Computer wil niet verbinden met netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 16:21
Ik heb sinds woensdag een nieuwe computer, deze heb ik zelf samen laten stellen bij Azerty. Hier zit een 2 x Realtek RTL8111DL netwerkadapter in en maakt gebruik van windows 7. Internet aansluiting: Modem > router > PC

Probleem
Na het ontvangen van m'n nieuwe systeem heb ik een nieuwe internetkabel naar boven gelegd, hier heb ik gebruik gemaakt van een 30m lange kabel. Vanaf het begin was het al lastig om verbinding te krijgen met deze nieuwe computer. Na opstarten moest telkens de router gereset worden wou de computer verbinding maken met internet. Dit werkte een aantal keer maar nu werkt het helemaal niet meer.

Kanttekening
Het rare is, sluit ik de computer aan op een andere kabel die er al jaren ligt en altijd gewerkt heeft, dan wil hij wel verbinding maken, het probleem hierbij is alleen dat die kabel naar een andere kamer ligt en te kort is om door te trekken. Verder is hier ook een laptop die gebruikt maakt van de draadloze verbinding van de router, dit werkt wel totdat de bekabelde computer aan gaat en verbinding wil maken.

Tot nu toe ondernomen
- Regelmatige reset van router EN modem
- Nieuwe kabel aangeschaft (gedacht aan kabelbreuk) heeft niet geholpen.
- Firmware update van de router (Linksys compact wireless-g broadband router, model: WRT54GC v. 2.00)

Ik word een beetje radeloos want het lukt me niet om dit op te lossen. Het lijkt me sterk dat ik wéér een kabel met een kabelbreuk heb. Overigens kan het toch ook niet zo zijn dat 30m te lang is en dat het signaal verstoord wordt?

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!

Bij voorbaat dank,
Giel

[ Voor 15% gewijzigd door Giel88 op 21-02-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ethernet kan tot 100meter redelijk ongestoord, wat doe je met de kabel als je hem aangeschaft heb? leg je hem in allemaal rare bochten of wring je hem tussen rare dingen?
Gaat het om een crosscable of een straight (ook al ondersteund je router vast auto mdix).
Wat voor kabels koop je, zelf geknipte of prefab?

Heb je het al wel eens geprobeerd om de speed te verlagen bijvoorbeeld naar 100 HD of 10 FD/ 10 HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Werkt je laptop wel aan je 30M kabel ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel88
De laptop werkt ook niet aan de 30m kaber, terwijl deze draadloos wel werkt.

De 2e kabel die ik heb aangeschaft daar had ik nog niets mee gedaan, dat wil zeggen; opgerold gelaten. Ik ben met de laptop naast de router gaan zitten en heb hem ingeplugd maar dit gaf niets; hij blijft op identificeren staan, hij geeft overigens wel LAN verbinding aan bij 't netwerkcentrum maar hij blijft bezig met identificeren. De kabel is prefab en straight.

Wat betreft de speed verlagen, geen idee hoe ik dat doe!

[ Voor 4% gewijzigd door Giel88 op 21-02-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In het apparaatbeheer van je netwerkkaart kan je de duplex instellen.
Echter heb je meerdere poorten op de router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Heb je de netwerkkabel zelf geknepen of gaat het om een prefab (hahaha, is dat de juiste term ?) model ?

Vaak kan je wel wat diagnostische informatie opvragen over je netwerk, zie je bijvoorbeeld heel veel CRC errors ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
De router deelt automagisch IP en DNS etc uit via DHCP? De netwerkkaart staat dan ook goed in gesteld op alles automatisch verkrijgen?
Je nieuwe PC werkt direct op het modem wel? (en/of laptop ook bekabeld op modem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Heb je die 30M kabel al een keer in andere poort op de router gehad?
Bijv op in de poort waar de andere kabel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel88
Ik heb inderdaad verschillende poorten op de router geprobeerd en dit heeft niet geholpen, zo ook niet rechtstreeks op de modem aansluiten. Zoals eerder gezegd is de kabel prefab en dus niet zelf geknepen, hier ben ik niet technisch genoeg voor! ;)

Diagnostische informatie opvragen weet ik zo niet hoe ik dat doe in windows 7, ik zal me daar vanavond even in verdiepen (zit op het werk). Wat betreft de netwerkkaart staat alles ook op automatisch verkrijgen.

Ik ben bang dat het ergens in de router zit, want de oudere PC die tot dusver altijd gewerkt heeft, wil nu ook geen verbinding meer maken met internet.
Pagina: 1