Beste mensen
Ik wil mijn pc een beetje upgraden. Nieuwe videokaart erin en dat is geslaagd. Nu extra geheugen
Nu heb ik een slot waarin de volgende kaart in zit.
Fabrikant : Samsung
Part Number : M3 78T2953CZ3-CD5
Serienummer : 7502E342
Type : DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533]
Format : Regular UDIMM (133,35 x 3)
Grootte : 1024 MB (2 ranks, 4 banks)
Ik naar de winkel en gevraagd om een gelijke kaart. Ik kreeg de onderste
Fabrikant : Kingston
Part Number : Niet nader omschreven
Serienummer : 6F34231D
Type : DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz) - [DDR2-666]
Format : Regular UDIMM (133,35 x 0)
Grootte : 1024 MB (1 ranks, 8 banks)
Ik vroeg of het grotere aantal MHZ een probleem is. Nee hoor zei de winkelbediende. Deze past zich automatisch aan de lagere snelheid van de ander. Ik vertrouw hierop dus koop de kaart.
Nu is het volgende probleem. Als ik pcwizzard opstart dan leest ie beide kaarten. Maar ik heb het vermoeden dat ie niet meedraait. Gaat allemaal niet sneller. Bij taakbeheer geeft hij nog steeds een fysiek geheugen van 1021MB en ook bij computer -> eigenschappen leest ik nog steeds 1gb Ram geheugen af.
Zou de verkoper toch onzin verkocht hebben. Zo ja welk type geheugenkaarten zijn dan aan te raden als ik dezelfde niet kan vinden. Gezien de ouderdom van mijn pc.
Ter volledigheid ik heb een verouderd moederbord MS 7255.
Alvast bedankt
Groeten
Harold
Ik wil mijn pc een beetje upgraden. Nieuwe videokaart erin en dat is geslaagd. Nu extra geheugen
Nu heb ik een slot waarin de volgende kaart in zit.
Fabrikant : Samsung
Part Number : M3 78T2953CZ3-CD5
Serienummer : 7502E342
Type : DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz) - [DDR2-533]
Format : Regular UDIMM (133,35 x 3)
Grootte : 1024 MB (2 ranks, 4 banks)
Ik naar de winkel en gevraagd om een gelijke kaart. Ik kreeg de onderste
Fabrikant : Kingston
Part Number : Niet nader omschreven
Serienummer : 6F34231D
Type : DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz) - [DDR2-666]
Format : Regular UDIMM (133,35 x 0)
Grootte : 1024 MB (1 ranks, 8 banks)
Ik vroeg of het grotere aantal MHZ een probleem is. Nee hoor zei de winkelbediende. Deze past zich automatisch aan de lagere snelheid van de ander. Ik vertrouw hierop dus koop de kaart.
Nu is het volgende probleem. Als ik pcwizzard opstart dan leest ie beide kaarten. Maar ik heb het vermoeden dat ie niet meedraait. Gaat allemaal niet sneller. Bij taakbeheer geeft hij nog steeds een fysiek geheugen van 1021MB en ook bij computer -> eigenschappen leest ik nog steeds 1gb Ram geheugen af.
Zou de verkoper toch onzin verkocht hebben. Zo ja welk type geheugenkaarten zijn dan aan te raden als ik dezelfde niet kan vinden. Gezien de ouderdom van mijn pc.
Ter volledigheid ik heb een verouderd moederbord MS 7255.
Alvast bedankt
Groeten
Harold