatie voor al je downloads, maar om ook nog een keer een aparte interface te gaan verzinnen voor elk mogelijk bestandstype (want wie zegt dat iedereen altijd dezelfde filetypes wil) én voor alle mutatieopties én talen én versies én backwards compatible én hufterproof én... nou ja.

Die tijd kunnen ze beter besteden :) Als er iemand met teveel vrije tijd een addin wil maken die die functionaliteit wel biedt dan kan dat ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pazzje
Toch zou het moeten kunnen, firefox kan het met een plugin "auto save" en ook opera kan het en diverse downloadmanagers kunnen het maar ik voel er weinig voor om zoiets te installeren
Ook met safari voor de mac is het mogelijk.
Bij mij draait wel ie7pro en ben eens even kijken of ik iets met een scripts kan. Ben helaas niet thuis in dit soort dingen.
Dus wie weet raad?

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Als je per se bij IE wil blijven zou je ook een batch file kunnen maken waarin je de verschillende bestandstypen verplaatst naar een gewenste directory op basis van extensie

code:
1
move X:\download\*.exe X:\doeldirectory

Dat scriptje laat je vervolgens via de task scheduler periodiek uitvoeren.

Mijn weblog

• pazzje
Ik had FreeDownloadManager geinstalleerd, deze kan op basis van extensies bestanden naar verschillende mappen downloaden. Wat denk je, gaat bijna altijd goed behalve met .nzb extensies. Hier kan hij niet mee overweg, raar maar waar, is schijnbaar een bekend probleem. En daar ging het me juist om zodat ik deze extensies kan downloaden naar mijn dropfolder zodat ze automatisch worden gedownload. Heb het maar weer verwijderd. Ik selecteer de juiste map wel met de hand.
Pagina: 1