Webhosting met twee hobbysites

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ola!

Ik ben bezig om me in te lezen en te werken in webdesign, en wil een hobbysite opzetten als speeltuin. Maar mijn vriendin ook. Ik ben dus op zoek naar een webhoster die mij in staat stelt om twee aparte sites te hosten. Moet ik nu twee aparte abonnementen nemen, met twee afzonderlijke domeinnamen, of kan dat ook samen? En waar moet ik dan op letten bij de keuze voor webhoster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26
Wat is je budget, wat heb je nodig, wat heb je niet nodig, dat zijn dingen waar je op moet letten. Verder kun je gewoon het beste een aantal webhosting sites afgaan en kijken wat ze bieden en of dat overeenkomt met wat jij nodig hebt, wij kunnen hier namelijk moeilijk een antwoord op geven.

Uiteindelijk is het belangrijkste om te onthouden echter wel, goedkoop = 9 van de 10 keer duurkoop.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 07:14
Meeste webhosts hebben hier wel een oplossing voor, echter de budgethosters zijn er niet gek op. Die proberen je 2 pakketten te slijten terwijl de meeste normale webhosters je aan zullen raden een extra domein te nemen en het op 1 hosting pakket te hosten. Daar kun je dan ook het beste voor kiezen.

Er zijn een hoop vergelijkingssites waar je kunt lezen over wat voor service een hoster bied. Internetten.nl of webhosters.nl kun je daar bijvoorbeeld voor terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
Ik moet er dus eentje zoeken die meerdere sites kan hosten, sites waarmee ik kan experimenteren met PHP en MySQL en Joomla etc. Ik zag bij Hosting2Go bijvoorbeeld dat ik rond de 30 euro per jaar kwijt ben voor een abonnement. Met één domeinnaam. Maar kan ik daar dan ook twee aparte sites op zetten die door twee verschillende mensen kan worden onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10

Rmg

je kan kijken voor reseller hosting, ook in de 7 euro range te krijgen ( versio bijvoorbeeld ) en daar kan je gewoon x aantal pakketten met eigen domeinen aanmaken.

bij versio krijg je voor 6.99 dan 20 gig dataverkeer 300gig schijfruimte en kan je onbeperkt pakketjes en schijfruimte eraan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ikzelf heb een stuk of 11 domeinen onder 1 account bij web-oke.nl. Ze hebben daar extra pakketten als "extra domeinnaam". Andere hosters zullen wel hetzelfde hebben met een andere naam.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346122

Ik ben zelf klant bij versio.nl, heb de goedkoopste (0,50 pm voor alleen de ruimte enz) en dan meerdere domeinnamen (6 euro p.s ong) hieraan gelinkt. Werkt prima voor mij en vrij goedkoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 19:33

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ik heb een redelijk duur pakket, met prima service bij strato.nl ik host er ongeveer 5 websites op.
Verschillende domeinnamen enzo. Kan je wel een referral mailtje sturen als je daar belang bij hebt?
Ik heb het 1na grootste pakket, 120 euro per jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Trucker Her op 21-02-2010 17:24 . Reden: Prijsje erbij :D ]

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:58
1 domeinnaam met een paar subdomeintjes geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
@Lennart & Murdoch
Kun je die domeinnamen wel linken aan een aparte htdocs?
Of zijn het gewoon alternatieven voor het 'hoofddomein'.

Dat is namelijk niet wat de TS zoekt, als ik het goed begrijp.

Zo was het bijv. bij Hosting2Go een jaar of wat geleden.

[ Voor 15% gewijzigd door SH4D3H op 21-02-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Volgens mij kan je bij Versio zo'n Reseller hosting afsluiten.

Kan je al klaar zijn voor 99 cent per maand (ex BTW though).

Dan maak je gewoon een account aan voor je vriendin en dan kan zij jouw spul ook niet om zeep helpen.
Je moet dan wel 2 domeinen afnemen.

Optie 2 is:
Subdomein voor zowel jezelf als je vriendin. Is iets goedkoper, maar dan zit je wel met x.y.nl als je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Het is niet nodig twee aparte domeinnamen aan te schaffen, wees gewoon slim met de eerste naamgeving.

Bijvoorbeeld: hosting voor domein "vanmezelf.nl"
jan.vanmezelf.nl -> je eigen spullen
petra.vanmezelf.nl -> van je vrouw/vriendin
en ontelbaar overige subdomeinen als:
joomla.vanmezelf.nl

Daarnaast kun je eventueel gewoon je eigen machine als webserver inrichten met virtual hosts (apache2 optie), en bij dyndns.org een paar gratis domeinverwijzingen aanmaken. (jan-vanmezelf.ath.cx, petra-vanmezelf.ath.cx).

Hoe je het url adres wilt laten weergeven is aan jezelf (en wat je er voor over hebt)

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 17:32
Volgens mij is 2 losse accounts bij een budget-hoster vaak goedkoper dan één account waar je verschillende sites op kunt draaien. En meer dan een budget-hoster heb je echt niet nodig voor zo'n hobby-site, ik denk dat je gewoon kunt stellen dat de goedkoopste deal de beste deal is.

Een eigen servertje inrichten zou ik niet aan beginnen, alleen de stroomkosten overstijgen vaak al de kosten van een hostingpakket, en het kan sowieso niet tippen aan de bandbreedte en het gemak van een hosting account.

De tip van een beetje een generiek domein, met verschillende subdomeinen waar je je sites achter zet is wel een goeie! Eventueel zet je op het hoofddomein nog een doorklikpagina waar je kan kiezen tussen jouw pagina of die van je vriendin, dan heb je best een sjieke oplossing!

[ Voor 47% gewijzigd door mcDavid op 21-02-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Laatst online: 17-05 16:01
Raz- schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:09:
je kan kijken voor reseller hosting, ook in de 7 euro range te krijgen ( versio bijvoorbeeld ) en daar kan je gewoon x aantal pakketten met eigen domeinen aanmaken.

bij versio krijg je voor 6.99 dan 20 gig dataverkeer 300gig schijfruimte en kan je onbeperkt pakketjes en schijfruimte eraan hangen
Hoeveel RAM bieden ze daar bij Versio voor de goedkopere pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Ook al Bezet schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:01:
[...]

Hoeveel RAM bieden ze daar bij Versio voor de goedkopere pakketten?
Resseller pakket deel je de server met xx users. Hierbij heb je geen eigen gedeelte van het geheugen.

Dan heb je een VPS nodig waarbij je zelf een eigen server hebt die met een x servers op een echte server staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
eris schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:06:
[...]

Resseller pakket deel je de server met xx users. Hierbij heb je geen eigen gedeelte van het geheugen.
Over het algmeeen is er volgens mij wel degelijk een harde limiet aan wat je wordt toegewezen, tenijze je valsspeelt en het .htaccess document aanpast. Ik vroeg me dus af wat bij Versio de limiet is.
Dat je geen "eigen" RAM krijgt weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ja je krijgt wel een harde limiet, vooral om te voorkomen dat je niet in je eentje een hele server dichttrekt. Maar daar zit een behóórlijke overboeking op, gezien de gemiddelde hobby-site zoals TS heeft, amper zichtbaar zal zijn in het geheugengebruik. Lijkt me dan ook niet echt een criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
mcDavid schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:25:
Ja je krijgt wel een harde limiet, vooral om te voorkomen dat je niet in je eentje een hele server dichttrekt. Maar daar zit een behóórlijke overboeking op, gezien de gemiddelde hobby-site zoals TS heeft, amper zichtbaar zal zijn in het geheugengebruik. Lijkt me dan ook niet echt een criterium.
Hangt er van af waar hij die site voor wil gebruiken. Als hij flink met het bewerken van grote digitale foto's aan de gang gaat kan hij zo aan die limiet zitten. Een CMS als Joomla kan ook voor aardige pieken zorgen. De provider waar ik zit heeft een limiet van 20MB ram maar tijdens het opbouwen van de site heb ik toch een aantal keren vals moeten spelen om om die limiet heen te komen (wordt gedoogd).

Mijn vraag was ook gewoon uit persoonlijke nieuwschierigheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Ook al Bezet op 21-02-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb volgens mij ook een limiet van 20 MB maar nooit problemen mee gehad. Misschien met opbouwen dat het soms even een beperking is, maar in gebruik is het dat zelden of nooit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Wow die prijzen bij Versio zijn wel spotgoedkoop. Voor een resellershosting betaal ik nu €35,=.. Servio met dezelfde specs €11,=. Ik betaal heel graag wat extra's voor service aangezien ik geen ruzie met klanten wil O-) Iemand die me kan vertellen vanwaar dit zo goedkoop is en of hiervoor is ingeboet op de service/snelheid?

Voor de TS zou ik gaan zoals al gezecht voor het meest goedkope pakket gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Laatst online: 07-06 07:14
SH4D3H schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:15:
@Lennart & Murdoch

bij de meeste service hosters is dat geen probleem. Ik heb zelf bij een hoster gewerkt en daar werd nooit een probleem van gemaakt. Ik zou zeggen, bel gewoon eens een hoster op, (als hij niet telefonisch bereikbaar is zou ik het al gauw niet doen namelijk) vraag het hen. Bovendien kun je dan gelijk kijken hoe lang de wachttijden aan de telefoon zijn, een beetje een webhoster heeft die namelijk bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
Wat een oerwoud aan webhosters! Wellicht een ideetje voor een Tweakers Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
http://www.webhosters.nl/ is een goeie vergelijkingssite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SH4D3H schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:15:
@Lennart & Murdoch

Euh ik heb ze nooit gezien, dus ik neem aan van niet. Maar ik ben dan ook een geval apart ;) Normaal laten ze elk domein in een aparte map uitkomen (public_html/domein1.nl, public_html/domein2.nl etc). Maar omdat ik met Drupal de verschillende domeinen regel, laat ik alles in 1 map uitkomen en met htaccess regel ik de boel verder.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:18
Raz- schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:09:
Die is zeker goedkoop. Ik heb een resellerpakket bij Interion IS en die is iets duurder, maar ik ben tevreden. Ik heb al zo vaak van webhost gewisseld.
Ook www.ispgids.com is een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10

Rmg

Anoniem: 123349 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:26:
Wow die prijzen bij Versio zijn wel spotgoedkoop. Voor een resellershosting betaal ik nu €35,=.. Servio met dezelfde specs €11,=. Ik betaal heel graag wat extra's voor service aangezien ik geen ruzie met klanten wil O-) Iemand die me kan vertellen vanwaar dit zo goedkoop is en of hiervoor is ingeboet op de service/snelheid?

Voor de TS zou ik gaan zoals al gezecht voor het meest goedkope pakket gaan!
er zijn veel mensen zoals ts die een hobby site willen met enkele domeinen ( ik ook :+ ) je kan vrij veel van dat soort users kwijt op een server.

extra dataverkeer zal duur zijn (heb ik niet gechecked omdat 20gb meer dan zat is voor me.)

2u ruimte met 1000GB dataverkeer heb je tegenwoordig al voor 59 euro (transip bijv) en vast nog wel goedkoper.
Waar je op zal inboeten is denk ik vooral service en naam
Pagina: 1