Toon posts:

Cooler zonder brackets achterop voor Gigabyte EX58-UD5...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een cooler voor m'n i7 920 op een Gigabyte EX58-UD5. Maar elke cooler die ik vind, heeft een bracket nodig die je achterop het mobo moet zetten. En bij de EX58-UD5 moet je voor sommige coolers zelfs schijnbaar een of andere al aanwezige koelingsplaat verwijderen.

Zijn er nou echt geen coolers die ik zomaar op de i7 920 kan plaatsen op dit mobo...? Ik heb niet zo'n trek om het hele mobo eruit te slopen etc...

Ik wil m'n i7 920 verder overclocken. Hij loopt al meer dan een jaar op 3.3 op de standaard koeler. Ik kreeg 'm nooit verder dan dat, maar zonet was ik dan eindelijk eens zo slim om m'n (nogal trage) geheugen wat langzamer te zetten bij een hogere OC en tot mijn stomme verbazing kon ik de CPU nu zelfs met de stock cooler op 4.0 laten draaien.. (geheugen (1333 CL) liep dan op 1200). 4.0 op de stock cooler! Bij normaal gebruik (FSX) werd de CPU niet heter dan 70 graden. Maar goed, het is nu koud op zolder... ;) Dat zal van de zomer minder gaan, denk ik. Maar met een betere cooler moet ik dus MAKKELIJK die 4.0 of mss zelfs wel hoger halen. Als ik dat eerder had geweten...
Ik wil daarom eerst een betere cooler kopen: als dat allemaal lekker loopt ga ik m'n geheugen upgraden naar sneller 1600 geheugen. Zo maak ik denk ik al met al een aardige sprong vooruit.

Ik moet wel zeggen dat ik nogal verbaasd ben dat ik zonder ook maar iets aan voltages te hebben veranderd die CPU met stock cooler op 4.0 krijg...

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
ninja 2...H50 ( zover ik weet)

ja, daag.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Mijn i7 loopt ook met gemakt 4Ghz op de stock koeler, maar als ik daarna een HD video ga renderen valt mijn computer na luttele seconden uit. En het is maar de vraag of je CPU met stressen ook echt stabiel is. En 70 graden met normaal gebruik is alles behalve iets om trots op te zijn. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door MPeek op 21-02-2010 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
MPeek schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:05:
Mijn i7 loopt ook met gemakt 4Ghz op de stock koeler, maar als ik daarna een HD video ga renderen valt mijn computer na luttele seconden uit. En het is maar de vraag of je CPU met stressen ook echt stabiel is. En 70 graden met normaal gebruik is alles behalve iets om trots op te zijn. 8)7
Hm, wat betreft die H50:

"Please be aware of the fact that if you upgrade your PC, your mainboard needs to be removed from the chassis. The H50 is mounted to a back plate, which as you can understand is secured at the rear side of your motherboard."

Trouwens wel interessant, zo'n simpele onderhoudsvrije waterkoeling...
MPeek schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:05:
Ik ben er ook niet trots op, maar gewoon verbaasd dat ik iets kan doen terwijl de CPU op 4.0 loopt. Met een betere cooler zou ik 'm (minstens) daarop kunnen houden. (Geen idee of ik dan alsnog hogere voltages moet instellen om alles stabiel te houden...)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:52

D4NG3R

kiwi

:)

Met 9/10 koelers die enigsinds fatsoenlijk zijn moet je het mobo er uithalen ja, maar voor de gemiddelde tweaker zal dit niet zo heel veel werk zijn ;)

Gewoon mobo eraf, 4 schroefjes verwijderen, soort van "bracket" erin zetten, terug in de kast doen en dan de koeler bevestigen!

De H50 is voor dit soort dingen ideaal, dat mag ik hier zekers wel zeggen :D.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken